  • 51. Data: 2011-12-16 16:27:50
    Temat: Re: PT100 - a jednak jest to możliwe
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mario wrote:

    > Odpowiednie scalaki z trymowanymi rezystorami zapewniającymi właściwą
    > symetrię układu. Natomiast jako przykład książkowy istniał od dawna.
    > Ale z 15 lat temu AD624 kosztował sporo forsy więc warto było robić to
    > samemu i nawet dobierać rezystory. Teraz często wystarczy AD 620,
    > AD8221, czy jakieś INA.

    Wystarczy? Wystrugaj piechty wzmacniacz pomiarowy z CMRR 130 czy 140dB.

    Waldek

  • 52. Data: 2011-12-16 17:20:22
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wrocDOTpl> napisał w wiadomości
    > Dorzucę jeszcze hasło "połączenie czteroprzewodowe czujnika" :-)
    > Pomiar temperatury z dokładnością 0.1K to spore wyzwanie.

    Oczywiście.
    Wspomnieć też o metodach pomiarowych, wpływie otoczenia na czujnik i
    odwrotnie, miejscu pomiaru.
    Aptekarskie pomiary temperatur są trudne.

  • 53. Data: 2011-12-16 19:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2011 16:45:12 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Kwestia definicji pojęcia "od niedawna" :-) Ćwierć wieku?
    > Dla niektórych grupowiczów to więcej niż wiek Wszechświata.

    A inni jeszcze pamietaja jak budowali swoj pierwszy z opampow :-)

    Poza tym cwierc wieku ... najblizszy dobrze zaopatrzony sklep elektroniczny
    w Berlinie, benzyna na kartki, paszporty w bezpiece :-)

    > W czasach, gdy budowano wzmacniacze instrumentalne z trzech
    > operacyjnych, CMRR na poziomie 50dB uważano za przyzwoity. Dziś AD623
    > low cost single supply ma 90 przy G=10. A i 100 dB, o którym wówczas nie
    > śmiano marzyć, nie rzuca na kolana.

    No wlasnie - od kiedy scalone wzmacniacze zaczely byc lepsze od skladanych
    samodzielnie ? Bo to moze byc kolejnych pare lat ...

    J.

  • 54. Data: 2011-12-16 19:35:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2011 15:49:34 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > Jeśli myślisz o termosie z wodą i lodem, to nie uzyskasz dokładności
    > lepszej niż 1 stopień. Z przyczyn, o których pisałeś. Dla 0.1 C można,
    > nawet w warunkach kuchennych, zmajstrować wzorzec oparty o punkt
    > potrójny wody.

    pod warunkiem ze masz w kuchni pompe prozniowa.

    J.

  • 55. Data: 2011-12-16 21:01:36
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-16 20:35, J.F. pisze:

    > pod warunkiem ze masz w kuchni pompe prozniowa.

    Wbrew pozorom, nie jest ona konieczna. A sposób jest bardzo prosty :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 56. Data: 2011-12-16 21:07:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-16 17:27, Waldemar Krzok pisze:

    > Wystarczy? Wystrugaj piechty wzmacniacz pomiarowy z CMRR 130 czy 140dB.
    >
    > Waldek

    Ugh! Wysoko stawiasz poprzeczkę :-)
    Czy znasz jakąś kostkę, która miałaby gwarantowany CMRR 140 dB przy
    rozsądnym wzmocnieniu? Powiedzmy G=10.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 57. Data: 2011-12-16 21:14:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Ugh! Wysoko stawiasz poprzeczkę :-)
    > Czy znasz jakąś kostkę, która miałaby gwarantowany CMRR 140 dB przy
    > rozsądnym wzmocnieniu? Powiedzmy G=10.

    AD8221BR przy G=1000, fmax = 60Hz. Ale tu już trzeba bardzo uważać z
    layoutem.

    Waldek

  • 58. Data: 2011-12-16 21:37:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Wystarczy? Wystrugaj piechty wzmacniacz pomiarowy z CMRR 130 czy 140dB.

    Ale po co? Skoro za 20 złotych masz AD620, czy AD8221.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 59. Data: 2011-12-17 15:42:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-12-16 22:14, Waldemar Krzok pisze:

    > AD8221BR przy G=1000, fmax = 60Hz. Ale tu już trzeba bardzo uważać z
    > layoutem.

    Zgoda, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Przy G=10 "raptem"
    114dB :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 60. Data: 2011-12-18 00:27:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Zgoda, ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Przy G=10 "raptem"
    > 114dB :-)

    Mam toto we wzmacniaczu sygnałów fizjologicznych i specjalnie daliśmy duże
    wzmocnienie na początek. W sumie mamy mierzone 145dB CMRR na kanał, czyli
    jest nieźle,
    No i fajnie, że takie układy są. Bo dłubania piechty już sobie nie
    wyobrażam.

    Waldek