    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ?:Papier kredowy...
    Date: Tue, 19 Feb 2013 14:58:04 +0100

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:kfvtol$i4a$1@node1.news.atman.pl...

    > Troche OT:
    > A sa jakies atramentowki, ktore mozna wykorzystac do robienia plytek?
    > Czy w ogole to nie ma sensu, bo atrament zejdzie w kwasie?

    Zdecydowanie nie. Dlaczego - chyba przy każdym opisie robienia płytek jest
    to wspomniane, musiałbyś jakoś przenieść atrament na płytkę, zapewnić
    niezmywalność, nie jest mi znany żaden projekt (a sporo przeszukałem), gdzie
    używało by się atramentu, poza tym, ilość atramentu pry drukowaniu jest tak
    nikła, że chyba by siły międzyatomowe, czy jakie tam, przeszkodziły, nawet
    gdyby udało się wydrukować... Absolutnie tego nie widzę. Co do drukarek 3D
    nie wypowiem się, ale z tego, co na filmach YT widać, precyzja ich druku
    jest za mała do bardziej skomplikowanych projektów. Może jakieś mało
    skomplikowane układy by poszły, jednakże nie mam pojęcia, czy materiał "3D"
    trzymałby się płytki odpowiednio mocno i stabilnie.
    A jeśli nawet już atrament - to zdecydowanie taniej by wyszło kupić
    najtańszą laserówkę (byle toneru nie skąpiła), stare żelazko, ryzę papieru
    kredowego, lub pobawić się takowym z babskich czasopism, albo sklepowych
    gadzinówek. Z informacji, które pozyskałem drążąc temat nie znalazłem
    rozróżnienia na papier błyszczący/matowy, pozyskałem też, z grupy, sugestie
    i uwagi co do szczegółów, za które dziękuję - jest w archiwum. Sposoby,
    włącznie z filmami YT są w necie.