  • 1. Data: 2009-11-30 10:01:50
    Temat: ufraw - dziwny problem
    Od: "N.M." <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam taki oto problem.

    Wykonywalem na slubie kuzynki zdjęcia zapisując je w swoim Canonie 50D do
    formatu RAW + JPEG (najlepsza jakość).
    Miałem ustawiony balans bieli: AUTO, typ zdjęcia: NEUTRALNY.
    Zdjęcia wykonywałem przy użyciu lampy błyskowej Canon 580 EX II skierowaną
    bezpośrednio na osobę fotografowaną.
    Wykonywałem zdjęcia Tamronem 17-50 f/2.8 oraz Canon`em L 70-200 f/2.8
    Aparat miałem ustawiony na P (PROGRAM), ISO 640-1280/1600

    Jako, że wcześniej wykonywałem zdjęcia zapisując je do JPEGa i ustawiając
    odpowiednie balansy bieli i inne parametry, nie mam dużego doświadczenia
    jeśli chodzi o obróbkę RAWów.

    Używając ufraw`a wykonałem następujące czynności
    1a) zmieniłem balans bieli na LAMPA BŁYSKOWA
    2a) ustawiałem automatyczne dopasowanie ekspozycji
    3a) na niektórych zdjęciach wykonałem nieznacznego usunięcia szumów.

    Zauważyłem następujace rzeczy:
    1) zdjęcia jpeg, które aparat zrobił przy jednoczesnym wykonaniu RAWa,
    często wychodziły lepiej niż po mojej obróbce wymienionej w pkt 1a), 2a),
    3a)
    2) na niektórych zdjęciach wyeksportowanych z RAWa do TIFa były widoczne
    szumy, a na JPEGu stworzonym przez aparat nie było szumów - dlaczego?

    Czy da się w ufraw usunąć szumy tak, żeby nie było aż tak widocznego
    "zamglenia"/"nieostrości"?

    Przepraszam tych, którym wydawać się mogą moje pytania za laickie, ale ja
    dopiero zaczynam obcowanie z RAWami

    Proszę o pomoc
    netman

  • 2. Data: 2009-11-30 16:49:03
    Temat: Re: ufraw - dziwny problem
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    N.M. napisał:
    > Używając ufraw`a wykonałem następujące czynności
    > 1a) zmieniłem balans bieli na LAMPA BŁYSKOWA

    Bardzo rzadko temperatura zdjęcia odpowiada wartościom idealnym,
    zazwyczaj jest jakieś światło zastane, które zmienia wartości. Najlepiej
    samemu poeksperymentować z dwoma, trzema zdjęciami i uzyskaną wartość
    zastosować do reszty.

    m.
    --
    In the beginning was The Word.
    And The Word was Content-Type: text/plain

  • 3. Data: 2009-12-01 09:57:15
    Od: McArti <a...@o...pl>

    On 30 Lis, 11:01, "N.M." <n...@p...onet.pl> wrote:
    > 2) na niektórych zdjęciach wyeksportowanych z RAWa do TIFa były widoczne
    > szumy, a na JPEGu stworzonym przez aparat nie było szumów - dlaczego?

    na tym to polega, że JPG sa odszumione przez procesor Aparatu a RAW
    jest czystym plikiem bez żadnego procesingu. czyli mozna go wywołać,
    zbalansować i odszumic po swojemu inaczej niz aparat.