  • 241. Data: 2012-02-03 09:23:29
    Temat: Re: żelowy czy tradycyjny?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel'wilk'" napisał w
    >Skoro już powstał wątek o akumulatorach, to mam jedno pytanie - czy
    >warto dołożyć i kupować akumulator żelowy czy raczej pozostać przy
    >tradycyjnym?

    A to zelowy do samochodow ?
    Jakie masz napiecie ladowania ? Zelowe zasadniczo nie lubia ponad
    ~13.8V - przy wiekszym gaz sie wydziela, a z zelu nie bardzo ma jak
    uciec ... no chyba ze cos wymyslili.

    W ogolnosci - chyba nie warto - zwykly tez dobrze dziala, wiec po co
    przeplacac. Chyba ze to jakas ekstremalna terenowka, co ma przechyly
    po 50 stopni, albo rajdowka ..

    J.

  • 242. Data: 2012-02-03 09:25:55
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości
    begin J.F.

    >Nic, bo auto jest zawsze sprawne, miałbym jeździć rozwalonym latem, a
    >naprawiać przed zimą? :>

    Aha, czyli to jest to dbanie o auto.

    No coz ... to sie nie zdziw ze kiedys nie zapali :-)

    J.

  • 243. Data: 2012-02-03 09:51:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości

    >Rorusznik bierze bardzo duży prąd kiedy musi ruszyć nieruchomy
    >silnik.
    >Potem pracuje przy prądzie rzędu 40-50A.

    Chyba nie wtedy jak kreci diesla przy -20 ..

    J.

  • 244. Data: 2012-02-03 09:53:12
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-01 20:38:01 +0100, "kogutek"
    <s...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > A co rozumiesz jako jakość akumulatora?

    No... że działa. Długo. W sposób niewymagający obsługi.

    > Bo dla mnie czas działania jest
    > jedynym czynnikiem charakteryzującym wartość użytkową akumulatora.

    Czyli się zgadzamy, że ten długo i niezawodnie działający, jest lepszy.

    > Mam w dupie
    > czy on jest zielony albo niebieski.

    Ja też, ale przypominam, że kolory ty wprowdziłeś do dyskusji. :-)

    > Nie masz racji że jak szary padnie po 5
    > latach a kolorowy po dziesięciu ( gdzie ty taki akumulator teraz znajdziesz?)
    > to stosunek jakości do ceny tego droższego będzie wyższy.

    Będzie, bo ten kolorowy dłużej (co sam uznaleś na najważniejesze!) działał.

    > A jak kupisz drogi
    > akumulator i sprzedasz po trzech latach samochód to ktoś Ci za niego dołoży
    > chociaż na piwo.

    Tego nie rozumiem, bo od dawna uważam dziennikarzełków brzedzących w
    mediach o tzw. utracie wartości i rzekomej nieopłacalności kupowania
    czegokolwiek do samochodu, który kiedyś się sprzeda, za idiotów.
    Używam, to kupuję. Sprzedaję? Widocznie miałem powód.
    Tylko oni (dziennikarzełki) wciąż usiłują mnie przekonać, że gdy
    świadomie kupiłem samochód znając bilans zysków i kosztów, że rzekomo
    tracę...
    :)

    --
    Bydlę

  • 245. Data: 2012-02-03 11:23:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/03/2012 07:18 AM, Gabriel'wilk' wrote:
    > Witam
    > Skoro już powstał wątek o akumulatorach, to mam jedno pytanie - czy
    > warto dołożyć i kupować akumulator żelowy czy raczej pozostać przy
    > tradycyjnym?

    Jak zamierzasz latać do góry kołami to jak najbardziej przydatna sprawa
    a jak nie to tylko większy wydatek i problem przy obsłudze bo wymagają
    delikatności.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 246. Data: 2012-02-03 13:35:51
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-02-03 07:18, Gabriel'wilk' pisze:
> [...]
    > Skoro już powstał wątek o akumulatorach, to mam jedno pytanie - czy
    > warto dołożyć i kupować akumulator żelowy czy raczej pozostać przy

    Bardziej ważna jest pojemność akumulatora i wydajność alternatora, niż
    to czy żelowy czy nie.

  • 247. Data: 2012-02-03 14:07:19
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Paweł Kajak nabazgrał(a):

    > No i mam zgryza. Co kupić?
    > Musi mieć 74 Ah
    > Mechanik mówi, żeby kupić coś lepszego (Varta Silver lub Centar Futura)
    > W sklepie mówią, że Kager lub Exide są lepsze i tańsze.
    > Niby Centra daje trzy lata gwarancji, ale czytam, że realizacjia tej
    > gwarancji to jakieś czary mary.
    > Podpowiedzcie coś...

    A ja przy okazji sprawdziłem swój miernikiem i wychodzi mi 12.3V przy zimnym
    aucie nie odpalonym co jeszcze mogę i jak sprawdzić miernikiem ?? na
    starcie, jak pracuje ??

  • 248. Data: 2012-02-03 15:12:53
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chris napisał(a):
    > A ja przy okazji sprawdziłem swój miernikiem i wychodzi mi 12.3V przy zimnym aucie
    nie odpalonym
    > co jeszcze mogę i jak sprawdzić miernikiem ?? na starcie, jak pracuje ??
    Przy pomocy drugiej osoby możesz sprawdzić spadek napięcia przy rozruchu.

    Z ciekawości w swoim sprawdziłem po ponad dwóch dobach postoju. W nocy około -18 w
    dzień -10
    Na klemach 12,7V akumulator 1,5 roczny BOSCH SILVER S5 100AH/830A.
    --
    Krzysiek

  • 249. Data: 2012-02-03 15:45:58
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Krzysztof 45 nabazgrał(a):

> [...]
    > Z ciekawości w swoim sprawdziłem po ponad dwóch dobach postoju. W nocy
    > około -18 w dzień -10 Na klemach 12,7V akumulator 1,5 roczny BOSCH

    Przy rozruchu 9.4V potem jak pracował z wyłączonym wszystkim (światła,
    wentylacja, radio) było ok. 13.95V, przy włączonych w/w elementach
    13.65/13.70V z włączonym grzaniem tylnej szyby i lusterek 13.55/13.59V
    Akumulator to jakiś veuvert 5-6 lat (nie pamiętam ale było dawno)

  • 250. Data: 2012-02-03 16:09:53
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Chris napisał(a):
    > Przy rozruchu 9.4V
    Durzy spadek.
    Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masowe oraz styki na rozruszniku
    ewentualnie sam
    rozrusznik czy sie nie zaciera. On może dawać tak duży spadek napięcia.
    > potem jak pracował z wyłączonym wszystkim (światła,
    > wentylacja, radio) było ok. 13.95V,
    Nie jest źle, ale powinno być tak co najmniej przy włączonych odbiornikach.
    Sprawdź jeszcze na alternatorze jakie masz ładowanie.
    --
    Krzysiek