  • 1. Data: 2013-10-17 07:44:15
    Temat: Wirtualizacja na starym laptopie
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Na laptopie mam XP. Testowo zainstalowałem tam wirtualizację i okazało się
    że jest tak spowolniona że nic nie da się robić. Na Athlonie64x2 hulało.
    Celeron to zaledwie 1.6 GHz, jednordzniowy, mało pamięci, ale stopień
    spowolnienia jest tak wielki, że myślę spowodowane jest to tym, że nie ma
    sprzętowej wirtualizacji a nawet stary Athlon ją ma, Zastępowane jest
    emulacja programową, strasznie powolną.

  • 2. Data: 2013-10-18 09:00:08
    Temat: Re: Wirtualizacja na starym laptopie
    Od: jg <j...@f...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 07:44:15 +0200, Borneq napisał(a):

> [...]
    > spowolnienia jest tak wielki, że myślę spowodowane jest to tym, że nie ma
    > sprzętowej wirtualizacji a nawet stary Athlon ją ma, Zastępowane jest

    dzieki za info...

    --
    jg

  • 3. Data: 2013-10-18 22:38:57
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-17 07:44, Borneq pisze:
> [...]
    > się że jest tak spowolniona że nic nie da się robić. Na Athlonie64x2
    > hulało. Celeron to zaledwie 1.6 GHz, jednordzniowy, mało pamięci, ale

    I dziwisz się? Taki jednordzeniowy Celeron 1,6 z 1GB RAM z ledwością
    nadaje się do podstawowych zadań pod tym XP i z bardziej przeładowanymi
    stronami WWW już ma problemy, a Ty chcesz jeszcze wirtualizację. Mierz
    siły na zamiary. Sam mam jeszcze takiego Della Latitude X300 z Dothanem
    1,6 i 1152 MB RAM i na dziś ledwie daje sobie radę z podstawowymi
    zadaniami pod tym fabrycznym XP, ale to ma być po prostu mały i lekki
    komputerek do pracy z SIPem i prostą bazą danych na firebirdzie i edytorem.

    --
    /MB

  • 4. Data: 2013-11-01 12:38:08
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 17.10.2013 07:44, Borneq pisze:
> [...]
    tym, że nie ma sprzętowej wirtualizacji a nawet stary Athlon ją ma, Zastępowane jest

    1) Gdzie tu pytanie?

    2) Wirtualizacja programowa nie jest wcale taka wolna. Swego
    czasu nawet była wydajniejsza niż sprzętowa (choć mniej
    dokładna i mniej zgodna). Dopiero od niedawna wydajność
    wirtualizacji sprzętowej pozwala zapomnieć o istnieniu
    technik programowych.

    3) Celeron jest po prostu dość wolny, a wirtualizacja jest
    bardzo wymagająca. Aczkolwiek bardziej od RAMu, niż od
    wydajności procesora. Nie bez powodu na maszyny przezna-
    czone do zawodowego wykorzystania wirtualizacji przeznacza
    się mocniejsze komputery, z ponad dwoma rdzeniami i kilkoma
    gigabajtami pamięci.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 5. Data: 2013-11-05 16:16:14
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół"
    > 3) Celeron jest po prostu dość wolny, a wirtualizacja jest
    > bardzo wymagająca. Aczkolwiek bardziej od RAMu, niż od

    Poza tym laptop, był bardzo zamulony, dopiero teraz sformatowałem. Choć nie
    wiem, bo bardzo wolno odwoływał się do sytemu plików, może to tez miało
    wpływ na wirtualizację