  • 61. Data: 2009-01-20 09:37:12
    Temat: Re: Panas G1 na dpreview
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    kurdybanek wrote:

    > Wszystkie używane przez mnie szkła mają stabilizację z wyjątkiem UWA
    > właśnie (10-22). I w tym ostatnim przypadku praktycznie nie zdaża mi
    > się o niej pomyśleć (choćby dlatego, że używam często ISO 1600 czy
    > nawet 3200 jeśli tylko mogę "dobrze naświetlić").

    Po pierwsze mowa byal o obiektywnie standardowym nie super szerokokątnym, po
    drugie nie wiem jakie zdjecia robisz Ty, ale mnie stabilizacja przydaje się
    bardzo często.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 62. Data: 2009-01-20 09:38:48
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    kurdybanek wrote:

    > Postęp niewątpliwie jest. Niemniej na przykładach zamieszczonych na
    > dpreview widać nadal dwa problemy:
    > - szumy w cieniach i to już na ISO 100, ale jeszcze znośne
    > - braki w światłach (polecam np. łabądka)

    Ty takie rzeczy to oceniasz po JPGach? Łał ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 63. Data: 2009-01-20 09:52:03
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

> [...]
    po
    > drugie nie wiem jakie zdjecia robisz Ty, ale mnie stabilizacja przydaje

    1. mowa była o spodziewanym w tym roku 7-14 (UWA) do G1, który stablilizacji
    mieć nie będzie.
    2. mi też stabilizacja przydaje się b. często :)

  • 64. Data: 2009-01-20 09:55:31
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Ty takie rzeczy to oceniasz po JPGach? Łał ;-)

    Nie, ale to nie znaczy, że w RAWach będzie wszystko cacy.

  • 65. Data: 2009-01-20 09:59:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    kurdybanek wrote:

    > 1. mowa była o spodziewanym w tym roku 7-14 (UWA) do G1, który
    > stablilizacji mieć nie będzie.

    EEeee to sie zgubilem. Bylem przekonany iż chodzi o ekwiwalent 28-XX.

    > 2. mi też stabilizacja przydaje się b. często :)

    Ale w UWA nie? Ja rozumiem, że stabilizacja jest bardziej potrzebna w
    teleobiektywach, ale i UWA trudna ją przecenic.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 66. Data: 2009-01-20 10:01:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    kurdybanek wrote:

    > Nie, ale to nie znaczy, że w RAWach będzie wszystko cacy.

    Co nie zmienia faktu iż ocena przepalen w JPG nie mowi nic o mozliwosciach
    aparatu (poza sposobem dzialania automatyki).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 67. Data: 2009-01-20 10:13:22
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Ale w UWA nie? Ja rozumiem, że stabilizacja jest bardziej potrzebna w
    > teleobiektywach, ale i UWA trudna ją przecenic.

    Nie, poza przypadkami, które podał Janko i gdzie można użyć byle jakiego
    statywu lub nawet jego ersatzu.

    Ciekaw jestem też jak w praktyce wygląda efektywność stabilizacji dla
    takiego UWA (może ktoś napisze z praktyki). Bo zakładając ekwiwalent
    ogniskowych 16-35, to stabilizujemy czasy przeważnie dłuższe niż 1/10
    sekundy, a wtedy oprócz mikroporuszeń możemy (teoretycznie) mieć do
    czynienia z większymi przesunięciami.

  • 68. Data: 2009-01-20 10:27:54
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "kurdybanek" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogniskowych 16-35, to stabilizujemy czasy przeważnie dłuższe niż 1/10
    > sekundy, a wtedy oprócz mikroporuszeń możemy (teoretycznie) mieć do

    Przy ekwiwalencie 28mm dla 1/2 s dla mnie problemem staje się kiwanie ciała
    przód/tył - muszę się o coś oprzeć - oraz poruszanie aparatem góra/dół w
    rytm oddechu. Jeśli się o coś oprę i wstrzymam oddech to jest ok. Drżenie
    ręki stabilizacja bez problemu likwiduje.

    Nie wiem, jak dla szerszego kąta, bo nie mam

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 69. Data: 2009-01-20 11:08:27
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-01-19, pon o godzinie 16:17 +0100, de Fresz pisze:
    > Się właśnie pojawiło pełne review.

    Jak dla mnie jakość obrazu bardzo dobra.
    Zobaczymy co poprawią w wersji HD i wtedy warto będzie się zastanowić.
    Zaskakująco wysoka jest też jakość kitowego szkiełka.
    W MM jak się chwilę pobawiłem to większych uwag negatywnych nie miałem,
    ale wizjer wymaga lekkiej poprawy, bo jak jest ciemno to jest słabiutko.
    Za to ostrzenie ręczne to sama radość ;)
    Z jakimś manualnym Rokkorem 50/1.7 za grosze i odpowiednim adapterem
    nada się też do portretów jak komuś nie zależy na papierowej GO. Ja na
    apsie używam głównie f/4 przy portretach więc powinno być dość.
    Fajne jest to blokowanie AF na wybranym elemencie i śledzenie tego
    elementu w kadrze. Powinno bardzo ułatwić fotografowanie dzieci ;)
    Ciekawe kiedy wyjdzie G1 HD?

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 70. Data: 2009-01-20 11:59:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    grzybu wrote:

    > Z jakimś manualnym Rokkorem 50/1.7 za grosze i odpowiednim adapterem
    > nada się też do portretów jak komuś nie zależy na papierowej GO.

    W czym problem założyć 50/1.4?