  • 21. Data: 2013-02-15 12:49:51
    Temat: Re: ?:Papier kredowy...
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Może też będę podwędzać z odwiedzanych sklepów ichnie reklamówki i gazetki

    Nie polecam, macane, znaczy sie ze sladami paluchow zle trzymaja toner.
    Widzialem pomysl drukowania na folii PVC przyklejonej do papieru,
    pieknie odchodzil toner i system wielokrotnego uzytku, ale jeszcze nie
    probowalem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2013-02-15 13:00:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
> [...]
    >Widzialem pomysl drukowania na folii PVC przyklejonej do papieru,
    >pieknie odchodzil toner i system wielokrotnego uzytku, ale jeszcze

    I nie probuj (kwa, uj czy ój).
    Drukarka grzeje toner do ~200 C, a PVC sie topi w ~100 C.
    Zaklei drukarke i bedziesz stratny.

    Folia tak, ale specjalna do laserowek. I nawet mnie ostrzegano ze taka
    do ksero moze byc za slaba.

    Z folii niestety toner odchodzi tak sobie, tzn slabo.

    J.

  • 23. Data: 2013-02-15 13:35:56
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2013-02-15 09:31, 4CX250 pisze:

    > Najlepiej wydruk wychodzi na cienkim papierze kredowym z czasopism.
    > Papier jest cieniutki i łatwo odchodzi pod wodą.

    W czasopismach jest papier kauczukowany czy jak to sie nazywało, nie
    kredowy. Używam, ale w ostatecznoości, jak chcę zrobić coś na szybko,
    a nie mam kredy. U mnie nie zdaje egzaminu. Tak właściwie płytkę się
    da zrobić, ale nie daje takich ostrych krawędzi i powtarzalnych
    cienkich ścieżek jak normalny papier kredowy z papierniczego. No i z
    moich doświadczeń kreda, pomimo tego, że znacznie grubsza, odchodzi
    pod wodą znacznie szybciej. Delikatnie drapię paznokciem wierzchnią
    warstwę mokrego papieru i po góra minucie mam czystą płytkę, a
    impregnowany papier gazetkowy namaka strasznie wolno.

  • 24. Data: 2013-02-15 14:03:20
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Powitanko,

    > Nie polecam, macane, znaczy sie ze sladami paluchow zle trzymaja toner.

    Oczywiście, zdaję sobie sprawę z tego. ALe jestem prawie pewien, że często
    się trafi sytuacja, gdy jakaś kartka jednak będzie się do tego nadawać.

    > Widzialem pomysl drukowania na folii PVC przyklejonej do papieru, pieknie
    > odchodzil toner i system wielokrotnego uzytku, ale jeszcze nie probowalem.

    Zachęciłeś mnie - jak trafię, to wypróbuję.
    Przy okazji, sprawdzę, czy uda się z czasopisma skan, na ile trzeba będzie
    się napieścić, aby skan po obróbce nadawał się do zrobienia płytki - czasem
    się trafi jakieś zapomniane pisemko sprzed lat, gdzie jest płytka, ale czasu
    i chęci wówczas nie styknęło. A dziś, wena naszła i "zrobię jednak ten TRX
    sprzed lat" :))

  • 25. Data: 2013-02-15 15:52:57
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Zachęciłeś mnie - jak trafię, to wypróbuję.

    Odszczekuje, J.F. ma racje, sprawdzilem, PVC mieknie ponizej 100 oC,
    uwali drukarke natychmiast.
    Z pewnoscia byla to JAKAS folia samoprzylepna, gosc ja odkleil od
    podloza, przykleil na normalny papier i na tym drukowal. Sciezki wyszly
    sliczne. Pytanie otwarte, jaka to folia? Trafione przypadkiem na YT, a
    teraz nie moge znalesc. Anyway skoro bez problemu 8 milsow na papierze z
    "Twojego Stylu" uzyskuje, to moze nie warto kombinowac. W mysl starej
    zasady serwisantow: "Jak cos dziala, to nie poprawiaj".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 26. Data: 2013-02-15 18:06:21
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-02-15 15:52:57 +0100, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> said:

    > Powitanko,

    > Odszczekuje, J.F. ma racje, sprawdzilem, PVC mieknie ponizej 100 oC,

    ha, zależy jakie i czym plastyfikowane.

    > uwali drukarke natychmiast.
    > Z pewnoscia byla to JAKAS folia samoprzylepna, gosc ja odkleil od podloza,

    Czy to ten link?
    http://www.youtube.com/watch?v=FtmJdCBjwXY

    pisze że niby na oracal 651. Aczkolwiek nie pokazał jak w drukarkę wpuszcza :)
    Hm. wprawdzie 651 nie mam, mam podstawową oracal 641, mat i gloss. W
    weekend sprawdzę na ile to jest odporne na temperaturę.
    I jeśli nawet odporne jest, to na ile przydatne w tym zastosowaniu, na
    przykład czy się nie zniekształca na długość.

    --
    DJ

  • 27. Data: 2013-02-15 19:56:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <...@...z> napisał w wiadomości
> [...]
    > znacznie szybciej. Delikatnie drapię paznokciem wierzchnią warstwę mokrego
    > papieru i po góra minucie mam czystą płytkę, a impregnowany papier

    A ja uważam że jest OK. Namaka szybko, często sam się odkleja w całości nie
    ruszając ścieżek.
    Może to kwestia temperatury i docisku? Ja mam maszynkę zrobioną z fusera
    kserokopiarki.
    Płytki wychodzą tak. SMD 1206
    http://fotoo.pl/show.php?img=501619_pa-ytka.jpg.html

  • 28. Data: 2013-02-15 22:16:50
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > ha, zależy jakie i czym plastyfikowane.

    Niby tak, ale najodporniejsze jest do 260 oC, a taka przezroczysta folia
    do reklam niestety zaczyna plynac przy ok. 130 oC jak przed chwila
    sprawdzilem. Przynajmniej ta, ktora mam. Czyli po fuserze by bylo.

    > Czy to ten link?
    > http://www.youtube.com/watch?v=FtmJdCBjwXY

    Dzieki. Albo to, albo cos bardzo podobnego widzialem i podobaly mi sie
    bardzo ostre krawedzie, no i brak koniecznosci odmaczania i usuwania
    resztek papieru.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 29. Data: 2013-02-19 14:12:31
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > ...lepszy błyszczący, czy matowy? O większej, czy mniejszej gramaturze? :)
    > Szukałem, ale nie znalazłem nic konkretnego "ZA" czy "PRZECIW" jakiemubądź
    > wariantowi (a opisy JTZ i owszem, skorzystam z nich). Żelazko mam...

    Troche OT:
    A sa jakies atramentowki, ktore mozna wykorzystac do robienia plytek?
    Czy w ogole to nie ma sensu, bo atrament zejdzie w kwasie?

  • 30. Data: 2013-02-19 14:58:04
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Troche OT:
    > A sa jakies atramentowki, ktore mozna wykorzystac do robienia plytek?
    > Czy w ogole to nie ma sensu, bo atrament zejdzie w kwasie?

    Zdecydowanie nie. Dlaczego - chyba przy każdym opisie robienia płytek jest
    to wspomniane, musiałbyś jakoś przenieść atrament na płytkę, zapewnić
    niezmywalność, nie jest mi znany żaden projekt (a sporo przeszukałem), gdzie
    używało by się atramentu, poza tym, ilość atramentu pry drukowaniu jest tak
    nikła, że chyba by siły międzyatomowe, czy jakie tam, przeszkodziły, nawet
    gdyby udało się wydrukować... Absolutnie tego nie widzę. Co do drukarek 3D
    nie wypowiem się, ale z tego, co na filmach YT widać, precyzja ich druku
    jest za mała do bardziej skomplikowanych projektów. Może jakieś mało
    skomplikowane układy by poszły, jednakże nie mam pojęcia, czy materiał "3D"
    trzymałby się płytki odpowiednio mocno i stabilnie.
    A jeśli nawet już atrament - to zdecydowanie taniej by wyszło kupić
    najtańszą laserówkę (byle toneru nie skąpiła), stare żelazko, ryzę papieru
    kredowego, lub pobawić się takowym z babskich czasopism, albo sklepowych
    gadzinówek. Z informacji, które pozyskałem drążąc temat nie znalazłem
    rozróżnienia na papier błyszczący/matowy, pozyskałem też, z grupy, sugestie
    i uwagi co do szczegółów, za które dziękuję - jest w archiwum. Sposoby,
    włącznie z filmami YT są w necie.