  • 1. Data: 2012-05-22 14:13:37
    Temat: Padnięty GF 8800 GT EVGA
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Hej,

    padła mi karta jak w temacie, podczas pracy pojawiły się artefakty a potem
    obraz zmienił się w przedziwną mozaikę.
    Po restarcie w biosie widze paski i kropki takie jak tu:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=Aq4NmC4fYIc#t=76s

    Ładowanie modułu zwraca:
    May 17 19:19:23 localhost kernel: [ 107.098583] NVRM: loading NVIDIA UNIX
    x86_64 Kernel Module 295.53 Fri May 11 23:28:10 PDT 2012
    May 17 19:19:45 localhost kernel: [ 129.793283] NVRM: RmInitAdapter failed!
    (0x26:0xffffffff:1170)
    May 17 19:19:45 localhost kernel: [ 129.793291] NVRM: rm_init_adapter(0)
    failed
    Wyczytałem a potem pooglądałem na yt o wygrzewaniu tych kart w piekarniku
    (podobno ten modele mają słabe luty).
    Czy ktoś w grupowiczów ma doświadczenie w temacie i może podzielić się
    doświadczeniami?
    Trzy kwestie:
    -temperatura
    -czas
    -rdzeń w górę/dół (obstawiam że w górę, w dół chyba mógłby się wysunąć po
    nagrzaniu?)

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 2. Data: 2012-05-22 14:26:49
    Temat: Re: Padnięty GF 8800 GT EVGA
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    wozniak grzegorz nabazgrał(a):

    > Wyczytałem a potem pooglądałem na yt o wygrzewaniu tych kart w piekarniku
    > (podobno ten modele mają słabe luty).

    Do piekarnika na 3 zdrowaśki i pomoże ...

  • 3. Data: 2012-05-22 14:34:04
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Chris wrote:

    > wozniak grzegorz nabazgrał(a):

    > Do piekarnika na 3 zdrowaśki i pomoże ...

    Nie za krótko :)

    Grafika nie ma gwarancji i nie chce mi się z nią bujać po serwisach, jak
    zabieg z piekarnikiem nie pomoże idzie na złom.

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl

  • 4. Data: 2012-05-22 19:02:06
    Od: Kasa przyjmie <i...@...c>

    W dniu 2012-05-22 14:13, wozniak grzegorz pisze:
> [...]
    > -czas
    > -rdzeń w górę/dół (obstawiam że w górę, w dół chyba mógłby się wysunąć po

    Wyczyscic izopropanolem podlac odpowiednim topnikiem wygrzac hotairem w
    odpowiedniej temperaturze i powinno pomoc. Przyczyna problemu to luty
    ROHS czyli bezolowiowe, w piekarniku to se mozesz zapiekanke pierdolnac
    nie karte wygrzewac.

  • 5. Data: 2012-05-23 06:31:32
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Kasa przyjmie wrote:

> [...]
    > odpowiedniej temperaturze i powinno pomoc. Przyczyna problemu to luty
    > ROHS czyli bezolowiowe, w piekarniku to se mozesz zapiekanke pierdolnac

    Jako że nie mam takich możliwości wczoraj wieczorem przeczyściłem dokładnie
    kartę i poszła do piekarnika na 190° przez 10min. Po otwarciu drzwiczek
    trochę się zadymiło z plastików na złaczach DVI. Karta stygła ok 20 minut
    przy otwartych drzwiczkach. Po założeniu chłodzenia, włożeniu do slota i
    uruchomieniu już na fazie testu pamięci w biosie pojawił się na mojej
    twarzy szeroki uśmiech. Potem kilkukrotny lightsmark + kilka rund openarena
    równolegle na dwóch monitorach i jak na razie karta chodzi.

    PS. Zauważalną korzyścią z tej zabawy jest że po przeczyszczeniu i wymianie
    pasty karta się mniej grzeje (wcześniej samo granie w openarena podnosiło
    jej temp do 70° i więcej a obroty do 100% plus buczenie jeszcze przez 2-3
    minuty zanim temp spadła , teraz lightsmark+openarena temperatura nie
    przekroczyła 68°, obroty 80%-90% i natychmiastowy spadek temp i obrotów po
    wyłączeniu, sama openarena podnosi temp z 61° do 63°)

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl