  • 11. Data: 2009-12-01 10:18:27
    Temat: Re: Pentax K-x i brak punktów ostrosci w wizjerze
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 01 Dec 2009 10:42:25 +0100, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote(a):
    > Skąd ten rewolucyjny wniosek?
    > W teoretycznym, idealnym obiektywie (takich nie ma, wiem) płaszyzna
    > ostrości jest dokładnie płaszczyzną - weź regułę Scheimpfluga i przejdź
    > do granicy w nieskończoności.
    > W praktyce bywa bardzo różnie.

    Aha, no to jest jeszcze gorzej, bo w takim wypadku przekadrowywanie z
    centralnego punktu AF jest jeszcze bardziej utrudnione.

    B.

  • 12. Data: 2009-12-01 13:19:43
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hf16sg$88s$1@inews.gazeta.pl>,
    KILu nabazgrał:

    > Elementarnej? Gdy przesiadam sie na aparat, ktory jej nie posiada zupelnie
    > mi jej nie brakuje - ba, przynajmniej nic mi nie miga na matowce. :)
    > Zreszta tak nie korzystam z automatycznego wyboru punktu AF...

    Ja też nie korzystam, ale bez tego migania na matówce bym się pogubił.
    Zależy od przyzwyczajeń po prostu.

    --
    If all your 3-year-old has is a hammer, watch out for the furniture.
    --Donal K. Fellows, o programowaniu obiektowym

  • 13. Data: 2009-12-01 18:51:58
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    omega_fan wrote:
    > Byłem już nastawiony na kupno K-x'a, ale przedtem chciałem
    > się pobawić tym aparatem żeby uniknąć jakiejś niemiłej niespodzianki
    > no i bach - znalazłem dużą kupę: [...]

    Ja rowniez... boli mnie brak wyswietlacza funkcyjnego, ale to niestety
    norma w tej klasie (choc kiedys tak nie bylo - kasetka i starsze go
    mialy). Ale czy naprawde kazdy wsploczesny gadzet MUSI miec niebieska
    diode? Czy kazda wersja K-x ma ja wlasnie w tym kolorze...?

    Swoja droga macie moze pomysl, gdzie najlepiej kupic K-x? Najchetniej w
    Poznaniu - wolalbym przy zakupie przetestowac sprzet z moimi szklami.

    k,

  • 14. Data: 2009-12-01 20:06:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

    > Ja też nie korzystam, ale bez tego migania na matówce bym się pogubił.
    > Zależy od przyzwyczajeń po prostu.

    Przyzwyczajenia można zmienić. Czasem wymaga to trochę czasu, ale
    zdecydowanie jest możliwe.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2009-12-02 08:16:50
    Od: "omega_fan" <o...@n...org>

> [...]
    > mialy). Ale czy naprawde kazdy wsploczesny gadzet MUSI miec niebieska
    > diode? Czy kazda wersja K-x ma ja wlasnie w tym kolorze...?

    Na diodę jest easy workaround: kawałek czarnej taśmy
    i po sprawie ;)

    Gorzej z tym brakiem punktów ostrości, niestety...

  • 16. Data: 2009-12-02 08:56:21
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hf3stu$4vo$1@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski nabazgrał:
    > Przyzwyczajenia można zmienić. Czasem wymaga to trochę czasu, ale
    > zdecydowanie jest możliwe.

    Gdybym tak wiedział czy, kiedy i za ile wyjdzie następca k20...

  • 17. Data: 2009-12-02 09:04:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

    [...]

    > Gdybym tak wiedział czy, kiedy i za ile wyjdzie następca k20...

    IMO bedzie to K30/K8 w cenie circa about 6-7 tys ;) stawiam na 2010 ;)

    j.

  • 18. Data: 2009-12-02 09:38:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał:

    > Marek Wyszomirski nabazgrał:
    >
    > Gdybym tak wiedział czy, kiedy i za ile wyjdzie następca k20...

    Też bym chciał wiedzieć... Bo na K7D jakoś nie chce mi się przesiadać -
    szczególnie przy obecnych cenach. Mam wrażenie, ze stosunek przyrostu
    możliwości do wkładanych nakładów przy przesiadce K20D->K7D nie jest zbyt
    korzystny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-12-02 11:02:52
    Od: "bikej" <b...@p...fm>

    Użytkownik "omega_fan" <o...@n...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > co przy bardzo małej głębi ostrości może spowodować, że ostrość
    > nie trafi dokładnie tam, gdzie chcę. W/g mnie słabe na maksa.

    AA, ok. Po prostu nie mialem nigdy obiektywu, ktoryby mial tak mala GO.

  • 20. Data: 2009-12-02 13:12:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > l...@l...localdomain napisał(a):
    >
    > [...]
    >
    > IMO bedzie to K30/K8 w cenie circa about 6-7 tys ;) stawiam na 2010 ;)

    W k-7 zniknęły przyciski, które ułatwiały pstrykanie w k10/20d - ciekawe co
    zniknie w tym k30/k8 ?

    --
    Yogi(n)