  • 41. Data: 2019-01-08 18:57:53
    Temat: Re: Paliwo zwykłe czy ulepszone
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż
    > ..."

    Oktany możesz lać wyższe. Ale jaki sens płacić więcej i jednocześnie
    spalać więcej na 100km?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-01-08 18:59:54
    Temat: Re: Paliwo zwykłe. Tylko w Auchanie.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Efekt słabego paliwa jest raczej długofalowy.
    > Oni spotykają się u mechanika.

    Ducato silnik 2.2, tankowane na auchan przejechało milion km.
    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 43. Data: 2019-01-08 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A ile nimi przejechales?
    >
    > Bo moze jest dlugofalowy, np po 50kkm wtryski do regeneracji a DPF do
    > czyszczenia ... tylko Ty auto juz sprzedales, a inni ... cos sie pan
    > dziwi, ze trzeba naprawic, 200kkm na liczniku i sie dziwi :-)

    Ja tankuje na auchan regularnie i wtryski wymieniałem w jednym aucie po
    350, w drugim po chyba 320 ale tak naprawde w obu mozna było jeszcze
    spokojnie jezdzic, wymiana była na zapas i troche z innych powodów.
    Mysle ze 100kkm w obu przypadkach bez problemu by pojezdziły, auta nie
    kopciły, pracowały równo, nie było problemów z odpalaniem (jedno odpalało
    powiedzmy jeden obrót wiecej ale miało tak przez 200kkm i objaw sie nie
    pogarszał)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 44. Data: 2019-01-08 20:15:13
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 08:35, Marek pisze:

    > Śmiej się, śmiej i dalej lej najgorsze szczyny na taniej stacji przy
    > Auchanie, po których auto się dusi.

    Zwykle paliwo pochodzi z rafinerii w Gdańsku, Płocku i
    Czechowicach-Dziedzicach. Nie ma znaczenie, kto jest sprzedawcą - czy
    Orlen, czy Lotos, czy Auchan czy inne Tesco. Problem jest w chrzczeniu
    paliwa na stacjach paliw - w większości są prywatne w ramach franczyzy,
    albo jakiejś lokalnej marki. Co się w nocy dzieje na takich stacjach -
    warto odszukać reportaży Weissa (tego od "dzwonię do pana z nietypowym
    pytaniem") - tam pracownicy stacji paliw opowiadali, co się lało po
    ciemku do zbiorników (jak to się jeden wypowiedział - jak sobie oblał
    buta takim "paliwem" to zanim doszedł do kanciapy to mu się gumowe
    zelówki rozpuściły...). W mojej okolicy jest markowa stacja BP, którą
    odradzają wszyscy okoliczni mechanicy - rekord to wyjazd auta
    kilkadziesiąt metrów i pad..., i laweta... Na niej też jest to "lepsze
    paliwo".
    A co do stacji w marketach - kto innym tam sprzedaje paliwo, kto inny
    nalewa, kto inny jest kierownikiem i kto inny zgarnia zyski. Sądzisz, że
    kasjer by oszukiwał? Jak by w takim razie wycofał gotówkę z kasy
    fiskalnej? Kierownik? Musiałby namówić kasjera na przewał, zwykle nie
    jednego. A zysk i tak idzie za granicę... Tam jest duży obrót, a niższa
    cena ma zachęcić do zrobienia zakupów w markecie przy okazji - żona leci
    w półki a Ty tankujesz. A nie dlatego, że tam jest gorszej jakości paliwo
    Twierdzę, że wobec dużego obrotu tam jest najlepsze paliwo - nie ma
    starego w zbiornikach, odstanego z wodą czy innymi syfami - bo jest
    bardzo duży obrót. A paliwo jest z tej samej bazy co ma stacja obok...
    T.

  • 45. Data: 2019-01-08 20:20:23
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 18:16, Cavallino pisze:

> [...]
    > Do żadnego mechanika z silnikiem z tego powodu nie pojechałem jeszcze -
    > więc ten efekt musi być bardzo długofalowy, np. metafizycznie tylko

    Kilka stacji Auchan z normalnym paliwem mieści
    się w rozkładzie statystycznym.

  • 46. Data: 2019-01-08 20:22:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-08 18:57, Mateusz Bogusz wrote:

    > Oktany możesz lać wyższe. Ale jaki sens płacić więcej i jednocześnie
    > spalać więcej na 100km?

    Nie musi być więcej.

  • 47. Data: 2019-01-08 20:22:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Ducato silnik 2.2, tankowane na auchan przejechało milion km.
    > Hmm...

    Dobre auto :-)

  • 48. Data: 2019-01-08 20:24:07
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-08 12:52, yabba wrote:

    > Pb95 i Pb98 różnią się liczbą oktanową czyli odpornością paliwa na
    > spalanie detonacyjne. Pb98 jest bardziej odporne i trochę mniej
    > energetyczne od Pb95.
    > Silnik ustawiony na Pb95 (stopień sprężania, wyprzedzenie zapłonu) nie
    > wykorzysta Pb98, a może być nawet trochę słabszy.
    > Silnik ustawiony na Pb98 może będzie słabszy na Pb95, a może nawet się
    > uszkodzić.

    A normalny silnik może nie widzieć różnicy

  • 49. Data: 2019-01-08 20:32:28
    Od: p...@g...com

    --A Auchan sie na paliwie nie zna, wiec nie sprawdzi.

    Widzę że fantazja dopisuje ;-) a teraz poczytaj o Orlen BAQ i wymyśl kolejną spiskową
    teorie dziejów :-)

  • 50. Data: 2019-01-08 21:32:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 Jan 2019 11:32:28 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
    > --A Auchan sie na paliwie nie zna, wiec nie sprawdzi.
    > Widzę że fantazja dopisuje ;-) a teraz poczytaj o Orlen BAQ i wymyśl kolejną
    spiskową teorie dziejów :-)

    No i ?
    Bo widze, ze do programu naleza we wrocku 4 stacje.
    Trzy prywatne i jeden Carrefour.
    A Auchan nie.

    Widac maja cos do ukrycia :-P

    J.