  • 61. Data: 2013-02-12 17:50:22
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 12 Feb 2013 08:19:34 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Etam.
    > Ubezpieczycielowi zależy na:
    > 1. Pobrać jak najwięcej składek
    > 2. Wypłacić jak najmniej odszkodowań.

    No tak, ale jeżeli by się miało okazać że samochody sprawne powodują
    mierzanie mniejszą szkodowość, to ubezpieczyciel będzie skłonny się tą
    mniejszą szkodowością "podzielić" z ubezpieczającym.
    Bo jak nie jeden, to drugi - a jakaś tam konkurencja między
    ubezpieczycielami jest.

    Tak jak dają zniżki/zwyżki ze względu na wiek czy historię, tak samo
    mogliby ze względu na stan techniczny, albo np. przeszłość mandatową.

    > A wpływa?

    Nie sądzę żeby te sprawne samochody miały mieć niższą szkodowość, nie
    zdziwiłbym się nawet gdyby się okazało że te sprawne mają wyższą (bo
    nowszy, lepszy i doinwestowany samochód, to pewnie samochód który
    statystycznie jeździ więcej).

  • 62. Data: 2013-02-12 17:57:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > No coz, wtedy kupilem sierre 13 letnia ... i przetrwala chyba ze trzy
    > twoje nowe auta :-)

    No bo była z tych o których pisałem - nie żal było zostawić w rowie gdyby
    co.
    IMO używki mają sens w dwóch przypadkach:
    - albo gdy są bardzo młode - bo fajnie zgubić sporą część ceny, a auto
    prawie nowe
    - albo gdy są bardzo wiekowe, bo kosztują tyle co dobry rower, a kasy na
    normalne auto nie masz......

  • 63. Data: 2013-02-12 18:05:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-12 16:51, Artur Maśląg wrote:

    > (...)
    >
    > A dajesz to sobie wciskać? :)

    Ja nie. Tylko wkurwia mnie jak ktoś ma mnie za skończonego debila.

    Shrek.

  • 64. Data: 2013-02-12 18:21:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kfdgua$sav$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Raczej ułatwili, a to, że kursanci są do niego nieprzygotowani, to
    > zupełnie inna sprawa.

    Kurs na PJ to tylko kurs czyli wykłady i trochę praktyki. Do egzaminu trzeba
    się ostro uczyć samemu i to ze zrozumieniem. Skrócenie czasu na odpowiedź
    przez zwiększenie liczby pytań i dodatkowe fajerwerki na pewno nie jest
    ułatwieniem. Poza tym u nas zmiana przeważnie oznacza pogorszenie szans niż
    zwiększenie i większy drenaż kieszeni. Negatywne nastawienie też robi swoje.

    neelix

  • 65. Data: 2013-02-12 18:24:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Na pytaniach ile może wystawać ładunek z pojazdu. W radiu były przykłady
    > "tajnych pytań"

    A to trzeba wiedzieć. Nawet warto, jeśli chce się przewozić towary
    bezpiecznie i bez mandatów. Popatrzcie tylko jak u nas odbywa się holowanie
    innego pojazdu. A wystarczy przeczytać proste zasady.

    neelix

  • 66. Data: 2013-02-12 18:26:37
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-12 17:57, Cavallino pisze:

> [...]
    > prawie nowe
    > - albo gdy są bardzo wiekowe, bo kosztują tyle co dobry rower, a kasy na

    a IMO dobre jest to co danej osobie się podoba :)
    Ale częściowo się zgadzam - nie stać mnie na auto za 200.000zł więc wolę
    kupić 14-letniego złoma za 12000zł, włożyć 4000zł i cieszyć się
    komfortem auta za 200.000zł. 3-letnie auto kupione za 35.000zł nie
    dawało mi tyle przyjemności co to za 12.000zł, a i bez wahania wybrałbym
    się nim na drugi koniec kontynentu.
    Teraz sprzedaję to 3-letnie auto (znaczy się ma już 6 lat) i chcę kupić
    drugiego 'złoma' bo eksploatacja i tak wyjdzie mi taniej

    Lukasz

  • 67. Data: 2013-02-12 18:32:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Teraz sprzedaję to 3-letnie auto (znaczy się ma już 6 lat) i chcę kupić
    > drugiego 'złoma' bo eksploatacja i tak wyjdzie mi taniej

    No, mi też eksploatacja auta 25 letniego wychodzi taniej niż auta 14
    letniego, o 6 letnim nie wspominając.
    Paliwa lać nie trzeba, oleju zmieniać, w ogóle w garażu stoi dość tanio. ;-)

  • 68. Data: 2013-02-12 18:36:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A zmienił się program nauki na kursie czy tylko sam system
    > egzaminowania?

    Program zmienia się jeśli zmieniają się treści, a nie zasady zdawania
    teorii. Kurs na PJ nie jest np. nauką jazdy na Skodzie w okolicach DC lub
    Punto na północy kraju tylko kursem na PJ. Trzeba opanować wiedzę
    teoretryczną i praktyczną. Metoda egzaminowania to już inna sprawa. Na
    drodze jest bez znaczenia którą metodą ktoś osiągnął PJ.

    neelix

  • 69. Data: 2013-02-12 18:46:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-12 18:24, neelix wrote:

    > A to trzeba wiedzieć. Nawet warto, jeśli chce się przewozić towary
    > bezpiecznie i bez mandatów. Popatrzcie tylko jak u nas odbywa się
    > holowanie innego pojazdu. A wystarczy przeczytać proste zasady.

    Bo ja wiem. Nigdy mi nic nie wystaje z samochodu. A nawet jakby mi
    wystawało, to raczej nie odważyłbym się na przepisowe 2m.

    Shrek.

  • 70. Data: 2013-02-12 18:49:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "kojot23344" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Niech państwo najpierw skontroluje stan techniczny dróg po jakich mamy
    > jeździć. A dopiero potem nęka ludzi, którzy muszą jakoś wiązać koniec
    > z końcem w tym państwie.

    I to jest wystarczający powód by takiemu państwu najczęściej mówić NIE.
    Skontroluje to malo. Niech dba o należyty stan. Kogo stać na notoryczne
    naprawy?! Te łaty na drodze (o szwajcarskim serze nie wspomnę) wcale nie
    wpływają pozytywnie na trwałość aut i brak dziur w naszych portfelach.

    neelix