  • 11. Data: 2009-02-05 15:41:12
    Temat: Re: Photoshop Elements - wersje ?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ściągnij sobie wersję testową.
    > 30 dni za darmo. Program zdaje się "niekompletny" (poblokowane,
    > "wyszarzone" pozycje w menu) ale ACR działa.

    Nie widziałem żadnych wyszarzonych opcji...

    Może miałeś zdjęcie w 16 bitach?

  • 12. Data: 2009-02-05 19:01:44
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Czy krzywe są dwie - czyli zarówno dla RGB jak i w dziedzinie jasności?

    Nie, jest tylko krzywa tonalna bez koloru, druga krzywa parametryzuje(?)
    poszczególne (4) przedzialy krzywej tonalnej.

  • 13. Data: 2009-02-06 08:24:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Nie widziałem żadnych wyszarzonych opcji...

    Hm... tuś mi ćwieka zabił - sprawdziłem otwierając gotowy zbiór
    graficzny (.JPG) i rzeczywiscie, wszystko działa.

    ALE...
    Wczytuję RAWa, wywołuję ACRem, daję "Open Image" i...
    Pierwsza z brzegu: warstwy.
    Wyszarzone CAŁE menu "layer".
    Dalej: filter, statystycznie co druga pozycja szara.
    Hm... skoro chcę obrabiać RAWa, to co, trzeba zapisać i otworzyć??

    > Może miałeś zdjęcie w 16 bitach?

    Z ACRa??? :D 16-bit.
    Po zmianie na 8-bit żadnej zmiany.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-02-06 09:18:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Z ACRa??? :D 16-bit.
    > Po zmianie na 8-bit żadnej zmiany.

    Bardzo dziwne, bo mi wersja trial też dawała możliwości swobodnej pracy,
    o ile pracowałem na 8bit. Na 16bit część opcji niedostępna nawet na
    wersji pełnej.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 15. Data: 2009-02-08 23:14:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

> [...]
    > Pierwsza z brzegu: warstwy.
    > Wyszarzone CAŁE menu "layer".
    > Dalej: filter, statystycznie co druga pozycja szara.

    Tak się dzieje przy 16 bitach. Połowa funkcjonalności nie działa. Warstwy,
    większość filtrów, korekcja wad obiektywu.

    > Z ACRa??? :D 16-bit.
    > Po zmianie na 8-bit żadnej zmiany.

    Na pewno? Daj skrina, bo nie uwierzę. Nie zauważyłem żadnych ograniczeń ani
    w trialu ani w pełnej.

  • 16. Data: 2009-02-10 23:53:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Tak się dzieje przy 16 bitach. Połowa funkcjonalności nie działa. Warstwy,
    > większość filtrów, korekcja wad obiektywu.

    > Na pewno? Daj skrina, bo nie uwierzę.

    Hm... "Wydawało mi się" :(
    Rzeczywiście po konwersji na 8-bit jest! Jak zrobiłem że poprzednio
    nie widziałem - nie wiem.

    BTW: no to mamy połowę funkcjonalnosci na aucie (przy 16 bitach),
    tak z ciekawosci - PS (nie PSE) też tak ma?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-02-11 09:49:35
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > BTW: no to mamy połowę funkcjonalnosci na aucie (przy 16 bitach),
    > tak z ciekawosci - PS (nie PSE) też tak ma?

    Przy 16-bit nie działa część filtrów. Im nowsza wersja PS, tym mniej
    wyłączonych. ;) Warstwy są aktywne.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik