  • 91. Data: 2014-03-04 14:33:55
    Temat: Re: Pa, pa!
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-03-04 08:11, anacron pisze:

    > Moja matka używa Linuxa.

    Fotografuje?
    Przegrywa zdjęcia z aparatu na dysk?
    Obrabia zdjęcia?
    Drukuje je?
    Kalibruje monitor i drukarkę? ;)

    Jeśli nie, to nie jest zwykłym użytkownikiem w rozumieniu tej grupy.

    JD

  • 92. Data: 2014-03-04 16:12:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anacron wrote:

    > Moja matka używa Linuxa. Na początku miała Windows, ale co chwilę
    > miała jakiś problem z komputerem i co chwilę musiałem tam być lub
    > zdalnie coś naprawiać. Od kiedy ma Linuxa nie muszę i wszystko jej
    > działa. :)

    widać twoja mama ma talent...

    jakoś moi rodzice nie maja problemów z komputerem.

  • 93. Data: 2014-03-04 18:34:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    atm <...@v...pl> writes:

    > O co chodzi z ta gimnastyka na Linuxie?
    > Co on ma takiego, czego nie ma Windows?

    GIMP nie potrafi pracować w CMYKu (to akurat nie mój problem, ale
    popularny), a do pracy na 16/32 bitach/kolor lub na floatach trzeba
    kombinować (zwykły GIMP tego cały czas nie umie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 94. Data: 2014-03-05 02:35:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Mar 2014, T...@s...in.the.world wrote:

    > Ojej, to tak jak ja.
    [...]
    > Jak bym potrzebowal czegos w stylu PS, to dokupilbym PS Elements za
    > kolejne kilkaset zl.

    Ba. Różnie bywa.
    Już kiedyś pisałem: PSE kupiłem.
    Dla ACR. I chwalę sobie.
    Ale z PSE jestem niekompatybilny, do obróbki używam GIMPa tudzież
    Photobie i Paint.NET (w tych miejscach, w których GIMP ciągle
    ma luki).

    > Ani jednego ani drugiego nie ma na Linuxa, niestety.

    Tak ku czystej ciekawości - czy istnieje jakiś program na Linuksa,
    mający wbudowaną regulację jasności krzywymi?
    Dla (nomen omen) jasności, chodzi o zmianę jasności *bez* zmiany
    koloru, czyli nie krzywymi RGB.
    (ciągle nie ma w GIMP, trzeba albo kombinować wartstwami co
    przy 8 bitach czasem średnio wychodzi albo cut&paste do Paint.NET
    i z powrotem)

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2014-03-05 21:24:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > (ciągle nie ma w GIMP, trzeba albo kombinować wartstwami co
    > przy 8 bitach czasem średnio wychodzi albo cut&paste do Paint.NET

    Akurat w GIMPie to jest, Colors -> Curves -> Channel = Value. Chyba że
    nie o to chodziło.

    Uwaga o 8 bitach to oczywiście prawda, można ew. użyć wersji
    developerskiej z gita, albo np. CinePainta (forka wcześniejszego GIMPa).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 96. Data: 2014-03-07 11:37:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2014, Krzysztof Halasa wrote:

    > Akurat w GIMPie to jest, Colors -> Curves -> Channel = Value. Chyba że
    > nie o to chodziło.

    Nie, nie o to.
    To co piszesz to jest "RGB" - zmienia wszystkie kolory tą samą krzywą,
    ale to nie skutkuje niezmienianiem kolorów. Wbrew pozorom.
    Najprościej to wyjaśnić na przykładzie skrajnym, czyli inwersji:
    bierzesz tę krzywą, by default początkowo prostą, w punkcie zero
    jedziesz do góry (100%), w punkcie końca jedziesz do zera.
    Z pozoru wszystko gra - białe staje się czarne, czarne staje się
    białe. Z pozoru. Bo niebieskie staje się żółte itede, czego
    łatwo się domyślić.
    Oczywiście, krzywa pogięta "mniej niż 100%" ma odpowiednio mniejsze
    zniekształcenia barwne, ale one występują.
    Przy regulacji krzywą jasności, dowolne pogięcie krzywej nie zmienia
    kolorów - niebieski jest niebieski, jest "taki sam odcień niebieskiego",
    tylko jasny może być od ciemnego do jasnoniebieskiego.

    Przy mocnym "krzywieniu" kolorów (powiedzmy w skali stosowanej przy
    HDR) brak regulacji jasności daje się we znaki.
    "W skali stosowanej w HDR" nie musi oznaczać HDR jako takiego,
    wystarczą silne "schodki" przy usiłowaniu skompresowania obrazka
    z częścią bardzo jasną i bardzo ciemną, wystarczy słońce/cień,
    aby było widać nieprawidłowe kolory (przy korekcie RGB)
    :)

    > Uwaga o 8 bitach to oczywiście prawda, można ew. użyć wersji
    > developerskiej z gita, albo np. CinePainta (forka wcześniejszego GIMPa).

    khem... dawno CinePainta nie sprawdzałem, ale ostatnia sprawdzona
    wersja była lata świetlne za funkcjonalnością GIMPa.
    To ja już wolę przerzucać sobie do Pait.NET i z powrotem :)
    (sporo zresztą da się i w Paint zrobić, warstwy ma)

    Niemniej czuję się zobowiązany do sprawdzenia wersji 0.17 CinePaint
    pod Windows ;) (nowszej chyba nie ma, a linuksa mam, ale na emulacji
    więc użytek z tego marny)

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2014-03-10 22:40:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > Z pozoru wszystko gra - białe staje się czarne, czarne staje się
    > białe. Z pozoru. Bo niebieskie staje się żółte itede, czego

    No tak, wtedy (w tym konkretnym przypadku) trzeba byłoby "obrócić
    kolory" o 180 stopni. Przy nieliniowej transformacji to nie zadziała.
    Niestety normalny GIMP na razie nie nadaje się do takich rzeczy, właśnie
    przez te 8 bitów.

    > khem... dawno CinePainta nie sprawdzałem, ale ostatnia sprawdzona
    > wersja była lata świetlne za funkcjonalnością GIMPa.

    Niestety, to nie jest produkt do ogólnych zastosowań. Do wsadowych
    zastosowań jest ImageMagick (albo GraphicsMagick, jego klon), ale
    niestety coś w stylu GIMPa do interaktywnej edycji zdjęć to chyba
    dopiero będzie następna wersja GIMPa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 98. Data: 2014-03-11 22:12:05
    Od: borsuk <b...@a...pl>

> [...]
    > zastosowań jest ImageMagick (albo GraphicsMagick, jego klon), ale
    > niestety coś w stylu GIMPa do interaktywnej edycji zdjęć to chyba

    Ja również przyłączam się do baaardzo długiego i pełnego podtekstów
    pożegnania Janka Muzykanta.
    Pa, pa!

  • 99. Data: 2014-03-19 22:28:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    I tak się długo utrzymałeś!
    Nie zaglądałem tu od dawien-dawna z powodów, o których wspomniałeś.
    Cieszę się, że dałeś link do swojego kanału YT. Chętnie pooglądam.
    Pozdrawiam,
    Paweł.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.