  • 1. Data: 2013-10-15 23:00:11
    Temat: ups UPS
    Od: Oli <O...@a...com>

    Kupiłem BACK-UPS APC BE 550-GR do zasilenia NASa.
    Po zainstalowaniu oprogramowania na NASie okazało się że UPS musi być podłączony do
    NASa przez siec Ethernet i
    UPS musi mieć własny IP.

    ups ale ten model UPSa można podłączyć tylko do komputera bezpośrednio przez usb.
    W opisach UPSów nigdy nie znalazłem informacji, że może mieć własny IP. Jednak
    podobno takie są.

    Cy znacie takie modele UPSów o podobnej mocy (330W) , które mogą mieć własne IP.

    A Ci z was, którzy używacie NASa, jakie stosujecie zabezpieczenia?

    Pozdrawiam,

    --
    Oli

  • 2. Data: 2013-10-15 23:05:09
    Temat: Re: ups UPS
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-15 23:00, Oli pisze:
> [...]
    > podłączony do NASa przez siec Ethernet i UPS musi mieć własny IP.
    > A Ci z was, którzy używacie NASa, jakie stosujecie zabezpieczenia?
    Oj dziecię, a sądzisz że NAS to jest na świecie jeden, taki sam i
    wszyscy go znają na pamięć?

    To tak jakbyś zadał pytanie "jechałem samochodem do sklepu, a potem było
    skrzyżowanie. Nie wiedziałem gdzie jechać, w lewo czy w prawo. A gdzie
    wy jeździcie?" bez podania dokąd jechałeś, i w jakim mieście...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-10-15 23:19:04
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
    > Oj dziecię, a sądzisz że NAS to jest na świecie jeden, taki sam i wszyscy go znają
    na pamięć?

    Jeżeli to ma znaczenie?. NAS to QNAP TS-212

    --
    Oli

  • 4. Data: 2013-10-16 01:04:50
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-15 23:19, Boguś pisze:

    > Jeżeli to ma znaczenie?. NAS to QNAP TS-212
    Nie no, nie ma żadnego znaczenia. Poza tym, że dla tego NASa pisze
    producent na swojej stronie http://www.qnap.pl/qnap_ts_212.php:
    * Współpraca z zasilaczami awaryjnymi UPS przez złącze USB
    Na angielskiej stronie widzę nawet listę kompatybilnych UPSów:
    http://www.qnap.com/useng/?lang=en-us&sn=4092
    I całe mnóstwo ich działa po USB bez problemów (podejrzewam, że jest ich
    więcej, wszystkie które pracują jako USB-HID-UPS).
    To że w www-konfiguratorze jest _też_ opcja łączenia się przez sieć na
    adres IP upsa, to nie znaczy że USB ma nie działać

    Skoro instrukcji nie czytałeś, ani nie sprawdzałeś u producenta, to czy
    chociaż próbowałeś na pałę podłączyć ten UPS do tego NAS kabelkiem USB
    (który był w zestawie z UPSem), i zobaczyć co się pojawi na tej zakładce
    "UPS settings" na dole, w UPS Information ? (instrukcja, strona 612)?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-10-16 15:56:15
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    BartekK napisał:
> [...]
    pojawi na tej zakładce
    > "UPS settings" na dole, w UPS Information ? (instrukcja, strona 612)?

    Podłączenie czegokolwiek 'na pałę' zwykle jest ryzykowne. Tym razem zaryzykowałem i
    za Twoją sugestią
    podłaczyłem kabel z USB do NASa.
    Na planszy obsługi UPSa , która była nieco inna niż w instrukcji, była opcja UPS
    serwer //podłaczenie przez
    SNTP. Wybranie tej 2 opcji umożliwia wybranie opcji 'wyłącz serwer po' np 5 minutach.
    I to działa!, z tym że
    trzeba jeszcze doliczyć jakieś 3 min na zamknięcie serwera NAS

    Problem zatem rozwiązany. Dziękuję.

    PS. Zostaje jeszce drobiazg. Serwer NAS się wyłącza, ale UPS napięcia nie wyłącza. Po
    drodze jest zasilacz
    NASa, któwy pobiera <4W . Na UPSie cały czas powtarza się sygnał dżwiękowy o poborze
    prądu. Nie sprawdzałem
    jeszcze czy po dojściu pojemności baterii w pobliżu zera napięcie jest wyłączane a
    jeżeli UPS wyłacza się
    przy'zerze' czy jest to bezpieczne dla baterii.

  • 6. Data: 2013-10-16 18:56:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Oli wrote:
    > Kupiłem BACK-UPS APC BE 550-GR do zasilenia NASa.
    > Po zainstalowaniu oprogramowania na NASie okazało się że UPS musi być
    > podłączony do NASa przez siec Ethernet i UPS musi mieć własny IP.

    jaki nas...

    napewno nie będzie możliwości do niego podpiąc UPSa po USB?

  • 7. Data: 2013-10-16 19:00:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Boguś wrote:

    > Jeżeli to ma znaczenie?. NAS to QNAP TS-212

    read the fucking manual dude...

    http://www.qnap.pl/katalogi/QNAP_Turbo_NAS_User_Manu
    al_V3.7_ENG.pdf

    page 613