-
11. Data: 2019-09-03 20:41:28
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 3 września 2019 13:31:09 UTC-5 użytkownik xyz napisał:
> W dniu 03.09.2019 o 17:07, s...@g...com pisze:
> > W dniu niedziela, 1 września 2019 12:25:36 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> >
> > To czemu nie wykorzystac jako korytarz zycia?
> >
> > Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast
wykorzystac to co jest.
> >
> > Zeby bylo kompatybilnie z miejscami gdzie pasa awaryjnego nie ma? Ekspresowka czy
jakies arterie miejskie?
> >
> Ja bym to tłumaczył tak:
> Pas awaryjny zostawiamy dla służb, wszyscy stoją na swoich pasach, korek
> ma kilka km i nie widać co jest z przodu. W środku korka na pasie
> awaryjnym stoi auto które uległo awarii zanim jeszcze korek się
> stworzył.
Latwiej zeby te 5-7 samochodow zrobilo miejsce wokol tego uszkodzonego na awaryjnym
niz cudowac z dodatkowym pasem.
> Sam korek też nie wiedział czy jest wypadek czy co więc
> wszyscy stali jak się zatrzymali licząc ze za chwilę będzie lepiej.
> Jedzie karetka i straż pasem awaryjnym i nagle muszą się zatrzymać bo
> ktoś stoi na pasie awaryjnym...
> To co w filmiku ADAC jest pokazane jest chyba najlepsze bo i awaria
> zostaje na pasie awaryjnym a i pomoc ma jak dojechać.
> No chyba że ktoś postanowi zawrócić, ale o tym już było setki razy...
>
IMHO najlepsze to po prostu jak wszyscy zjada do lewej krawedzi swojego pasa.
Wtedy bez problemu mozna zrobic objazd tego uszkodzonego wspomnianego wyzej.
Mniej zamieszania. Bo latwiej zeby tych 5-7 sie ogarnelo niz prawie wszyscy w calym
korku...
-
12. Data: 2019-09-03 20:54:01
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 3 września 2019 13:40:41 UTC-5 użytkownik p...@g...com
napisał:
> --Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast
wykorzystac to co jest.
>
> Nie zawsze jest pas awaryjny jest dostępny. Mosty, tunele, przebudowy dróg tam
wszędzie trzeba by tworzyć wyjątki więc zdecydowano się na jednolite rozwiązanie. To
działa i nasze posło-matolki choćby myślały 1000 lat nie są w stanie wymyślić nic
lepszego. Copy Paste gamonie i przestańcie się ośmieszać ;-)
No szczegolnie jak jest robota drogowa i jeden pas z wahadlem.
Tunele, od biedy. Tyle ze jakby wszyscy sie do lewej ustawili to w tunelu masz to co
w korytarzu zycia. Tyle samo miejsca. Jedyna roznica ze ci ze skrajnego prawego w
tunelu dojezdzaja tyle ile sie da do tego na lewym pasie.
Nie przemawia do mnie to wyjasnienie.
Poprosze cos sensowniejszego.
-
13. Data: 2019-09-03 23:28:22
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.09.2019 o 17:07, s...@g...com pisze:
> Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast
wykorzystac to co jest.
>
> Zeby bylo kompatybilnie z miejscami gdzie pasa awaryjnego nie ma? Ekspresowka czy
jakies arterie miejskie?
To jedno, ale IMHO nie przede wszystkim:
1 - IMHO szerzej - ci z lewej zjadą do lewej, ci z prawej na awaryjny -
wyjdzie cały prawy + metr lewego. Pas główny jest na ogół szerszy więc
finalnie wyjdzie jakieś 2 m szerzej - dla wozu bojowego to już ma
znaczenie. Można szybciej jak masz większy zapas.
2 - widoczność - tiry lądują generalnie na awaryjnym i zasłaniają to co
kierowcę uprzywilejowanego mniej interesuje - czyli krajobraz a nie drogę.
3 - na awaryjnym może coś stać, może kawałka nie być.
4 - ludzie odruchowo zjeżdzają raczej do krawędzi. A więc do krawędzi
awaryjnego - patrz punkt 1.
5 - to co napisałeś. Procedury są fajniejsze, jak są ogólne i nie trzeba
się nad nimi zastanawiać - ta działa na autostradzie, krajowce,
powiatowej i w mieście. A nawet w sąsiednim kraju;)
6 - skoro służby tak chcą, to zróbmy im dobrze. A raczej chcą, bo jakby
im ktoś kampanie społeczną robił przeciw nim to by protestowali.
7 - jako motocyklista powiem ci, że środkiem lepiej;)
--
Shrek
-
14. Data: 2019-09-03 23:54:55
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-09-03 17:07, s...@g...com wrote:
> W dniu niedziela, 1 września 2019 12:25:36 UTC-5 użytkownik kk napisał:
>> On 2019-09-01 19:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
>>> W dniu 2019-09-01 o 18:27, p...@g...com pisze:
>>>> https://youtu.be/WfiLITNZudE
>>> To po co im ten pas awaryjny?
>>
>> Do awarii???
>
> To czemu nie wykorzystac jako korytarz zycia?
>
> Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast
wykorzystac to co jest.
>
> Zeby bylo kompatybilnie z miejscami gdzie pasa awaryjnego nie ma? Ekspresowka czy
jakies arterie miejskie?
>
Korytarz robią pojazdy sprawne.
-
15. Data: 2019-09-04 10:06:03
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
Przeważnie są nie więcej niż 2 pasy a wtedy
8 - Łatwiej jest dojechać na styk do krawędzi (zwykle bariery) niż do
innych samochodów (które są nieregularne) Po za tym jeśli oba pasy
zjeżdżają na jedną stronę to pozostawiony odstęp między samochodami na
pasach się marnuje, jeśli rozjeżdżają się na boki to pozostałe miejsce
nawet jeśli nieregularne, jest do wykorzystania przez służby
9 - Jeżeli 2 pasy zjadą na tą samą stronę i staną szczelnie to w
samochodzie stojącym między barierką a innym samochodem nie da się
otworzyć żadnych drzwi - trochę niekomfortowa sytuacja
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem
innych. /Bastiat
-
16. Data: 2019-09-04 17:02:36
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-09-03 o 17:07, s...@g...com pisze:
> W dniu niedziela, 1 września 2019 12:25:36 UTC-5 użytkownik kk napisał:
>> On 2019-09-01 19:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
>>> W dniu 2019-09-01 o 18:27, p...@g...com pisze:
>>>> https://youtu.be/WfiLITNZudE
>>> To po co im ten pas awaryjny?
>>
>> Do awarii???
>
> To czemu nie wykorzystac jako korytarz zycia?
>
> Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast
wykorzystac to co jest.
>
> Zeby bylo kompatybilnie z miejscami gdzie pasa awaryjnego nie ma? Ekspresowka czy
jakies arterie miejskie?
>
Wyobrać sobie sytuację - auto się psuje, stoi na awaryjnym pasie. A
jednocześnie gdzieś z przodu jest wypadek. No i jedzie karetka i natyka
się na zepsutego szkuta, którego trudno ominąć... Blisko lewej krawędzi
daje większą gwarancję, że się płynnie przejedzie.
To chyba dlatego, ale głowy nie dam.
T.
-
17. Data: 2019-09-04 18:05:12
Temat: Re: POsluchajcie co powiedzial profesjonalista
Od: s...@g...com
W dniu środa, 4 września 2019 10:02:41 UTC-5 użytkownik T. napisał:
> W dniu 2019-09-03 o 17:07, s...@g...com pisze:
> > W dniu niedziela, 1 września 2019 12:25:36 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> >> On 2019-09-01 19:08, Pawel "O'Pajak" wrote:
> >>> W dniu 2019-09-01 o 18:27, p...@g...com pisze:
> >>>> https://youtu.be/WfiLITNZudE
> >>> To po co im ten pas awaryjny?
> >>
> >> Do awarii???
> >
> > To czemu nie wykorzystac jako korytarz zycia?
> >
> > Serio, ciekawi mnie wyjasnienie dlaczego wymyslono dodatkowy sposob zamiast
wykorzystac to co jest.
> >
> > Zeby bylo kompatybilnie z miejscami gdzie pasa awaryjnego nie ma? Ekspresowka czy
jakies arterie miejskie?
> >
> Wyobrać sobie sytuację - auto się psuje, stoi na awaryjnym pasie. A
> jednocześnie gdzieś z przodu jest wypadek. No i jedzie karetka i natyka
> się na zepsutego szkuta, którego trudno ominąć... Blisko lewej krawędzi
> daje większą gwarancję, że się płynnie przejedzie.
> To chyba dlatego, ale głowy nie dam.
> T.
Pisalem juz wyzej, nie ma problemu aby karetka ominela jak wszyscy dojada do lewej
krawedzi pasa, a tam gdzie stoi popsutek 5-7 dojezdza do tych na lewym pasie.
I moze rozwine. Nie kontestowal bym tego gdyby nie filmik w inicjalnym poscie.
Jakims cudem inna sluzba ma inne zdanie na temat tego co jej pasuje.
Dlatego pytam aby wyrobic sobie zdanie czy europejski sposob jest jakkolwiek lepszy
czy to po prostu kwestia konwencji i dorabianie jakiejs ideologii nie ma sensu.