  • 11. Data: 2010-02-03 09:52:15
    Temat: Re: Panasonic Lumix DMC-LX2 - jak go zdobyc?
    Od: ledres <l...@u...op.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > ma wiele kompaktow, ladne zdjecia rowniez nie sa rzadkoscia, szerokiego
    > obiektywu nie ma (w 16:9 masz 28 mm, ale juz w 4:3 i 3:2 "szeroki" kat
    > zaczyna sie od okolic 34 mm), za to jest on jasny.
    >
    > Moj typ to FX150, skoro juz przy malych Lumixach jestesmy. Maly, szybki,
    > z manualem, bardzo duza matryca i dobrym obiektywem, robiacy przyzwoite
    > zdjecia, krecacy filmy w HD i kosztujacy niespelna 2/3 tego, co LX2.
    > Malo sie mowi o tym modelu (swego czasu probowalem to zmienic, bez
    > wiekszego efektu), a moim zdaniem jest on nad wyraz udany.

    Z tego co widze na dpreview.com nie ma on Manual Focusa, Shutter
    priority ani Aperture priority. Jak pisalem we wczesniejszym watku,
    chodzi mi glownie o nauke podstaw fotografii, wiec obawiam sie, ze te
    funkcje moglyby mi sie przydac.
    Poza tym zrobili tam test aparatow tej klasy i ten model wypadl srednio:
    http://www.dpreview.com/reviews/Q408premiumgroup/

    > Wstyd przyznac, ale o ile Twoj nick cos mi mowi, to z konkretna sytuacja
    > skojarzyc go nie moge - wybaczze! ;) Przypomnisz coz to bylo?

    Zaden wstyd, to bylo wieki temu, nicka chyba tez mialem innego ;) A co
    to byla za gra? Nie jestem pewien, moze Discworld 2...

    pzdr. ledres

  • 12. Data: 2010-02-04 06:13:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ledres wrote:
    > Z tego co widze na dpreview.com nie ma on Manual Focusa, Shutter
    > priority ani Aperture priority.

    Priorytetow nie ma (priorytety w sytuacji, gdy przyslona moze przyjac 2-3
    wartosci nie maja wielkiego sensu), M jest, a MF... w sumie nie wiem,
    musze spytac uzytkowniczke.

    > Jak pisalem we wczesniejszym watku,
    > chodzi mi glownie o nauke podstaw fotografii, wiec obawiam sie, ze te
    > funkcje moglyby mi sie przydac.

    Hmm... moze wiec jakas "hybryda"? Z reguly sa wygodniejsze. Ale
    niezaleznie od tego, jaki kompakt wybierzesz, np. wplyw wartosci przyslony
    na zdjecie bedzie trudny do okreslenia - za mala matrycka... Do nauki,
    jesli masz ambitne plany, lepiej sprawdzi sie dowolne lustro.

    > Poza tym zrobili tam test aparatow tej klasy i ten model wypadl srednio:
    > http://www.dpreview.com/reviews/Q408premiumgroup/

    Rowniez sugerowalismy sie m.in. testem, moim zdaniem FX150 wypadl
    najbardziej interesujaco z tego zestawienia. :) Musisz okreslic
    priorytety.

    > Zaden wstyd, to bylo wieki temu, nicka chyba tez mialem innego ;) A co
    > to byla za gra? Nie jestem pewien, moze Discworld 2...

    Predzej Wing Commander, ale... nie jestem pewien. :)

    --
    KILu