  • 51. Data: 2010-07-24 14:02:15
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Arek (G) pisze:

    > 2h jazdy 50km/h bardziej męczy niż 10h 140km/h. Taka prędkość wręcz
    > hipnotyzuje.

    Tu raczej chodzi o to, że jazda ryzykowna, która dostarcza kierowcy
    emocji powoduje wydzielanie się adrenaliny i to oddala zmęczenie. Ale
    tak naprawdę go nie zmniejsza.

    Na froncie żołnierz w ciągłym poczuciu zagrożenia podobno potrafi nie
    spać tydzień bez przerwy, tylko to nijak nie oznacza że on nie jest
    zmęczony.

    Jak dla mnie słaba metoda, bo żeby przestało mnie nużyć, to muszę jechać
    zakręty czterokołowym poślizgiem, a to by wymagało grubo ponad 200km/h
    na przeciętnej drodze ;)

  • 52. Data: 2010-07-24 18:57:41
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    kamil pisze:
    > "Gabriel 'wilk'" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie chce niczego wyrokowac, ale moze cos nie tak jest z Twoim stylem
    > jazdy, skoro tak czesto ocierasz sie o smierc?
    Hehe, dwie sytuacje od 96 roku to dla Ciebie duzo? (od tego roku
    posiadam prawko) Przejechane kilkaset tys km, zero mandatu, zero
    stluczki/kolizji, zero wypadku z wlasnej winy. Zreszta jezdze od ponad 2
    lat z malym dzieckiem wiec nie szleje, chyba ze jade sam to oczywiscie
    lubie wdepnac :-)
    ps. rozumiem, ze ty nie miales nigdy bardzo podbramkowej sytuacji np.:
    - klientow wyprzedzajacych na czwartego nie na trzeciego, w sytuacji gdy
    masz w kolo drzewa i nie ma gdzie uciekac a zatrzymanie nic nie da
    - lub gdy z przeciwka nawaskim gorskim podjedzie w zimie jedzie na
    ciebie obracajace sie auto/bus ktore wpadlo w poslizg a Ty nie masz
    gdzie sie podziac a klient caly czas przyspiesza pomimo poslizgu
    Pomijam juz inne sytuacje, ktore staja sie norma na naszych drogach :-(
    Nic tylko pogratulowac i zyczyc dalej tak szerokiej i bezpiecznej drogi
    pozdrawiam.

    Oskar Wilde

  • 53. Data: 2010-07-24 19:06:57
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > Przykład Otylii pokazuje, że nieodpowiedzialna jazda z nadmiernymi
    > prędkościami (bez widoczności itd.) w konsekwencji prowadzi do
    > bardzo poważnych skutków - w szczególności śmiertelnych. To co
    > mogła robić już po wykonaniu manewru to kwestia wtórna.

    > Fajnie, tylko jakoś związku z omawianym tematem nie widzę, choć
    > może nie do końca - skoro było już tak źle, to problem nie był
    > przypadkiem w prędkości i złej ocenie sytuacji?
    Bylo zle i to z powodu klientow wyprzedzajacych na czwartego a nie na
    trzeciego co jest dzis norma w PL chocby na drogach pseudo krajowych.
    Zreszta jesli chesz konkret to w tamtym roku wracajac z wakacji krajowa
    jedynka tuz po tym jak mnie udalo sie uniknac jakims cudem dzwonu z BMW
    jadacym duzo, duzo za szybko uslyszalem po kilkudziesieciu sekundach na
    CB, ze droga przed Swieciem jest zablokowan bo wlasnie byl dzwon BMW z
    Mondeo. Po przyjedzie do domu porzeczytalem w necie, ze BMW poszlo na
    czolowke z mondeo podczas wyprzedzania wlasnie na 3/4tego - final byl
    taki ze klienci z BMW polecieli smiglowcem do szpitala a kobieta i
    mezczyzna z Mondka na miejscu do piachu (to bylo to samo BMW co bylo ze
    mna na kursie kolizyjnym) :-(
    ps. znajomi z pracy zgineli na zakopiance tuz za rabka bo gosc terenowka
    przebil sie przez bariery bo zapierdzielal na maxa i sie nie wyrobil -on
    przezyl a znajomy z zona na miejscu zgon a corka roslina walczyla
    kilkanascie dni w klinice i tez marla :-( - tu akurat nie bylo mowy o
    zrobieniu czegokolwiek bo nie bylo miejsca i czasu a auta jechaly w
    kolumnie :-(
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 54. Data: 2010-07-24 19:48:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jul 2010 18:49:02 +0200, Arek (G) wrote:
    >2h jazdy 50km/h bardziej męczy niż 10h 140km/h.

    Kolege Cavalino pewnie tak, ale tobie proponuje prosty test -
    przejechac najpierw 2h*50, potem 10h*140 i zobaczyc gdzie zasniesz :-)

    Co prawda Cavalino przejechal tez w druga strone - i jakos nie narzeka
    ze zasnal :-)

    >Taka prędkość wręcz hipnotyzuje.

    Przy 150 na liczniku tez mozna zasnac. Wystarczy taka A4 pusto, nic se
    nie dzieje, a do Wroclawia nadal godzinka :-)

    >Podobno właśnie z tego powodu w co niektórych krajach unii
    >planują podnieść limity. Okazuje się, że ilość zaśnięć jest coraz
    >większa, zwłaszcza w lepszych samochodach.

    A nie pomyliles ? Bo w miastach pare h to jezdza tylko taksowkarze, a
    dluzsze trasy jezdzi sie autostradami. Moze chodzilo o 130 ?
    Niemieckie autostrady mieszcza sie gdzies w srodku wypadkowosci
    europejskiej, jak widac limit predkosci nie pomaga az tak mocno :-)

    J.

  • 55. Data: 2010-07-25 00:38:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-24 00:48, R2r pisze:

    > Ale daj sobie na wstrzymanie. O jakiej manipulacji piszesz?

    Napisałem Ci przynajmniej dwa razy.

    > Próbuję Ci
    > uświadomić, że nie tylko nadmierna prędkość jest problemem na drodze, że
    > również zbyt duże ograniczenia stwarzają niebezpieczeństwo.

    LOL - najwyraźniej zaczynasz dryfować, by obronić swe marne teorie o
    zasypianiu z powodu ograniczeń i wzroście niebezpieczeństwa z tego
    tytułu. Dziwnym trafem jakoś nie chcesz się wytłumaczyć z użycia
    tego wypadku jako argumentu w tej materii - to jest między innymi ta
    manipulacja. Najwyraźniej sobie musisz uświadomić parę rzeczy, a
    przy okazji zrozumieć...

    > Ty za to wiesz...

    Bazarówka? Typowe.

    > Prędkość 70 km /h osobowego Seata Cordoby i ciężarowej Scanii zderzenie
    > czołowe - efekt na zdjeciach, które znajdziesz gdy wpiszesz w Google
    > hasło "Seat vs Scania" (uprzedzam, że zdjęcia drastyczne!). Czym się by
    > różniły, gdyby prędkości podwyższyć do 90 lub 100 km/h? Niczym. Ofiar
    > tyle samo.

    Kolejny przykład, który świadczy o Twoim dość płytkim podejściem
    i zrozumieniem zagadnienia - brnij dalej...

    > Zgadzam się. Skutki zderzenia przy prędkościach pojazdów rzędu 40 km/h
    > będą (nawet zdecydowanie) łagodniejsze niż przy 70 km/h. Nie masz chyba
    > jednak zamiaru walczyć o ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów
    > do owych 40 km/h wszędzie?

    Kolejna manipulacja - mowa była (o czym sam pisałeś) o ograniczeniach
    do 50-70, a nie do 40 - brnij dalej...

    > Jeżeli wszystkie argumenty przeczące Twoim będziesz nazywał
    > manipulacjami a nie dostrzeżesz w nich istoty rzeczy, polegającej na
    > tym, że zmniejszanie prędkości nie jest jedynym i niekoniecznie słusznym
    > rozwiązaniem problemu ale rodzi kolejne poważne problemy to niestety
    > Twoje działania nie osiągną celu. Ludzie nadal ginąć w wypadkach
    > drogowych będą.

    Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
    o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
    uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
    wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
    z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
    kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.

  • 56. Data: 2010-07-25 00:43:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-24 19:06, Gabriel 'wilk' pisze:

    > Bylo zle i to z powodu klientow wyprzedzajacych na czwartego a nie na
    > trzeciego co jest dzis norma w PL chocby na drogach pseudo krajowych.

    No i co - napiszesz, że nadal ta prędkość itd. nie była przyczyną?

    > Zreszta jesli chesz konkret to w tamtym roku wracajac z wakacji krajowa
    (...)

    Nie potrzebuję subiektywnych konkretów - wiem jak ludzie jeżdżą i co
    wyczyniają. W sumie sam udowodniłeś swą wypowiedzią, że jednak
    prędkość zabija...

  • 57. Data: 2010-07-25 00:53:27
    Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowišzujš prawa fizyki.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-24 19:48, J.F. pisze:

    > Kolege Cavalino pewnie tak, ale tobie proponuje prosty test -
    > przejechac najpierw 2h*50, potem 10h*140 i zobaczyc gdzie zasniesz :-)

    Zależy od sytuacji, ale stawiam na to, że jednak gdzieś przy 140
    - zakładając ten sam stan kierowcy przed wyjazdem w każdą z tras.
    Szczególnie jak człowiek jedzie autostradą, z klimą, tempomatem itd....

  • 58. Data: 2010-07-25 10:58:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 23.07.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Ale w tym przypadku nie ma co liczyć przeciążeń.
    > Ludzie w Volvo zginęli bo przedni fotel zderzył się ze zderzakiem
    > ciężarówki. Nie było miejsca.

    Morał: trzeba jeździć czymś śmiercioodpornym ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 59. Data: 2010-07-25 11:58:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 25 Jul 2010 00:53:27 +0200, Artur Maśląg wrote:

    >Zależy od sytuacji, ale stawiam na to, że jednak gdzieś przy 140
    >- zakładając ten sam stan kierowcy przed wyjazdem w każdą z tras.
    >Szczególnie jak człowiek jedzie autostradą, z klimą, tempomatem itd....

    Dokladnie - jak jestem zmeczony to i na A4 przy 150 oczy sie kleja ..

    J.

  • 60. Data: 2010-07-25 13:38:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kolege Cavalino pewnie tak, ale tobie proponuje prosty test -
    > przejechac najpierw 2h*50, potem 10h*140 i zobaczyc gdzie zasniesz :-)

    Nikt nie mówi że te 10 h ma być jechane jednym ciągiem.
    W każdym razie 2h*50 jest o niebo bardziej męczące niż 2h*140.

    > Co prawda Cavalino przejechal tez w druga strone - i jakos nie narzeka
    > ze zasnal :-)

    Nic z tych rzeczy.
    Ale po drodze do Albanii najbardziej zmęczyły mnie odcinki w Czarnogórze i
    na Węgrzech, czyli jedyne gdzie trzeba było się wlec.
    W drodze powrotnej to samo, mimo że z Czarnogóry ruszałem, a zamiast Węgier
    były odcinek Wrocław-Trzebnica.