  • 1. Data: 2011-12-29 15:30:20
    Temat: Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Używałem sobie pena sformatowanego na FAT32. Osiągał 13-16 MB/s przy
    zapisie więc całkiem przyzwoicie.

    Na próbę sformatowałem go na na NTFS i nagle przyspieszył o ponad 100%.
    Chwilowo osiągnął nawet 60 MB/s, ale szybko spadł do ok 28.

    Czemu tak to działa?

  • 2. Data: 2011-12-29 15:35:34
    Temat: Re: Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-29 16:30, Użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > Na próbę sformatowałem go na na NTFS i nagle przyspieszył o ponad 100%.
    > Chwilowo osiągnął nawet 60 MB/s, ale szybko spadł do ok 28.

    Bo pierwszych kilka sekund do transferu jest doliczana prędkość
    zapisu do bufora który jest w RAM więc podbije średnią prędkość.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-12-29 15:46:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-29 16:35, RadoslawF pisze:

    > Bo pierwszych kilka sekund do transferu jest doliczana prędkość
    > zapisu do bufora który jest w RAM więc podbije średnią prędkość.

    Dlaczego więc w FAT32 nigdy nie pokazał nawet 20 MB/s chwilowo? Nie
    mówiąc już o zapisie ciągłym o 100% szybszym w NTFS? Tu żaden bufor nie
    ma nic do rzeczy.

  • 4. Data: 2011-12-29 15:49:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-29 16:46, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Dlaczego więc w FAT32 nigdy nie pokazał nawet 20 MB/s chwilowo? Nie
    > mówiąc już o zapisie ciągłym o 100% szybszym w NTFS? Tu żaden bufor nie
    > ma nic do rzeczy.

    Pokazuje, po prostu wcześniej nie zwróciłeś na to uwagi.
    Przeformatuj na FAT32 i sprawdź.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-12-29 15:50:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-29 16:49, RadoslawF pisze:

    > Pokazuje, po prostu wcześniej nie zwróciłeś na to uwagi.
    > Przeformatuj na FAT32 i sprawdź.

    Zawsze zwracałem na to uwagę i nigdy tego nie było. Zresztą to bez
    znaczenia - bo i tak główne pytanie dotyczy tego, dlaczego NTFS jest o
    100% szybszy.

  • 6. Data: 2011-12-29 15:55:04
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-29 16:30, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > Na próbę sformatowałem go na na NTFS i nagle przyspieszył o ponad 100%.
    > Chwilowo osiągnął nawet 60 MB/s, ale szybko spadł do ok 28.

    System operacyjny buforuje operacje I/O (szczegolnie te asynchroniczne),
    więc prędkość jest z grubsza umowna... spróbuj zapisać kilkanaście GB
    jednego pliku, to być może otrzymasz prędkośc zbliżona do realiów.

    Jeżeli faktycznie interesuje Cie szybkosc zapisu/odczytu, wykorzystaj
    proste narzędzia operujące na sektorach.. chociażby hdtune.

    > Czemu tak to działa?

    Czemu windows działa jak windows, oto jest pytanie. Może działać
    dowolnie. Np. mogli gdzies tam sobie stwierdzic, ze lepiej beda
    buforowac NTFS ze wzgledu na wieksze bezpieczenstwo (dziennik), a FAT32
    np. czesciech synchronizowac.

  • 7. Data: 2011-12-29 15:56:50
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > Zawsze zwracałem na to uwagę i nigdy tego nie było. Zresztą to bez
    > znaczenia - bo i tak główne pytanie dotyczy tego, dlaczego NTFS jest o
    > 100% szybszy.

    Nie jest. W jaki sposób Pen osiągnął określoną szybkość? Nie osiągnął,
    jakiś program pokazał Ci uśrednioną prędkość z zapisu do bufora w
    pamięci. Nagraj kilkanaście GB i wtedy się zastanawiaj.

  • 8. Data: 2011-12-29 16:13:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-29 16:56, Rafal Lukawski pisze:

    > Nie jest. W jaki sposób Pen osiągnął określoną szybkość? Nie osiągnął,
    > jakiś program pokazał Ci uśrednioną prędkość z zapisu do bufora w
    > pamięci. Nagraj kilkanaście GB i wtedy się zastanawiaj.

    Nagrywałem plik 5 GB.
    System pokazywał chwilową prędkość w czasie nagrywania. Była dwa razy
    wyższa niż FAT32.

  • 9. Data: 2011-12-29 16:34:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.12.2011 16:30, Marcin N pisze:
> [...]
    > Na próbę sformatowałem go na na NTFS i nagle przyspieszył o ponad 100%. Chwilowo
    osiągnął nawet 60 MB/s, ale szybko spadł do ok 28.

    Dlaczego na początku NTFS pokazuje więcej, już Ci wyjaśniono
    (NTFS mocniej buforuje dane, w przeciwieństwie do FAT32).

    Otwarta zostaje kwestia dlaczego NTFS przy długotrwałym trans-
    ferze dał lepsze rezultaty. Ja bym na początku sprawdził roz-
    miary jednostki alokacji w jednym i w drugim przypadku. Może
    system plików FAT32 stworzyłeś z bardzo małą jednostką alo-
    kacji, np. 512 B? Albo wręcz przeciwnie, FAT32 miał duży kla-
    ster, a NTFS mały i w efekcie sterownik pen-drive miał mniej-
    sze problemy z dostosowaniem rozmiaru klastra do rozmiaru
    bloku pamięci błyskowej?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-12-29 17:21:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 29.12.2011 17:13, Marcin N pisze:

    > Nagrywałem plik 5 GB.
    > System pokazywał chwilową prędkość w czasie nagrywania. Była dwa razy
    > wyższa niż FAT32.
    powtórz kopiowanie tego pliku ze stoperem. Kończ mierzyć czas gdy
    odmontujesz pendriva
    ToMasz