    From: "Lol" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Osłona na wyświetlacz - kolejny raz
    Date: Mon, 14 Sep 2009 19:35:15 +0200

    Był onegdaj wątek dotyczący osłon szklanych na wyświetlacz. Miałem
    wątpliwości dotyczące warstw przeciwodblaskowych na takich osłonach -
    zostały one na tyle rozwiane, że zamówiłem osłonę. Kupiłem sprawdziłem, więc
    podzielę się uwagami.

    Osłona szklana GGS (ma ją w ofercie wielu sprzedawców) jest znacznie
    bardziej przejrzysta niż folie, ale. Warstwy przeciwodblaskowe (jeśli w
    ogóle są) są tak mizerne, że odbić jest _znacznie_ więcej niż w wypadku
    dobrego wyświetlacza saute (np. Canona 5DMKII lub 50D). Zanim ją
    przykleiłem, przesłoniłem połówkę ekranu osłoną i porównałem odbicia od lamp
    żarowych, świetlówek i przy świetle dziennym. Powtórzę jeszcze raz - z
    osłoną odbicia są _znacznie_ wyraźniejsze.

    Druga rzecz - klej. Osłona mocowana jest na materiale 3M, który ma naprawdę
    dużą przyczepność. Moim zdaniem to wada. Zrobiłem próbę przyklejenia małego
    fragmentu i odklejenia - jest bardzo ciężko. Obawiam się, że po sumiennym
    przyklejeniu taką osłonę będzie bardzo trudno ściągnąć bez zarysowania
    wyświetlacza. Być może przydatna będzie karta kredytowa lub kartonik.
    Dlatego ja zdecydowałem się na przyklejenie osłony dopiero po osłabieniu
    przyczepności kleju klasycznym sposobem - wystarczy dotykać go palcami (po
    takim zabiegu trzyma znacznie słabiej ;).

    Podsumowując - rzecz raczej dla fotografujących, którzy noszą aparat na
    pasku i mają metalowe guziki w koszuli, a także pogodzą się z tym, że z
    osłoną widać gorzej.

    --

    Lol