    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive - FAT32 2x wolniejszy niż NTFS
    Date: Thu, 29 Dec 2011 16:55:04 +0100

    On 2011-12-29 16:30, Marcin N wrote:
    > Używałem sobie pena sformatowanego na FAT32. Osiągał 13-16 MB/s przy
    > zapisie więc całkiem przyzwoicie.
    >
    > Na próbę sformatowałem go na na NTFS i nagle przyspieszył o ponad 100%.
    > Chwilowo osiągnął nawet 60 MB/s, ale szybko spadł do ok 28.

    System operacyjny buforuje operacje I/O (szczegolnie te asynchroniczne),
    więc prędkość jest z grubsza umowna... spróbuj zapisać kilkanaście GB
    jednego pliku, to być może otrzymasz prędkośc zbliżona do realiów.

    Jeżeli faktycznie interesuje Cie szybkosc zapisu/odczytu, wykorzystaj
    proste narzędzia operujące na sektorach.. chociażby hdtune.

    > Czemu tak to działa?

    Czemu windows działa jak windows, oto jest pytanie. Może działać
    dowolnie. Np. mogli gdzies tam sobie stwierdzic, ze lepiej beda
    buforowac NTFS ze wzgledu na wieksze bezpieczenstwo (dziennik), a FAT32
    np. czesciech synchronizowac.