  • 1. Data: 2014-09-15 14:12:57
    Temat: PREPAID w Anglii na tydzień -- HELP!!! ;)
    Od: x...@g...com

    Proszę o pomoc. Chcę wybrać się teraz na półtora tygodnia do LONDYNu, wraz z
    nastoletnimi dziećmi. Chcemy tam kupić startery żeby móc korzystać (jak najtaniej):
    A) z tamtejszego Internetu (w telefonie, np. serwisy pomagające w komunikacji
    miejskiej)
    B) móc dzwonić:
    -- do siebie wzajemnie
    -- do Polski
    -- do Anglików

    Prosżę o rady a propos:
    A) Jaką sieć wybrać dla prepaid?
    B) Gdzie kupić startera (jak najszybciej po wylądowaniu)?
    C) Jak i gdzie doładowuje się owego prepaid'a (załóżmy że bez dostępu do Internetu,
    "na ulicy")?

    Ogólnie to czy z kupowaniem startera "na kartę" oraz doładowywaniem go sprawa wygląda
    tak jak w Polsce? Czyli czy kupuje się w jakimkolwiek kiosku/ stacji benzynowej itp.
    startera? Oraz czy (również gdziekolwiek) kupuje się KODY DOŁADOWUJĄCE - które tak
    jak u nas "wklepuje się" za pomocą tzw. "KRÓTKIEGO KODU"? Czy może są tam jakieś inne
    udziwnienia?

    Bardzo Was PILNIE proszę o pomoc!
    Serdecznie z góry dziękuję! :)
    Małgosia

  • 2. Data: 2014-09-15 14:53:22
    Temat: Re: PREPAID w Anglii na tydzień -- HELP!!! ;)
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 05:12:57 -0700 (PDT), x...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > A) z tamtejszego Internetu (w telefonie, np. serwisy pomagające w komunikacji

    Ja lecę w środę i mam ten sam problem. Z racji tego, że kuzynka, która tam
    mieszka ma Virgin, to i ja kupię Virgin Mobile. Karty powinny być dostępne
    na Luton w sklepie ICE - niby to jest kantor, ale powinni mieć też karty
    prepaid, które tam dla zmyły nazywają się "pay as you go". Szczegóły oferty
    Virgin:
    http://store.virginmedia.com/virgin-media-mobile/sim
    -only/pay-as-you-go-sim.html
    Dla mnie najważniejszy jest net, bo rozmowy załatwię przez Skype i BBM.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2014-09-15 15:03:57
    Od: x...@g...com

    On Monday, September 15, 2014 2:53:22 PM UTC+2, P.B. wrote:
    > ja kupie Virgin Mobile. Karty powinny byc dostepne
    > na Luton w sklepie ICE - niby to jest kantor, ale powinni miec tez karty
    > prepaid, ktore tam dla zmyly nazywaja sie "pay as you go".

    O, dzieki! Ale ja wyladuje w Stansted. Poza tym czy w innych
    sklepikach/kioskach/"zabkach" nie sprzedaja SIMow i doladowan tak powszechnie jak u
    nas?

  • 4. Data: 2014-09-15 16:12:42
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Małgosia pisze tak:

> [...]
    > które tak jak u nas "wklepuje się" za pomocą tzw. "KRÓTKIEGO
    > KODU"? Czy może są tam jakieś inne udziwnienia?

    Kupuje się startera w salonie np o2. Daje się pani telefon żeby
    pomieszała szybko małymi rączkami. Dostaje się skonfigurowany
    internet, smsy, mmsy, sresy. Dostaje się też kartę do doładowań.

    Z tą kartą włażi się potem do większego sklepu spożywczego
    daje ją pani do łapki i pieniążek i włala.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-09-15 17:11:51
    Od: x...@g...com

    On Monday, September 15, 2014 4:12:42 PM UTC+2, PiteR wrote:
    > Kupuje sie startera w salonie np o2.

    A w innych miejscach startera kupic nie mozna?
    Bo czy znajde gdzies jakis salon na lotnisku Stansted? (Albo w poblizu?)

    > Daje sie pani telefon zeby
    > pomieszala szybko malymi raczkami. Dostaje sie skonfigurowany
    > internet, smsy, mmsy, sresy.
    > Dostaje sie tez karte do doladowan.

    Aha, ale czy to jedyny sposob zeby doladowywac? Czy nie ma takich kodow
    doladowujacych" jak u nas?

    Jezeli jedyny to czy mozna kupic startery w innych miejscach,np. tamtejszej "Zabce" i
    czy wowczas takze dostaje sie te karte do doladowan?

  • 6. Data: 2014-09-15 19:36:09
    Od: W <w...@w...pl>

    wystukał, co następuje:

> [...]
    > poblizu?)

    > Aha, ale czy to jedyny sposob zeby doladowywac? Czy nie ma takich kodow

    Hm, są :-)

    przy czym przestrzegam - doładować tam online można tylko używająch lokalnej
    karty płatniczej, więc zostają jedynie kioski/stacje benzynowe... imho
    3/three wychodzi całkiem nieźle...

  • 7. Data: 2014-09-15 21:53:00
    Od: K <...@...c>

    On 15/09/2014 13:12, x...@g...com wrote:
> [...]
    DOŁADOWUJĄCE - które tak jak u nas "wklepuje się" za pomocą tzw. "KRÓTKIEGO KODU"?
    Czy może są tam jakieś inne udziwnienia?

    lyca mobile, czesto rozdaja za darmo w wizzair. jak nie rozdaja to
    musisz kupic. koszt 10Ł. polaczenia do polski 1p (5gr) komorki i
    stacjonarne. do uk, po 0.10p ale tez zalezy to od taryfy. taryfy masz na
    lycamobile.co.uk. byla ostatnio promo w EE, ze za doladowanie za 10Ł,
    dostawales 10GB netu na 3mce, ale juz nie ma. teraz jest za 10Ł 1GB i
    400sms w taryfie dolphin.

    ogolnie poczytaj sobie na ee.co.uk, lycamobile.co.uk three.co.uk,
    o2.co.uk, vodafone.co.uk, lebara.
    jesli masz zamiar jechac gdzies w jakis slabo zurbanizowany teren to
    odradzam o2 (lyca dziala na o2) i three. ogolnie z zasiegiem bywa
    kiepsko, z tego wzgledu ze tutejsi specjalisci stawiaja maszty o
    wysokosci latarani ulicznej.

  • 8. Data: 2014-09-15 21:56:34
    Od: K <...@...c>

    On 15/09/2014 16:11, x...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > Jezeli jedyny to czy mozna kupic startery w innych miejscach,np. tamtejszej "Zabce"
    i czy wowczas takze dostaje sie te karte do doladowan?

    jest tak samo. idziesz do dowolnego sklepu i prosisz o topup za jakas
    kwote. dostajesz kwitek z kodem w postaci *123#123123123123# najbardziej
    popierdolony system ma orange (ee). zeby doladowac, wysylasz kod smsem
    na 450. karty, defaultowo po wlozeniu nie maja nr telefonu, trzeba
    chwile poczekac na smsa z numerem.

  • 9. Data: 2014-09-16 11:20:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Małgosia pisze tak:

    > Poza tym czy w innych sklepikach/kioskach/"zabkach" nie sprzedaja
    > SIMow i doladowan tak powszechnie jak u nas?

    Dlaczego myślisz, że tam jest tak jak u nas. Polski handel to taki
    większy stragan na targowisku. Wszystko razem myło i powiło.

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2014-09-16 11:23:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Małgosia pisze tak:

    > Aha, ale czy to jedyny sposob zeby doladowywac?

    Nie jedyny, można jeszcze w bankomacie i ze strony www banku.
    Komu by sie chciało wklepywać kody czternastocyfrowe skoro można
    łatwiej.

    --
    Piotr