-
61. Data: 2013-02-12 17:50:22
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 12 Feb 2013 08:19:34 +0100, LEPEK napisał(a):
> W dniu 2013-02-11 23:15, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Kontrola techniczna samochodów powinna zostać przerzucona na
>> ubezpieczycieli na zasadzie dobrowolności.
>> Ci w zależności od wyniku tejże powinni mieć prawo różnicowania stawek
>> ubezpieczeniowych.
>
> Etam.
> Ubezpieczycielowi zależy na:
> 1. Pobrać jak najwięcej składek
> 2. Wypłacić jak najmniej odszkodowań.
No tak, ale jeżeli by się miało okazać że samochody sprawne powodują
mierzanie mniejszą szkodowość, to ubezpieczyciel będzie skłonny się tą
mniejszą szkodowością "podzielić" z ubezpieczającym.
Bo jak nie jeden, to drugi - a jakaś tam konkurencja między
ubezpieczycielami jest.
Tak jak dają zniżki/zwyżki ze względu na wiek czy historię, tak samo
mogliby ze względu na stan techniczny, albo np. przeszłość mandatową.
>> I to wystarczy - jeżeli stan techniczny samochodu w jakiś sposób wpływa na
>> wypadkowość i ogólnie szkodowość,
>
> A wpływa?
Nie sądzę żeby te sprawne samochody miały mieć niższą szkodowość, nie
zdziwiłbym się nawet gdyby się okazało że te sprawne mają wyższą (bo
nowszy, lepszy i doinwestowany samochód, to pewnie samochód który
statystycznie jeździ więcej).
-
62. Data: 2013-02-12 17:57:22
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>>Używki to są fajne, ale niekoniecznie 7 letnie, raczej jak nie żal takiej
>>zostawić w rowie gdy coś się z nią stanie, czyli za kilka tys.
>
> No coz, wtedy kupilem sierre 13 letnia ... i przetrwala chyba ze trzy
> twoje nowe auta :-)
No bo była z tych o których pisałem - nie żal było zostawić w rowie gdyby
co.
IMO używki mają sens w dwóch przypadkach:
- albo gdy są bardzo młode - bo fajnie zgubić sporą część ceny, a auto
prawie nowe
- albo gdy są bardzo wiekowe, bo kosztują tyle co dobry rower, a kasy na
normalne auto nie masz......
-
63. Data: 2013-02-12 18:05:08
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2013-02-12 16:51, Artur Maśląg wrote:
> (...)
>> Ehh gdybym nie wiedział, że lobbing, to bym myślał, że głupota, ale za
>> kogo oni ludzi mają, że im takie pierdolenie wciskają?
>
> A dajesz to sobie wciskać? :)
Ja nie. Tylko wkurwia mnie jak ktoś ma mnie za skończonego debila.
Shrek.
-
64. Data: 2013-02-12 18:21:44
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:kfdgua$sav$1@node1.news.atman.pl...
> Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:3jcm8rqboy4y.l0qei775seik$.dlg@40tude.net...
>> Teraz utrudnili zdawanie egzaminu - i znowu marudzenie, że bardzo mało
>> zdaje.
> Raczej ułatwili, a to, że kursanci są do niego nieprzygotowani, to
> zupełnie inna sprawa.
Kurs na PJ to tylko kurs czyli wykłady i trochę praktyki. Do egzaminu trzeba
się ostro uczyć samemu i to ze zrozumieniem. Skrócenie czasu na odpowiedź
przez zwiększenie liczby pytań i dodatkowe fajerwerki na pewno nie jest
ułatwieniem. Poza tym u nas zmiana przeważnie oznacza pogorszenie szans niż
zwiększenie i większy drenaż kieszeni. Negatywne nastawienie też robi swoje.
neelix
-
65. Data: 2013-02-12 18:24:21
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:kfdkem$grf$1@node2.news.atman.pl...
> On 2013-02-12 14:48, Franc wrote:
>> Jest ktoś na PMS, kto miał konktat z egzaminem teoretycznym wg nowej
>> wersji?
>> Na czym polega myk, że ludzie oblewają jak leci?
> Na pytaniach ile może wystawać ładunek z pojazdu. W radiu były przykłady
> "tajnych pytań"
A to trzeba wiedzieć. Nawet warto, jeśli chce się przewozić towary
bezpiecznie i bez mandatów. Popatrzcie tylko jak u nas odbywa się holowanie
innego pojazdu. A wystarczy przeczytać proste zasady.
--
Pozdrawiam
neelix
-
66. Data: 2013-02-12 18:26:37
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-02-12 17:57, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:
>
>>> Używki to są fajne, ale niekoniecznie 7 letnie, raczej jak nie żal
>>> takiej zostawić w rowie gdy coś się z nią stanie, czyli za kilka tys.
>>
>> No coz, wtedy kupilem sierre 13 letnia ... i przetrwala chyba ze trzy
>> twoje nowe auta :-)
>
> No bo była z tych o których pisałem - nie żal było zostawić w rowie
> gdyby co.
> IMO używki mają sens w dwóch przypadkach:
> - albo gdy są bardzo młode - bo fajnie zgubić sporą część ceny, a auto
> prawie nowe
> - albo gdy są bardzo wiekowe, bo kosztują tyle co dobry rower, a kasy na
> normalne auto nie masz......
a IMO dobre jest to co danej osobie się podoba :)
Ale częściowo się zgadzam - nie stać mnie na auto za 200.000zł więc wolę
kupić 14-letniego złoma za 12000zł, włożyć 4000zł i cieszyć się
komfortem auta za 200.000zł. 3-letnie auto kupione za 35.000zł nie
dawało mi tyle przyjemności co to za 12.000zł, a i bez wahania wybrałbym
się nim na drugi koniec kontynentu.
Teraz sprzedaję to 3-letnie auto (znaczy się ma już 6 lat) i chcę kupić
drugiego 'złoma' bo eksploatacja i tak wyjdzie mi taniej
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
67. Data: 2013-02-12 18:32:52
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
w wiadomości grup dyskusyjnych:
> Teraz sprzedaję to 3-letnie auto (znaczy się ma już 6 lat) i chcę kupić
> drugiego 'złoma' bo eksploatacja i tak wyjdzie mi taniej
No, mi też eksploatacja auta 25 letniego wychodzi taniej niż auta 14
letniego, o 6 letnim nie wspominając.
Paliwa lać nie trzeba, oleju zmieniać, w ogóle w garażu stoi dość tanio. ;-)
-
68. Data: 2013-02-12 18:36:58
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:n6rkh8tlk415v2932orvjfauamio4ibq2a@4ax.com...
> On Tue, 12 Feb 2013 14:23:49 +0100, Franc <w...@w...pl> wrote:
>
>>Z jednej strony marudzenie, że kurs na prawo jazdy to ściema, że jeżdzą
>>ludzie, którzy nie powinni go dostać.
> A zmienił się program nauki na kursie czy tylko sam system
> egzaminowania?
Program zmienia się jeśli zmieniają się treści, a nie zasady zdawania
teorii. Kurs na PJ nie jest np. nauką jazdy na Skodzie w okolicach DC lub
Punto na północy kraju tylko kursem na PJ. Trzeba opanować wiedzę
teoretryczną i praktyczną. Metoda egzaminowania to już inna sprawa. Na
drodze jest bez znaczenia którą metodą ktoś osiągnął PJ.
--
Pozdrawiam
neelix
-
69. Data: 2013-02-12 18:46:15
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2013-02-12 18:24, neelix wrote:
>>> Jest ktoś na PMS, kto miał konktat z egzaminem teoretycznym wg nowej
>>> wersji?
>>> Na czym polega myk, że ludzie oblewają jak leci?
>> Na pytaniach ile może wystawać ładunek z pojazdu. W radiu były
>> przykłady "tajnych pytań"
>
> A to trzeba wiedzieć. Nawet warto, jeśli chce się przewozić towary
> bezpiecznie i bez mandatów. Popatrzcie tylko jak u nas odbywa się
> holowanie innego pojazdu. A wystarczy przeczytać proste zasady.
Bo ja wiem. Nigdy mi nic nie wystaje z samochodu. A nawet jakby mi
wystawało, to raczej nie odważyłbym się na przepisowe 2m.
Shrek.
-
70. Data: 2013-02-12 18:49:21
Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "kojot23344" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:kfd57f$ffm$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 2013-02-11 22:36, Iglo pisze:
>> Ech, jak to wprowadzą w życie to będzie się działo..
>> http://tnij.org/uk71
> Niech państwo najpierw skontroluje stan techniczny dróg po jakich mamy
> jeździć. A dopiero potem nęka ludzi, którzy muszą jakoś wiązać koniec
> z końcem w tym państwie.
I to jest wystarczający powód by takiemu państwu najczęściej mówić NIE.
Skontroluje to malo. Niech dba o należyty stan. Kogo stać na notoryczne
naprawy?! Te łaty na drodze (o szwajcarskim serze nie wspomnę) wcale nie
wpływają pozytywnie na trwałość aut i brak dziur w naszych portfelach.
--
Pozdrawiam
neelix