  • 41. Data: 2014-02-28 17:25:17
    Temat: Re: Pa, pa!
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-02-28 16:32, anacron pisze:

    > Jestem adminem, pracuję zarówno z tego wspomnianego desktopa jak i tego
    > netbooka z którego teraz piszę. Odpowiedź więc na tak zadanie pytanie
    > byłaby całkiem sporą listą, której nie chce mi się tworzyć.

    Czyli wystarczy ci kilka narzędzi pod linuxa. A teraz pokaż jakieś
    współczesne narzędzia typu photoshop czy lightroom albo coś
    współczesnego z branży CAD, które pójdą na systemie z połowy lat 90-tych.

    --
    marcin

  • 42. Data: 2014-02-28 17:43:14
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-02-28 17:25, mt pisze:

> [...]

    Naprawdę, aż lzy cisną się do oczu.
    Chlip chlip....

  • 43. Data: 2014-02-28 17:59:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.02.2014 17:25, mt pisze:

    > A teraz pokaż jakieś współczesne narzędzia typu photoshop czy lightroom albo coś
    > współczesnego z branży CAD, które pójdą na systemie z połowy lat 90-tych.

    Nie używam Windowsa, tylko Linuxa. Mam najnowszą wersję (tu w
    przeciwieństwie to Windowsa upgrade systemu to nie problem i nie trzeba
    płacić. Do zdjęć GIMP z dodatkami. Ja rozumiem, że profesjonalni używają
    PS, ale tu chyba bym zainwestował w jabłko, ale to naprawdę już chyba
    nie dyskusja na tą grupę.

    --
    anacron
    aba/

  • 44. Data: 2014-02-28 18:01:30
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.02.2014 17:12, Slon pisze:
    > Jedyne co teraz mu pozostaje, to usiasc na tylnym siedzenieu

    Czyli jednak prawda zabolała. Dobrze, miała zaboleć. Teraz jeszcze
    wyciągnij wnioski zamiast szukać zaczepki na siłę :) Cieszę się, że
    mogłem pomóc. Jak tam, rozszyfrowałeś już z RAW model aparatu i
    obiektywu? ;)

    --
    anacron
    aba/

  • 45. Data: 2014-02-28 18:07:47
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-02-28 17:59, anacron pisze:

> [...]
    > płacić. Do zdjęć GIMP z dodatkami. Ja rozumiem, że profesjonalni używają
    > PS, ale tu chyba bym zainwestował w jabłko, ale to naprawdę już chyba

    Za system może nie trzeba płacić, ale poproszę o jakiś przykład
    sensownego CADa 3D pod linuxa, najlepiej darmowy i zgodny z bibliotekami
    ODA Theigha, a jak nie darmowy to ile kosztuje komercyjny.

    --
    marcin

  • 46. Data: 2014-02-28 18:11:36
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.02.2014 18:07, mt pisze:

    > Za system może nie trzeba płacić, ale poproszę o jakiś przykład
    > sensownego CADa 3D pod linuxa, najlepiej darmowy i zgodny z bibliotekami
    > ODA Theigha, a jak nie darmowy to ile kosztuje komercyjny.

    http://wkupiesila.blogspot.com/2009/03/oprogramowani
    e-cadcaecamcfd-dla-linuksa.html

    Pomogłem?

    --
    anacron
    aba/

  • 47. Data: 2014-02-28 18:25:43
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-02-28 18:11, anacron pisze:

    > http://wkupiesila.blogspot.com/2009/03/oprogramowani
    e-cadcaecamcfd-dla-linuksa.html

    > Pomogłem?

    Ja dobrze wiem jak wygląda sytuacja z oprogramowaniem CAD pod linuxa i
    te darmowe to raczej żart albo namiastka (za wyjątkiem DraftSight, ale
    ten jest 2D, wiecznie w wersji beta pod linuxa i bardzo niestabilny pod
    linuxem). A komercyjny soft to już kwoty wielokrotnie większe niż
    Windows za 300 zł, pod którego jest świetny nanoCAD za darmo, więc linux
    wychodzi mi za drogo.
    Podobnie rzecz się ma z jabłkiem, system nie ma specjalnie przewagi nad
    Windowsem, jest tańszy, ale żeby skompletować sprzęt do niego trzeba
    wydać wielokrotnie więcej i czar pryska. Więc po co mędrkować o braku
    wiedzy i braku konieczności reinstalacji systemu?

    --
    marcin

  • 48. Data: 2014-02-28 18:34:56
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, February 28, 2014 12:01:30 PM UTC-5, anacron wrote:

> [...]
    >
    > wyciągnij wnioski zamiast szukać zaczepki na siłę :) Cieszę się, że
    >
    > mogłem pomóc. Jak tam, rozszyfrowałeś już z RAW model aparatu i

    Faktycznie musi cie bolec, skoro obiecywales juz nie dyskutowac ze mna
    a ciagle to robisz.
    Jeszcze nie raz cie zaboli.

    Slon

  • 49. Data: 2014-02-28 18:37:40
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, February 28, 2014 11:43:14 AM UTC-5, Dawid wrote:

    > Naprawdę, aż lzy cisną się do oczu.
    >
    > Chlip chlip....

    Mnie smiech dopadl.

    Slon

  • 50. Data: 2014-02-28 18:38:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 28.02.2014 18:25, mt pisze:
    > Więc po co mędrkować o braku wiedzy i braku konieczności reinstalacji systemu?

    Zaraz nie róbmy z tego flame o OS. Napisałem, że systemu się nie
    reinstaluje. Jeśli jakikolwiek informatyk powie Ci, że jedyną metodą
    naprawy jest reinstalacja systemu (pomijając rozległe pady dysków) to
    jest lamą, która nic nie umie. Tak mnie uczono i zgadzam się z tym
    twierdzeniem w 100%. System instaluje się raz na nowym sprzęcie, który
    kupiliśmy bez systemu. W przypadku Linuxa bardzo łatwo przemigrować
    stary system na nowy sprzęt to fakt, ale nie o systemie mowa tylko o
    zasadzie. Powtórzę: systemu operacyjnego się nie reinstaluje i nie jest
    ważne, czy jest to Linux czy Windows. Co do oprogramowania, jestem
    świadom, że wiele aplikacji specjalistycznych jest tylko na Windows i
    mam świadomość, że niektórzy ludzie zmuszeni są wręcz do jego używania,
    tylko nie o tym tu mowa była. Podając przykłady oprogramowania pisałem o
    _swoich_ wyborach a nie jedynym słusznym rozwiązaniu. Np. mimo, że sam
    używam GIMP do obróbki zdjęć świadom jestem jego braków względem PS.
    Jednak, dlatego, że jestem kompletnym amatorem w tej dziedzinie nie
    zamierzam inwestować w PS, a kradzieżą oprogramowania się brzydzę.

    --
    anacron
    aba/