  • 1. Data: 2011-12-28 11:38:44
    Temat: Primary/secondary IDE vs wydajność.
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Dostałem używany starszy PC, płyta Intel D865GBF. Dysk i napęd DVD podłączone
    są jedną taśmą IDE do gniazda "primary IDE" na płycie, dysk jako "master", DVD
    jao "slave", złącze "secondary IDE" na płycie jest wolne. Czy takie połączenie
    daje mniejsza wydajność działania PC w stosunku do sytuacji, gdy dysk
    podłączony jest do gniazda "primary" s napęd do gniazda "secondary" ?

    Szczęśliwego Nowego Roku.
    PP

  • 2. Data: 2011-12-28 12:05:16
    Temat: Re: Primary/secondary IDE vs wydajność.
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > Czy takie połączenie daje mniejsza wydajność działania PC w stosunku
    > do sytuacji, gdy dysk podłączony jest do gniazda "primary" s napęd do

    Owszem. Jak na wycieczkach pieszych - rowna sie do najwolniejszego ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2011-12-28 12:05:27
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 28/12/2011 11:38, PL(N)umber_One wrote:
> [...]
    > daje mniejsza wydajność działania PC w stosunku do sytuacji, gdy dysk
    > podłączony jest do gniazda "primary" s napęd do gniazda "secondary" ?

    Podaj modele dysku twardego i napędu DVD. Dysk zostanie 'spowolniony' do
    wolniejszego urządzenia - czyli jak np. jest to napęd PIO4, to
    maksymalnie do tej prędkości...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2011-12-28 12:20:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 11:38:44 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

    > Czy takie połączenie
    > daje mniejsza wydajność działania PC w stosunku do sytuacji, gdy dysk
    > podłączony jest do gniazda "primary" s napęd do gniazda "secondary" ?

    Niektórzy tu piszą że wejście IDE zostanie spowolnione do najwolniejszego
    napedu. Ja się śmiem z tym nie zgodzić. IMO możesz zostawić jak jest bo
    ewent. przyrost tempa odczyt/zapis będzie niezauważalny. Sprawdź jedynie
    czy taśma jest 80-drutowa i jeśli nie, to HD moze być spowolniony (nie
    podałes typu więc się nie powie :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-12-28 12:24:14
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 28/12/2011 12:20, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    > ewent. przyrost tempa odczyt/zapis będzie niezauważalny. Sprawdź jedynie
    > czy taśma jest 80-drutowa i jeśli nie, to HD moze być spowolniony (nie

    ... i zupełnie nie spowalnia, jak np. nagrywasz płytke, albo intesywnie
    korzysztasz z DVD i dysku (kopiowanie, granie z płyki DVD itd.).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-12-28 12:29:13
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-12-28 12:38, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > daje mniejsza wydajność działania PC w stosunku do sytuacji, gdy dysk
    > podłączony jest do gniazda "primary" s napęd do gniazda "secondary" ?

    zostaje spowolnione do najwolnieszego urządzenia, jeśli chodzi o tryb
    (np. pio4), dodatkowo przy jednoczesnej pracy dzielą się magistralą,
    więc moze dodatkowo zwolnić do 50% prędkości ustawionego trybu.
    Wniosek, zdecydowanie lepiej dać na osobnych kablach.

  • 7. Data: 2011-12-28 12:42:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2011 12:38, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > daje mniejsza wydajność działania PC w stosunku do sytuacji, gdy dysk
    > podłączony jest do gniazda "primary" s napęd do gniazda "secondary" ?

    Nie musi dać mniejszej wydajności, ale generalnie lepiej jest dać na
    osobnej tasiemce.

  • 8. Data: 2011-12-28 12:42:49
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Już podaję szczegóły:
    dysk Seagate Barracuda ST340014A 40GB ATA100
    napęd LG GRC-8522B CD/DVD RW
    taśma IDE 40-sto drutowa.
    PP

  • 9. Data: 2011-12-28 13:12:08
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Już podaję szczegóły:
    > dysk Seagate Barracuda ST340014A 40GB ATA100
    > napęd LG GRC-8522B CD/DVD RW
    > taśma IDE 40-sto drutowa.

    To ja moze uzupelnie jeszcze w kwestii formalnej - faktycznie
    jest tak, ze (z wylaczeniem starszych) interfejsy ATA zazwyczaj
    potrafia obsluzyc oba urzadzenia pracujace w roznych trybach
    niezaleznie, a ewentualne spowolnienie bedzie wystepowalo tylko
    w momencie odczytu-zapisu z wolniejszego urzadzenia.

    Jest jendak jeszcze drugi problem - tylko jedno urzadzenie na
    raz moze przesylac dane. Sporo pomaga tu cache, jednak bez
    wplywu na wydajnosc to nie pozostaje.

    Dla tego wlasnie zaleca sie (w miare mozliwosci oczywiscie)
    zapinanie zestawu CD / HDD na osobnych tasmach.

    To raz.

    A dwa - do tego "ATA100" przyda sie tasma 80 zylowa.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2011-12-28 14:04:06
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Vituniu <v...@p...fm> napisał(a):
    > A dwa - do tego "ATA100" przyda sie tasma 80 zylowa.

    A właśnie, codaje taśma 80-cio żyłowa, przecież złącze ma 40 pinów ?
    Nieco poguglałem, ale niewiele mi to wyjaśniło. Czy chodzi o ekranowanie, czy
    proste zdublowanie przewodów ze względu na niezawodność ?
    PP