  • 1. Data: 2009-10-09 19:01:58
    Temat: PSE i panorama
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W krótkim opisie informującym o nowym PSE 8 wyczytałem, że PSE 7
    (którego posiadam) ma możliwość składania panoram. Niestety, nie mogę
    dopatrzeć się gdzie i jak. Czy to pomyłka redaktora? Moje niewłaściwe
    zrozumienie tekstu, czy może moja ślepota?
    Czy mógłby ktoś mi wskazać, w którym miejscu jest opcja łączenia zdjęć w
    panoramy?
    I czy jest możliwość pracy z maską? Bo praca na warstwach jest możliwa,
    ale opcji maski nie mogę się doszukać.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-10-09 20:51:37
    Temat: Re: PSE i panorama
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 9 Paź, 21:01, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zrozumienie tekstu, czy może moja ślepota?
    > Czy mógłby ktoś mi wskazać, w którym miejscu jest opcja łączenia zdjęć w

    Hm. Nie wiem, jakie dokładnie możliwości ma PSE, ale możliwość
    "łączenia zdjęć w panoramy"
    w PSE to tak jak "możliwość jazdy na wstecznym" w Daewoo Lanos ( i
    każdym innym samochodzie osobowym).

    Po prostu - robisz kilka zdjęć, wrzucasz je do PSE, i jechane -
    ręcznie elegancko łączysz je w panoramę.
    Zawsze tak robiłem i zawsze wychodziło nieco lepiej, niż na sofcie do
    tego dedykowanym.
    Oczywiście zajmowało to nieco więcej czasu, wymagało ręcznej korekty
    ekspozycji i czasem perspektywy.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-10-09 23:23:31
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miekka klucha p...@p...onet.pl napisał tak:

> [...]

    gugiel niemogiel?

    A miękka klucha lelec odpowiedział tak:

    > Hm. Nie wiem, jakie dokładnie możliwości ma PSE

    To widac z dalszej czesci posta...

    > Po prostu - robisz kilka zdjęć, wrzucasz je do PSE, i jechane -
    > ręcznie elegancko łączysz je w panoramę.

    ... w zwiazku z tym jak nie wiesz to nie pisz bredni.

    Prosze:
    http://tinyurl.com/yjc973t

    Jeszcze dwa linki z pierwszej strony wynikow Google, gdyby przytoczony opis
    ze strony Adobe byl niewystarczajacy, wiecej mi sie nie chce szukac.

    http://www.alibony.com/pse/060908photomerge.html
    http://tinyurl.com/ld5e4z

    Generalnie z moich doswiadczen wynika ze dziala calkiem dobrze.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 4. Data: 2009-10-09 23:34:27
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Generalnie z moich doswiadczen wynika ze dziala calkiem dobrze.

    Witam,
    kiedyś pewnie spróbuję - jak dotąd tylko ręcznie robiłem w PS, efekt
    taki jaki chciałem.

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Pewnie niedługo będą takie aparaty, które należy zawieść na łąkę,
    postawić na statywie, a aparat sam porobi odpowiednie (wcześniej
    zaprogramowanie) ujęcia. Wersja dla VIP-ów będzie miała napęd
    tachionowy do poruszania się po tejże łące (sterowana już z domu
    oczywiście). :-)

  • 5. Data: 2009-10-10 00:22:39
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hao1aa$ij1$2@news.onet.pl>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dopatrzeć się gdzie i jak. Czy to pomyłka redaktora? Moje niewłaściwe
    > zrozumienie tekstu, czy może moja ślepota?

    IMHO raczej twoja slepota.

    > Czy mógłby ktoś mi wskazać, w którym miejscu jest opcja łączenia zdjęć w
    > panoramy?

    W moim PSE 2 to jest pod File>>Create photomerge

    > I czy jest możliwość pracy z maską? Bo praca na warstwach jest możliwa,
    > ale opcji maski nie mogę się doszukać.

    W PSE 2 nie ma takiej mozliwosci...

    TA

  • 6. Data: 2009-10-10 06:32:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł W. napisał(a):

    > Czy mógłby ktoś mi wskazać, w którym miejscu jest opcja łączenia zdjęć w
    > panoramy?

    File -> New -> Photomerge Panorama

    > I czy jest możliwość pracy z maską? Bo praca na warstwach jest możliwa,
    > ale opcji maski nie mogę się doszukać.

    Maski są (menu i narzędzia Select) ale nie ma kanałów.

    j.

  • 7. Data: 2009-10-10 11:46:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Les pisze:
    > PS.
    > Pewnie niedługo będą takie aparaty, które należy zawieść na łąkę,
    > postawić na statywie, a aparat sam porobi odpowiednie (wcześniej
    > zaprogramowanie) ujęcia.

    Już takie są. Tylko nie same. Robisz paning, a aparat sam składa ujęcia
    w panoramę - któryś z dużych kompaktów Sony.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-10-10 11:58:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Faktycznie, to moja ślepota. Nie spodziewałem się tego pod File->New ->
    photo merge. Zawsze otwierałem pliki przez skrót klawiaturowy z innego
    programu i nie przyjrzałem się wystarczająco dokładnie, bo spodziewałem
    się znaleźć tę funkcję w głównych zakładkach, a nie w podmenu.
    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.