    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Padł mi akumulator ...
    Date: Tue, 31 Jan 2012 10:37:02 +0100

    Dnia 31-01-2012 o 10:14:52 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > I powiesz mi jeszcze że uruchamiasz auto po 45 sekundach od włożenia
    > kluczyka :-)

    W Hdi odpalam od razu, ale w dCi komp steruje rozrusznikiem (naciskasz
    start i czekasz, w górach przy -30 czekałem prawie minutę)

    > Oczywiście, tyle że czas ich grzania po uruchomieniu nie ma już
    > większego znaczenia :-). A uruchomienie następuje max. kilka sekund od
    > włączenia stacyjki.

    Nie wyciagaj wniosków na podstawie jednego przypadku - w róznych autach
    jest to róznie rozwiązane. W niektórych nie masz żadnego wpływu na to,
    kiedy komp zakręci rozrusznikiem (nie ma kluczyka). Gdy akumulator jest
    słaby (ma małą pojemność przy dużym mrozie), sterownik wogóle nie będzie
    uruchamiał rozrusznika.

    Pzdr
    TG