    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: [Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
    Date: Wed, 17 Mar 2010 22:16:25 +0100

    W dniu 17.03.2010 21:47, Maciek pisze:

    > Bry, Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12
    > miesięcy w dniu 26.11.2009. Opłata specjalna za niedotrzymanie
    > warunków umowy = 500 zł.

    A skąd się wzięła taka kwota?

    > Korzyści wynoszą 270 zł jeśli dobrze liczę

    Mi też tak wychodzi, ale wyżej napisałeś, że w umowie masz 500zł... O
    ile dobrze pamiętam, w nowych umowach zawarta była "wysokość przyznanej
    ulgi" i to jest tak naprawdę wiążące.

    > Pytanie więc, co w takiej sytuacji (obecnie) jest ważniejsze: kara
    > umowna czy spłata korzyści wynikających z promocji?

    Zaloguj się na www.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa
    do: ", klikając na dacie wyświetli się kwota, jaką Orange naliczyłoby w
    przypadku zerwania umowy.

    Artykuł 57. "prawa telekomunikacyjnego" stanowi:

    "6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
    w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
    związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu
    jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług
    z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie
    może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o
    proporcjonalną jej
    wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania."

    Zakładając, że umowę rozwiązujesz z dniem 26.04.2010 (wcześniej chyba i
    tak się nie uda, bo musi być na koniec okresu rozliczeniowego i
    przynajmniej 30 dni wypowiedzenia), do zapłaty powinieneś mieć 270*7/12
    czyli 157,50zł. Jeżeli natomiast jakimś cudem operator przyznał Ci ulgę
    w wysokości 500zł (tylko niech Ci najpierw udowodni, skąd wziął taką
    kwotę), do zapłaty byłoby 292zł.

    > A może macie jakieś inne rozwiązanie pozostania przy numerze +
    > internet? Nokia Mail daje 50MB, co jest jednak trochę za mało,
    > przydałoby się ok. 200 MB/mc.

    Jeżeli wystarczy 150MB/miesiąc, to możesz jeszcze włączyć usługę Orange
    Free e-mail. Koszt: 30zł miesięcznie, więc dość dużo.

    Z podobnego powodu żona przenosi numer z abonamentu do pre-paid:
    potrzebuje dosłownie kilkadziesiąt megabajtów na sprawdzanie poczty, ale
    w abonamencie albo zapłaci według cennika (25gr za 50kB!), albo
    przepłaci 30zł za 150MB (z czego wykorzysta może połowę...).

    Marek