  • 1. Data: 2013-10-16 17:23:14
    Temat: Pamięć do starego laptopa IBM X40
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam takiego laptopa z 512MB pamięci: 256MB wbudowanej,
    256MB w dodatkowym (jedynym) slocie. Chcę zastąpić
    te dodatkowe 256MB pamięcią 1GB.

    Według strony:
    http://support.lenovo.com/pl_PL/product-and-parts/de
    tail.page?&LegacyDocID=MIGR-54352
    pamięć ma być taka:
    PC2700 double data rate (DDR) synchronous dynamic random access memory (DRAM)
    unbuffered small
    outline dual inline memory module (SO-DIMM)

    Znalazłem na Allegro pamięć DDR (nie DDR2), która być może pasuje:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=3600250995
    Nie ma dokładniejszych opisów.

    Czy ta pamięć będzie działała z laptopem? Tak wygląda teraz
    zainstalowany moduł 256MB:
    http://piotrne.republika.pl/X40_256.jpg

    P.

  • 2. Data: 2013-10-17 00:04:40
    Temat: Re: Pamięć do starego laptopa IBM X40
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-16 17:23, Piotrne pisze:
> [...]
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=3600250995
    > Nie ma dokładniejszych opisów.
    >
    > Czy ta pamięć będzie działała z laptopem? Tak wygląda teraz

    Czyli ta pamięć dziala w laptopie?
    Jak chcesz dołożyć to staraj sie kupić taka sama/
    Zainstaluj programik Everest Ultimate i on Ci poda wszystkie parametry
    pamięci jaką masz i inny sprzęt- nawet z numerem seryjnym płyty głównej.
    Bez wyciągania części z laptopa.

    --
    animka

  • 3. Data: 2013-10-17 01:09:41
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-17 00:04, animka pisze:

    > Czyli ta pamięć dziala w laptopie?
    > Jak chcesz dołożyć to staraj sie kupić taka sama/

    Ta na zdjęciu (X40_256.jpg) działa w laptopie, a chcę kupić
    większą. Bo jest tylko jedno gniazdo, więc nie mogę
    kupić takiej samej i dołożyć... Tylko wyrzucić małą
    i włożyć dużą.

    Zaryzykowałem i kupiłem "Pamiec do laptopa Micron 1GB DDR 333".
    Według dołączonego zdjęcia, ma takie same parametry jak
    zainstalowana 256MB. Ciekawe - pamięci 256MB kosztują
    około 7 do 10 złotych, pamięci 1GB od 60 do 200 złotych...

    P.

  • 4. Data: 2013-10-17 02:43:46
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-17 01:09, Piotrne pisze:

> [...]
    > zainstalowana 256MB. Ciekawe - pamięci 256MB kosztują
    > około 7 do 10 złotych, pamięci 1GB od 60 do 200 złotych...

    To laptop już szybciej działa :-)

    --
    animka

  • 5. Data: 2013-10-17 08:55:57
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-17 02:43, animka pisze:

    > To laptop już szybciej działa :-)

    To się okaże, jak dostanę tę pamięć :) Pytałem grupę
    przed zakupem. Laptop jest stary, ale używany głównie
    do prezentacji (tzn. podłączany do rzutnika)
    i wygodniejszy od "netbooków" - większy ekran
    o proporcjach 4:3, prawie normalna klawiatura.
    A waży prawie tyle co "netbook". Tylko 512MB to jednak
    trochę mało.

    P.

  • 6. Data: 2013-10-17 17:40:56
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    >. Ciekawe - pamięci 256MB kosztują
    > około 7 do 10 złotych, pamięci 1GB od 60 do 200 złotych...

    Przy dzisiejszym tzw zapotrzebowaniu na ilość RAMu przez oprogramowanie,
    256 nie nadaje sie do niczego , no chyba zeby plyty główne mialy po 20
    slotów.

  • 7. Data: 2013-10-18 08:35:08
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Piotrne nabazgrał(a):

    > Witam,
    > mam takiego laptopa z 512MB pamięci: 256MB wbudowanej,
    > 256MB w dodatkowym (jedynym) slocie. Chcę zastąpić
    > te dodatkowe 256MB pamięcią 1GB.

    Kup np:
    http://allegro.pl/so-dimm-goodram-1gb-ddr-400-333-mh
    z-pc-3200-gw-i3637679648.html
    Albo jak znajdziesz Kingstona ... PC333 czy PC400 nie ma różnicy dla
    ciebie.

    Tylko kup nową bo masz wtedy gwarancję chyba że ktoś da ci gwarancję na
    używkę ale dla 10-20 zł wolał bym się nie bujać potem.

  • 8. Data: 2013-10-18 21:29:13
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-18 08:35, Chris pisze:

    > Tylko kup nową bo masz wtedy gwarancję

    Za późno, już kupiłem :) Używaną za 60 złotych, 333MHz (PC2700).
    Działa całkiem dobrze. Jest teraz w sumie 1,24 GB pamięci
    zamiast 504 MB. Windows XP uruchamia się minutę zamiast
    kilku minut. Głównie o to mi chodziło, bo przychodziłem
    czasem na prezentację, włączałem wszystko. System startuje,
    startuje, startuje, startuje - a ludzie czekają...

    P.

  • 9. Data: 2013-10-18 21:33:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrne" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > czasem na prezentację, włączałem wszystko. System startuje,
    > startuje, startuje, startuje - a ludzie czekają...

    Przetestuj moduł memtest86+ lub goldmemory (ale kilka przebiegów). Nie chcesz za
    tydzień pytać czemu są blue screeny, a sprzedawca umywa ręce. Dobrze, że
    komputer przyśpieszył. 1 GiB to absolutnie min do pracy XP.

  • 10. Data: 2013-10-18 22:07:44
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > 1 GiB to absolutnie min do pracy XP.

    I w tym momencie sobie przypomniałem jego premierę i sprzęt, z jakim
    go polecano: najnowszy P4 1.4GHz z 2x64MB RAMBUS :)

    Ale dziś faktycznie 1GiB to absolutne minimum do korzystania z XP,
    programu antywirusowego, przeglądarki z kilkoma zakładkami,
    odtwarzacza audio i jakiegoś komunikatora w tle.