  • 1. Data: 2009-11-26 00:19:31
    Temat: Pad systemu SMSowego Orange
    Od: "Szymon" <s...@g...pl>

    Witam,
    jedna osoba zgłaszała już tutaj, że nie działa system przelew SMS. Nie
    działają też inne usługi - typu doładowanie konta za pomocą SMSów na bonusowe
    numery (np. 600). W moim przypadku do tego doszła fajna rozmowa z konsultantką
    i stąd mam pytanie, bo ona nie wiedziała. Ale po kolei:

    - dziś mojemu dziecku mijał termin ważności środków, więc o 19:12 wysłałem SMS
    na numer 600. Fajnie się składało, bo żona jutro wyjeżdża, będą mogli sobie
    pogadać. SMS o weryfikacji przyszedł, minęła północ, cisza, wyzerowało konto.
    - zleciłem zatem przelew SMS z mojego konta, nie może być tak, że młody jutro
    wraca sam ze szkoły przez całe miasto i nie będzie mógł zadzwonić. Pierwszy
    przelew SMS na 3 zł - od razu info, że za mało. Kolejny za 5 zł i... zero
    odzewu.
    - dzwonię na infolinię, informacja z automatu o padzie systemu, rozwiązanie
    problemu rano
    - rozmowa z konsultantką, pad systemu, nic się nie da zrobić. Proszę o
    odblokowanie tych środków co były na koncie, przecież widzi, ze doładowanie
    było zrobione. Widzi, ale nie da się. Proszę, żeby wbiła na konto 2 zł,
    przecież dzwonię na mój koszt, zasadnie, a na jednym telefonie na pewno się
    nie skończy. Nie da się, system padł, ona nie wie czy ta reklamacja jest
    zasadna (?!). Problem rozwiążą jutro po południu.
    - trochę mnie to piekliło, bo muszę doładować raz jeszcze, ale jeszcze z
    głupiej przekory pytam się jak to możliwe, że ona nie może tego zrobić a
    robiono mi tak parę razy wcześniej (konsultant mógł kiwnąć palcem i przelać 2
    zł). W sumie doszło do gwałtowniejszej wymiany zdań, ale bez krzyczenia broń
    boże, po prostu przerywałem jej jak mówiła nie na temat lub powtarzała rzeczy
    o jakich już raz mówiła. W zasadzie trwało to trochę, potem ona mi przerywała
    jak powtarzałem że chciałbym wiedzieć jaki regulamin pozwala im nie doładować
    konta przez 24h od momentu jak za to zapłacę.
    i tu mam prawie trollowe pytanie, otóż
    Odsyłała mnie do regulaminu promocji Happy Day (nr 600), gdzie jest napisane,
    że usługa jest włączona w czasie do 24h. Usługa - rozumiem, że promocja. Nie
    ma słowa o możliwości zwłoki w doładowaniu konta o 24h. Prosiłem ją o
    wskazanie regulaminu, z którego wynika, że mogą odwlec doładowanie o 24h.
    Odsyłała mnie na www.
    Ktoś mnie odeśle do właściwego regulaminu? Moim zdaniem jak coś kupuję i nie
    jestem umówiony inaczej, to z prawa w ogóle wynika, że z zapłatą następuje
    wydanie rzeczy/usługi. Tu też myślałem, że jak mija mi dziś ważność konta, to
    doładowanie będzie dziś. Zabezpieczyli się gdzieś przed taką sytuacją?

    W sumie zagotowałem się tym, iż moje niedogodności wynikłe z ich winy są nie
    do ruszenia w banalny ludzki sposób. Po prostu nie da się nic. Wziąłem i
    wykręciłem *500 i tym samym kodem doładowałem konto,zadziałało, kasa wróciła,
    stawki zmienili. Czyli nie tak wszystko im padło.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2009-11-27 09:23:31
    Temat: Re: Pad systemu SMSowego Orange
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Szymon" <s...@g...pl> napisał

> [...]
    > wraca sam ze szkoły przez całe miasto i nie będzie mógł zadzwonić.

    > - rozmowa z konsultantką, pad systemu, nic się nie da zrobić.

    Wybacz, że powyjmowałem z kontekstu ale to po to, aby ci uzmysłowić pewne
    rzeczy.
    Chodzi o to, że gdy chodziłeś do szkoły, to przecież nie miałeś telefonu
    przy sobie. Znam przypadki, gdy uczniowie dojeżdżali do szkoły codziennie ze
    Skierniewic do Warszawy. Pociągiem. To było co prawda w technikum ale tym
    gorzej dla ciebie.
    Jeśli już koniecznie musisz wyposażać dziecko w telefon, to zrób to dobrze -
    abo, inny op. Ale IMHO lepiej jest uczyć potomstwo radzenia sobie w trudnej
    sytuacji bez telefonu.
    Albo dać mu kolejny aparat. Wybór należy do Ciebie.
    Awarie były, są i będą. A taka awaria to naprawdę pikuś, tym bardziej, że są
    operatorzy, którzy oferują znacznie dłuższe okresy ważności na połączenia
    wychodzące.

    Pozdrawiam,
    Maciek.

  • 3. Data: 2009-11-28 18:05:48
    Od: "Szymon" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej Muran <m...@g...com> napisał(a):
    > Wybacz, że powyjmowałem z kontekstu ale to po to, aby ci uzmysłowić pewne
    > rzeczy.

    Ale ja nie pytałem po to, żeby mi ktoś uzmysławiał "pewne rzeczy". Równie
    dobrze mógł być to telefon kochanki a jutro żona wyjeżdża i byś mi
    uzmysławiał, że wierność małżeńska już w bibli była w cenie? Owszem, użyłem
    tego jako przykładu "ważności" problemu, ale mimo tego jak zdechło coś w
    Orange, skoro mi zależało, żeby młody miał sprawny telefon - to zadbałem o to.
    I tyle. Że musiałem to zrobić przy totalnej niemocy konsultantki Orange w
    obliczu zupełnie pierdołowatego problemu sieci Orange - to sobie tu spisałem -
    bo to jest grupa od gsm a nie od moralizowania o tym co maja umieć dzieci a co
    nie. I też nie o tym, czego ludziom w życiu brakuje, że muszą dowartościowywać
    się pisząc takie posty jak twój, więc dalszych komentarzy sobie daruję.

    A uwagi o sieci są może i na miejscu, ale baaaardzo ogólne. I nie o to zresztą
    pytałem, bo sam wiem.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 4. Data: 2009-11-28 18:23:47
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Szymon" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

    > Ale ja nie pytałem po to, żeby mi ktoś uzmysławiał "pewne rzeczy".

    OK. Masz rację. Nie powinienem się wtrącać, tylko odpowiedzieć na pytanie.
    Zatem, pytanie brzmiało: "Ktoś mnie odeśle do właściwego regulaminu?"

    Moja odpowiedź brzmi: być może.
    Mam nadzieję, że pomogłem.

    > więc dalszych komentarzy sobie daruję.

    Tak, daruj sobie dalszych komentarzy. Ale obiecaj też, że nie będzie to do
    najbliższej awarii lecz już na zawsze. Pa!

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-11-29 01:04:16
    Od: "Szymon" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej Muran <m...@g...com> napisał(a):

    > Moja odpowiedź brzmi: być może.
    > Mam nadzieję, że pomogłem.

    Niestety nie. I dziwne, że masz nadzieję.

    > Tak, daruj sobie dalszych komentarzy. Ale obiecaj też, że nie będzie to do
    > najbliższej awarii lecz już na zawsze. Pa!

    a niby czemu mam ci cokolwiek takiego obiecywać??? Jak coś mnie znowu spotka
    podobnego ze strony Orange - to tu napiszę. Jak coś ci się w tym nie podoba,
    to po prostu odpuść sobie odpisywanie na moje posty i luz.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 6. Data: 2009-11-29 21:16:32
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 00:19:31 +0000 (UTC), Szymon napisał(a):

    > jedna osoba zgłaszała już tutaj, że nie działa system przelew SMS. Nie
    > działają też inne usługi - typu doładowanie konta za pomocą SMSów na bonusowe
    > numery (np. 600).

    Czy awaria wciąż trwa jeszcze, czy już Orange się z nią uporało?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-11-29 22:45:22
    Od: "Szymo" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):
    > Czy awaria wciąż trwa jeszcze, czy już Orange się z nią uporało?

    Przelew SMS doszedł następnego dnia, tyle wiem...
    Pozdrawiam
    Szymon