  • 61. Data: 2013-02-20 12:53:23
    Temat: Re: ?:Papier kredowy...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > No właśnie. Znajomy kupił nowe tusze, chcieliśmy sobie parę fotek
    > druknąć, wyszły bardzo przyzwoicie jak na tani sprzęt... Ale chyba
    > już 5, czy 6 wydruku nie skończyło prawidłowo...

    Jeśli ktoś robi głównie fotki białych niedźwiedzi na śniegu, to może
    zaryzykować kupno drukarki atramentowej.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2013-02-20 19:38:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości
    >No właśnie. Znajomy kupił nowe tusze, chcieliśmy sobie parę fotek
    >druknąć, wyszły bardzo przyzwoicie jak na tani sprzęt... Ale chyba
    >już 5, czy 6 wydruku nie skończyło prawidłowo...

    Ale to chyba cos dziwnego - takie male te tusze i sie skonczyly, czy
    jakas awaria ? Bo chyba sporo za wczesnie.

    >A ja mam kolorowy laser (tylko bęben i transport musze zmienić, bo mi
    >kilka kartek naraz bierze) i napieprzyłem kolorowych fotek od wuja, a
    >tonerów chyba niezbyt mi ubyło, przez kilka lat. Oczywiście, nie
    >jestem biurem idącym w tysiące, ale kilkaset potężnie nasyconych
    >obrazów zrobiłem i pluje jedynie o bęben, który dochodzi dni
    >swoich... Nie do zajebania maszyna.

    Zalezy, beben oki udalo mi sie zajebac, a wrecz sam sie zaj* bo
    przebieg wcale nie byl duzy.

    Poza tym ... duze szare powierzchnie lasery tez kiepsko drukuja. paki
    jakies wychodza.

    A profesjonalne naswietlarki do zdjec ... ciekaw jestem jaka maja
    rozdzielczosc, i ile zostaje z tych 12Mpix w aparacie :-)

    J.

  • 63. Data: 2013-02-20 22:47:23
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Jeśli ktoś robi głównie fotki białych niedźwiedzi na śniegu, to może
    > zaryzykować kupno drukarki atramentowej.

    zależy od drukarki/atramentu i papieru. Dla wczesnych HP masz rację,
    epsonowskie z atramentami pigmentowymi w tej konkurencji wypadają
    naprawdę nieźle. Trochę testów trwałości wydruków masz tutaj
    http://wilhelm-research.com/

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 64. Data: 2013-02-21 14:18:06
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ale to chyba cos dziwnego - takie male te tusze i sie skonczyly, czy

    Być może...

    > jakas awaria ? Bo chyba sporo za wczesnie.

    Niby można, ale to głupiego robota... albo jakaś podróba, co przy zwykłych
    wydrukach bangla, ale każdy większy wysiłek pokazzuje od razu słabe strony.
    Choć wiem, że zwykła drukarka przy fotodruku potrafi mocno się "wykazać",
    jakośc zdjęcia jest dobra, ale tuszu idzie za cale biuro z miesiąca...

    > Zalezy, beben oki udalo mi sie zajebac, a wrecz sam sie zaj* bo przebieg
    > wcale nie byl duzy.

    Moze jakiś pechowy egzemplarz, albo mało wytrzymały na większe obciążenia?
    Czyżby z parametru "wydajność 10000 stron miesięcznie), a to się chyba dla
    zwykłego wydruku liczy i powierzchnie trzeba przemnożyć...?

    > Poza tym ... duze szare powierzchnie lasery tez kiepsko drukuja. paki
    > jakies wychodza.

    Aż sprawdzę... jak mi rentgena robili (CT), to mi to zgrali na płytkę,
    druknąłem sobie, zobaczę, jak wyglądają ciemne partie, puściłem serię
    wszystkich i pięknie dało radę... ale nie pamiętam zakłóceń ciemnych partii
    obrazu, sklerotyk jestem :)

    > A profesjonalne naswietlarki do zdjec ... ciekaw jestem jaka maja
    > rozdzielczosc, i ile zostaje z tych 12Mpix w aparacie :-)

    I tak z tego, co widzę po takich zdjęciach, punkty są rozmywane, by
    zniwelować schodowanie... ale artefakty JPG już wychodzą... Przypuszczam, ze
    zostaje mniej, niż połowa, czy ćwierć. Chociaż wtedy miej widać "halo",
    niestety, dość często przeze mnie widywane na nietóych fotach.

  • 65. Data: 2013-02-21 18:20:37
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 23:35:00 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Jakość porównywalna. Moim zdaniem z lekkim wskazaniem na drukarkę.

    Mam podobne wrażenie. Porównywałem odbitki w formacie 15x21 i wydruki
    20x30 z drukarki wielkoformatowej (jakiś Epson) wykonane w tym samym
    laboratorium fotograficznym i IMO te drugie wyszły lepiej. Kolory lepiej
    oddają rzeczywistość (dla obu maszyn ten sam plik pod względem kolorów,
    różna była tylko rozdzielczość i poziom wyostrzania) a papier używany do
    wydruków bardziej mi odpowiada - nie ma tak wyraźnej faktury jak matowy
    papier fotograficzny ale nie błyszczy się tak mocno jak papier dla
    odbitek z połyskiem. Z tego, co mówił jeden z pracowników tego
    laboratorium to ploter gwarantuje większą powtarzalność wydruków.
    GG#2400455 ICQ#320399066