  • 11. Data: 2017-01-03 00:03:44
    Temat: Re: Osiedlowy 'cfaniak'
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 2 Jan 2017 19:46:50 +0100, LinFanQri napisał(a):

    > Źle napisałem. Oboje stoimy na podporządkowanej i chcemy włączyć się do
    > ruchu. Ja pierwszy, on drugi - za mną, z boku po prawej.

    Chyba musisz to narysować :)
    Bo on w końcu był za Tobą czy obok Ciebie?

  • 12. Data: 2017-01-03 09:23:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, January 2, 2017 at 10:48:43 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > Jeśli był w ruchu w momencie zdarzenia, a skręt był przez busa
    > prawidłowo sygnalizowany, to mamy próbę wyprzedzenia z prawej strony

    Tylko raczej nie da sie tego udowodnic. Facet z osobowki powie, ze bylo miejsce, to
    wjechal i stal, bus go zahaczyl...
    Kierca busa jesli powie, ze go widzial w lusterku, to nie powinien ruszac, jechac,
    skrecac - zeby kolizji nie spowodowac wjezdzajac na jego pas (niewyznaczony, ale
    samochod tam sie miescil w praktyce), a jak powie, ze nie widzial, to nie ma raczej
    podstawy twierdzic, ze osobowka nie stala w chwili kolizji... A jak stala, to
    powinien wiedziec, ze tyl mu "zachodzi" i uwazac...

    WS

  • 13. Data: 2017-01-03 11:34:21
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 02.01.2017 o 19:32 LinFanQri <x...@g...com> pisze:

    > Wyjeżdżam z osiedla i chcę włączyć się do ruchu. Prawo, lewo, prawo...
    > jadę... i bum! Gość z kombiaka stanął za moją tylną osią (BUS) i chcąc
    > nie chcąc ja straciłem listwę a On lewe nadkole.

    Pewnie by łatwiej było gdybyś normalnie po ludzku opisał sytuację. Kto
    gdzie stał, w którą stronę skręcałeś...

    --
    SW3
    ----

  • 14. Data: 2017-01-03 18:12:07
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 03.01.2017 o 09:23, WS pisze:

> [...]
    > osobowka nie stala w chwili kolizji... A jak stala, to powinien
    > wiedziec, ze tyl mu "zachodzi" i uwazac....

    Ciężko mi teraz przekopać pms ale przypadkiem nie ma paragrafu który
    mówi o tym, że należy powstrzymać się od kolizji/stłuczki jeżeli
    jesteśmy w stanie zaeragować? Wydaje mi się, że już ktoś powoływał się
    na coś takiego.

  • 15. Data: 2017-01-03 18:17:50
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 02.01.2017 o 22:52, Cavallino pisze:

    > Zależy co chcesz ugrać.
    > Jeśli zaprzeczysz swojej winie, to Twoje TU zapewne samo przeanalizuje
    > sytuację i nie wypłaci odszkodowania, jeśli nie ustali że byłeś winny.

    Nie chcę "poszkodowanemu" remontować 20-letniego trupa na mój koszt.
    Samochód służbowy także zniżki nie polecą na jedno auto... a 6-7... i
    chyba to najbardziej boli.

    P.S.
    Właśnie... zniżki traci sprawca czy właściciciel pojazdu prowadzący DG?
    TU przysłało dokumenty do wypelnienia zarówno jednemu jak i drugiemu.

  • 16. Data: 2017-01-03 18:50:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-01-2017 o 18:17, LinFanQri pisze:

> [...]
    > Właśnie... zniżki traci sprawca czy właściciciel pojazdu prowadzący DG?
    > TU przysłało dokumenty do wypelnienia zarówno jednemu jak i drugiemu.

    Generalnie właściciel.
    Ale różne TU mogą sprawcy też przywalać, już słyszałem w rozmowie z AXA
    o tego typu przypadkach.

  • 17. Data: 2017-01-03 18:52:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    podstawy twierdzic, ze osobowka nie stala w chwili kolizji... A jak stala, to
    powinien wiedziec, ze tyl mu "zachodzi" i uwazac....

    Ale jeśli dobrze zrozumiałem, to nie przypadek zachodzącego tyłu, tylko
    wpierdzielenia się bezprawnie w czyjś promień skrętu, wewnątrz łuku.
    Czyli druga strona.

  • 18. Data: 2017-01-03 19:04:41
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przy firmowym to chyba nie ma podwyżki na wszystkie auta, ale też i nie ma zniżek?
    Zalezy od TU?
    I do OC lub AC?

    -----

  • 19. Data: 2017-01-04 17:41:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 11:34, SW3 pisze:
    > Pewnie by łatwiej było gdybyś normalnie po ludzku opisał sytuację. Kto
    > gdzie stał, w którą stronę skręcałeś...

    Trzeba było przeczytać wszystkie wypowiedzi.
    Wątkotwórca sprecyzował sytuację: bus skręcał w prawo z lewego pasa nie
    zważając na samochód osobowy stojący na prawym pasie.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 20. Data: 2017-01-04 23:45:09
    Od: "Grzegorz" <n...@f...too>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wątkotwórca sprecyzował sytuację: bus skręcał w prawo z lewego pasa nie
    > zważając na samochód osobowy stojący na prawym pasie.

    Nie doczytałem aby w przedstawionej sprawie były opisane dwa pasy do skrętu
    w prawo.
    To raczej domyślne założenie.