  • 21. Data: 2009-09-23 01:41:22
    Temat: Re: Pentax w tyle
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Nie, nic nie zapomnialem.

    Oczywiście, że zapomniałeś.

    > Spowodowala ze szkla, ktore swietnie rysowaly na calej klatce
    > nagle zaczely dawac mydliny, szczegolnie pod rogach.

    Po pierwsze daj porównanie jak to źle i niedobrze. Chętnie zobaczę.
    Po drugie daj skan z 35mm który nie ma ziarna, mydła i ma 35Mpix.

    Jesteś w stanie czy dalej będziesz bzdury rodził?

    d.

  • 22. Data: 2009-09-23 05:58:36
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Po pierwsze daj porównanie jak to źle i niedobrze. Chętnie zobaczę.

    Archiwum - szukaj placzy o szerokich mydlacych na cyfrze.

    > Po drugie daj skan z 35mm który nie ma ziarna, mydła i ma 35Mpix.

    Ziarno w analogu tworzy obraz - zawsze jakies jest,
    a to 35Mpix to skad wytrzasnales i co ono znaczy?

  • 23. Data: 2009-09-23 08:35:15
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-22 13:01:25 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Nie, nic nie zapomnialem.

    Pokasz fotki.

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-09-23 08:43:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Pokasz fotki.

    Wisza na scianie, wstep wolny.

  • 25. Data: 2009-09-23 14:52:28
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):
    > Bo radosnej twĂłrczoĹ&#65533;ci to jest duĹźo.
    > Co do niskiego iso - skutkuje to cienkim wysokim iso. A wiadomo, Ĺźe kaĹźdy
    > nerd pierwsze co oglÄ&#65533;da to najwyĹźsze iso z aparatu.
    > ZresztÄ&#65533; brak Ĺ&#65533;wiatĹ&#65533;a jest wiÄ&#65533;kszym problemem niĹź
    jego nadmiar. Kultowa
    > leica zrobiĹ&#65533;a iso80-2500, ale w testach widaÄ&#65533; Ĺźe to iso 160
    sztucznie
    > kĹ&#65533;adzione. W iso25 wiÄ&#65533;c nie wierzÄ&#65533; chociaĹź byĹ&#65533;oby
    miĹ&#65533;e.

    Tak sobie gdybam, ale jakby w matrycy zrobić migawkę elektroniczną, to wtedy
    by dało radę nawet ISO 20 wyciągnąć. Po prostu informacje z pikseli by były
    zbierane z ISO 200 z dużą częstotliwością i wypełnieniem impulsu 10%. Dałoby
    to ISO 20.
    Tak to sobie jako elektronik-amator tłumaczę.

    Generalnie chcę napisać, że potencjał konstrukcji elektronicznych jest jeszcze
    duży i niewykorzystany. Taka dajmy na to konstrukcja backlight nowych sensorów
    Sony. No przecież to banalna sprawa. Powinna dawać lepsze wyniki niż
    mikrosoczewki, tańsza w budowie i w ogóle lepsza. A dopiero teraz ma zostać
    zastosowana, po kilkunastu (albo i więcej) latach rozwoju lustrzanek
    cyfrowych. Albo pomiar fazowy autofocusa realizowany od razu na matrycy -
    przecież też banał, a jeszcze niestosowany, dopiero w planach. Itp. itd.

    Maciej

  • 26. Data: 2009-09-23 15:02:03
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-23 16:52:28 +0200, "Matt " <m...@g...pl> said:

    > Albo pomiar fazowy autofocusa realizowany od razu na matrycy -
    > przecież też banał, a jeszcze niestosowany, dopiero w planach. Itp. itd.

    Banał? A jak byś to sobie wyobrażał?

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-09-23 15:16:01
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    de Fresz <d...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Banał? A jak byś to sobie wyobrażał?

    Nikon sobie wyobraża tak:
    http://www.pointsinfocus.com/2009/08/05/nikon-patent
    s-the-future-of-autofocus/

    Złożyli wniosek patentowy dotyczący "pikseli" autofocusa na matrycy, czyli
    będą mogli zrobić "lustrzankę bez lustra".

    Maciej

  • 28. Data: 2009-09-23 18:45:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:
> [...]
    >>> 35mm
    >
    > Poszperaj za D70 i moro-fobią. Nie wiem co lepsze.

    wsam raz w D70 mora nie była wielkim problemem, wiekszym był słaby filtr IR
    i bure czernie w świetle słonecznym

  • 29. Data: 2009-09-24 22:17:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Archiwum - szukaj placzy o szerokich mydlacych na cyfrze.

    Nie odwracaj kota ogonem. Pokaż to mydło okropne i porównanie do wielkiego
    dobrego analoga.

    > Ziarno w analogu tworzy obraz - zawsze jakies jest,

    Szum w cyfrze tworzy obraz, zawsze jakiś jest :P

    > a to 35Mpix to skad wytrzasnales i co ono znaczy?

    Zerknij sobie na początek wątku.

    d.

  • 30. Data: 2009-09-24 23:15:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Wisza na scianie, wstep wolny.

    Żyjemy w takiej erze, że można pewne sprawy udowodnić za pomocą
    elektronicznych dowodów. Nie musisz więc każdego zapraszać, wystarczy że
    przedstawisz skan. A co jak co, ale Ty to masz czym zrobić.

    d.