  • 1. Data: 2010-03-17 20:47:11
    Temat: [Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Bry,
    Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12 miesięcy w dniu
    26.11.2009.
    Opłata specjalna za niedotrzymanie warunków umowy = 500 zł.

    Korci mnie, żeby zamienić ten abo na prepaid (Orange Free) i nie wiem jak to
    w końcu jest z karą umowną a spłatą tylko tych korzyści, które wynikały z
    promocji. A korzyści są takie:
    - rabat na abonament 100% przez 3 miesiące,
    - 100% więcej na sim przez 6 miesięcy,
    - opłata aktywacyjna 5 zł zamiast 50 zł.

    Korzyści wynoszą 270 zł jeśli dobrze liczę a do końca umowy zostało do
    zapłacenia 200 zł. Niby się nie opłaca ale _potrzebuję_ mieć internet na tym
    numerze a płacić 39,50 zł za 2GB, z których wykorzystuję 1/10 to w sumie też
    się nie opłaca. Tak, wiem i mam Fresha ale też dość mam 2 aparatów
    wszystkomających a nie wykorzystywanych. Można by jeden telefon sprzedać a
    kasę przeznaczyć na 39,5 ale... Szkoda kasy ;)

    Pytanie więc, co w takiej sytuacji (obecnie) jest ważniejsze: kara umowna
    czy spłata korzyści wynikających z promocji? A może macie jakieś inne
    rozwiązanie pozostania przy numerze + internet? Nokia Mail daje 50MB, co
    jest jednak trochę za mało, przydałoby się ok. 200 MB/mc.

    Maciek.

  • 2. Data: 2010-03-17 20:57:37
    Temat: Re: [Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > inne rozwiązanie pozostania przy numerze + internet? Nokia Mail daje
    > 50MB, co jest jednak trochę za mało, przydałoby się ok. 200 MB/mc.

    Po pierwsze - kara umowna nie może przekraczać korzyści

    Po drugie - kara umowna jest rozliczana proporcjonalnie do końca trwania
    umowy

    PT
    art. 57
    6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w
    tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
    związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu
    jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług
    z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie
    może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o
    proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej
    rozwiązania.

    Spójrz w umowie, czy jest w niej zapisana wysokość przyznanej ulgi. Na
    przykład w tak tak fonie ja miałem tylko wysokość kary, ale nie było
    napisane jakie ulgi zostały mi przyznane. IMHO kara nie powinna być
    naliczana. I de facto tak jest - numer przeniosłem pół roku temu i do
    tej pory era nic ode mnie nie chce.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-17 21:06:11
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
> [...]
    > napisane jakie ulgi zostały mi przyznane. IMHO kara nie powinna być
    > naliczana. I de facto tak jest - numer przeniosłem pół roku temu i do tej

    Nazwa promocji: Numer przeniesiony.
    I nie ma w umowie nic pod hasłem ULGA.
    Jest tylko w polu UWAGI: (co rozumiem właśnie jako spis korzyści)
    - przeniesienie numeru (bo wracałem z orendżowym nr z P4),
    - rabat na abo 100% przez 3 msc,
    - 100% więcej na sim przez 6m,
    - opłata aktywacyjna 5.

    Maciek.

  • 4. Data: 2010-03-17 21:16:25
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 17.03.2010 21:47, Maciek pisze:

    > Bry, Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12
    > miesięcy w dniu 26.11.2009. Opłata specjalna za niedotrzymanie
    > warunków umowy = 500 zł.

    A skąd się wzięła taka kwota?

    > Korzyści wynoszą 270 zł jeśli dobrze liczę

    Mi też tak wychodzi, ale wyżej napisałeś, że w umowie masz 500zł... O
    ile dobrze pamiętam, w nowych umowach zawarta była "wysokość przyznanej
    ulgi" i to jest tak naprawdę wiążące.

    > Pytanie więc, co w takiej sytuacji (obecnie) jest ważniejsze: kara
    > umowna czy spłata korzyści wynikających z promocji?

    Zaloguj się na www.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa
    do: ", klikając na dacie wyświetli się kwota, jaką Orange naliczyłoby w
    przypadku zerwania umowy.

    Artykuł 57. "prawa telekomunikacyjnego" stanowi:

[...]

    Zakładając, że umowę rozwiązujesz z dniem 26.04.2010 (wcześniej chyba i
    tak się nie uda, bo musi być na koniec okresu rozliczeniowego i
    przynajmniej 30 dni wypowiedzenia), do zapłaty powinieneś mieć 270*7/12
    czyli 157,50zł. Jeżeli natomiast jakimś cudem operator przyznał Ci ulgę
    w wysokości 500zł (tylko niech Ci najpierw udowodni, skąd wziął taką
    kwotę), do zapłaty byłoby 292zł.

    > A może macie jakieś inne rozwiązanie pozostania przy numerze +
    > internet? Nokia Mail daje 50MB, co jest jednak trochę za mało,
    > przydałoby się ok. 200 MB/mc.

    Jeżeli wystarczy 150MB/miesiąc, to możesz jeszcze włączyć usługę Orange
    Free e-mail. Koszt: 30zł miesięcznie, więc dość dużo.

    Z podobnego powodu żona przenosi numer z abonamentu do pre-paid:
    potrzebuje dosłownie kilkadziesiąt megabajtów na sprawdzanie poczty, ale
    w abonamencie albo zapłaci według cennika (25gr za 50kB!), albo
    przepłaci 30zł za 150MB (z czego wykorzysta może połowę...).

    Marek

  • 5. Data: 2010-03-17 21:58:50
    Temat: Re: Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 17 Mar, 22:16, MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    wrote:

    > A skąd się wzięła taka kwota?

    Z tzw. sufitu. Umowa była wypełniana ręcznie z powodu zwyczajowej
    awarii "systemu". I ta kwota wypełniona została komputerowo, tzn. jako
    szablon.

    > Zaloguj się nawww.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa
    > do: ", klikając na dacie wyświetli się kwota, jaką Orange naliczyłoby w
    > przypadku zerwania umowy.

    Siedzisz? No to czytaj:

    "Poniżej znajduje się wykaz obowiązujących Twój numer umów oraz okres
    ich wygaśnięcia.
    data wygaśniecia umowy: 2010-11-26
    W przypadku rozwiązania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za
    zerwanie umowy wynosić będzie: 520.82 zł."

    > Jeżeli wystarczy 150MB/miesiąc, to możesz jeszcze włączyć usługę Orange
    > Free e-mail. Koszt: 30zł miesięcznie, więc dość dużo.

    Absurdalnie dużo :(

    > Z podobnego powodu żona przenosi numer z abonamentu do pre-paid:

    Dokładnie o to mi chodzi...

  • 6. Data: 2010-03-18 09:14:22
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-03-17 22:58, Maciek pisze:

> [...]
    > data wygaśniecia umowy: 2010-11-26
    > W przypadku rozwiązania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za
    > zerwanie umowy wynosić będzie: 520.82 zł."

    ROTFL. Na Twoim miejscu napisałbym reklamację do BOK. Podał, jakie to
    zniżki otrzymałeś przy podpisaniu umowy (czyli te 270zł i skąd się
    wzięło) i zapytał, czy - zgodnie z obowiązującym prawem - naliczą Ci
    7/12 tej kwoty. Jeżeli nie, to dlaczego - i skąd wzięła się wartość
    520.82zł w systemie.

    Reklamację złóż na piśmie - wyślij poleconym. Daj znać, co odpiszą, bo
    jestem niezmiernie ciekaw.

    Marek

  • 7. Data: 2010-03-18 09:16:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekM pisze:

> [...]
    > 520.82zł w systemie.
    >
    > Reklamację złóż na piśmie - wyślij poleconym. Daj znać, co odpiszą, bo

    Myślę, że reklamacja jest przedwczesna. Najpierw należy rozwiązać
    umowę, potem zapłacić karę wedle ustawy, a jak będą chcieli więcej, to
    wówczas reklamować, lub... czekać na pozew.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-03-18 09:21:42
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-03-18 10:16, Liwiusz pisze:

    > Myślę, że reklamacja jest przedwczesna. Najpierw należy rozwiązać
    > umowę, potem zapłacić karę wedle ustawy, a jak będą chcieli więcej, to
    > wówczas reklamować, lub... czekać na pozew.

    Wiesz, to zależy od Ciebie, ja wolałbym najpierw wyjaśnić sprawę (bo
    może naliczyli Ci jakąś inną magiczną zniżkę z okazji plam na słońcu), a
    potem działać. Nie miałbym ochoty na ewentualne włóczenie się po sądach,
    a nawet jeśli miałbym to robić, to wolałbym wcześniej wiedzieć, z czym
    będę się musiał zmierzyć (czyli skąd wzięli taką opłatę).

    Podejrzewam jednak, że skoro umowa była "wypełniana ręcznie", to po
    prostu w systemie mają błąd i nawet jeżeli po wypowiedzeniu umowy
    dostaniesz do zapłaty taką kosmiczną kwotę, to po prostu uwzględnią
    Twoją reklamację. Nie sądzę, by mieli ochotę na sądzenie się.

    Marek

  • 9. Data: 2010-03-18 09:22:33
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-03-18 10:21, MarekM pisze:
    > Wiesz, to zależy od Ciebie

    A raczej nie od Ciebie, a od wątkotwórcy - przepraszam za pomyłkę ;-)

    Marek

  • 10. Data: 2010-03-18 10:40:04
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał

    > ROTFL. Na Twoim miejscu napisałbym reklamację do BOK. Podał, jakie to
    > zniżki otrzymałeś przy podpisaniu umowy

    Miałem to samo. Te zniżki to promocyjny tańszy abonament, tańszy telefon w danej
    taryfie, darmowe numery, z którymi później naliczają kwoty jak za normalne
    połączenia. Zawsze się coś nazbiera. Oni wiedzą co trzeba naliczyć, żeby im się
    zwróciło.