-
91. Data: 2019-02-15 16:45:45
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b8147b63-486d-40da-ba83-f15f42618799@go
oglegroups.com...
>A i jeszcze jedno: To ze licznik pokazuje 160kmh to tez nie prawda :)
>Zmierz konkretnie, mapa, zegarek lub track gps.
>U mnie 110licznikowe to bylo jakies 102 gps-owe. A 160 licznikowe to
>juz tylko 145 licznikowe. Czy jakos tak. tu 8% bledu a tam 15%.
8/102 ~=7.8%
15/145 ~=10.3%
Blad licznika jak widac w miare staly i na pewno nie powoduje takich
anomalii jak Irek pisze.
A komputer pokladowy moze brac dokladniejsze dane do obliczen.
J.
-
92. Data: 2019-02-15 18:28:57
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
>> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
>> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to i
>> moc/sprawność może być większa.
>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się
>> jeździ?
>
> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo podczas
> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku poniżej.
Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach bez
turbo
bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a woda
wspomaga spalanie.
--
Pozdr
Janusz
-
93. Data: 2019-02-15 18:31:54
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-02-15 o 15:19, s...@g...com pisze:
> Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby zniwelowac dzialanie
oporu powietrza miedzy 110-120kmh a 160-170kmh.
>
> Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem auto sie robi
jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
Przepalają się nagary, też to zauważyłem, już 50km w trasie robi cuda,
ale musi to być min 120/h lub więcej.
--
Pozdr
Janusz
-
94. Data: 2019-02-15 18:35:52
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
> W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
>> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
>>> Prędzej jak piszesz, ale nie w temacie chłodzenia silnika, tylko
>>> powietrza doładowania. Chłodniejszego zmieści się więcej w garnkach to
>>> i moc/sprawność może być większa.
>>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej się
>>> jeździ?
>>
>> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo podczas
>> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku poniżej.
> Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach bez
> turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
> Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a woda
> wspomaga spalanie.
Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka teorii:
- woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
- woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu
- to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
- to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu
- wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej
- "wydaje ci się" :-)
Mateusz
-
95. Data: 2019-02-15 18:48:21
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q46t2c$urb$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-15 o 15:19, s...@g...com pisze:
>> Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby
>> zniwelowac dzialanie oporu powietrza miedzy 110-120kmh a
>> 160-170kmh.
>
>> Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem
>> auto sie robi jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
>Przepalają się nagary, też to zauważyłem, już 50km w trasie robi
>cuda, ale musi to być min 120/h lub więcej.
Albo filtr DFP.
Niestety, u mnie po 50km na autostradzie potrafi sie na drugi dzien
wlaczyc procedura wypalania ...
J.
-
96. Data: 2019-02-15 18:53:15
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5c66f878$0$5592$4...@n...free.fr..
.
On Fri, 15 Feb 2019 18:28:57 +0100, Janusz wrote:
> W dniu 2019-02-15 o 08:52, Mateusz Viste pisze:
>> On Thu, 14 Feb 2019 22:25:52 +0100, Irek.N. wrote:
>>>> Zauważyłeś, że jak jest rześko i wilgotno, to zazwyczaj lepiej
>>>> się
>>>> jeździ?
>>
>>> Ano, dlatego ja najbardziej lubię jeździć wcześnie rano albo
>>> podczas
>>> (niewielkiego) deszczu. Jakiś czas temu pisałem o tym w linku
>>> poniżej.
>> Też to zauważyłem, efekt szczególnie widoczny przy małych silnikach
>> bez
>> turbo bo tam skok mocy jest najbardziej odczuwalny.
>> Wg mnie to zimne powietrze poprawia stopień naładowania cylindra a
>> woda
>> wspomaga spalanie.
>Na forum, do którego wcześniej podałem link, ludzie mieli kilka
>teorii:
>- woda wlata do cylindra i go chłodzi (efekt "intercooler")
>- woda wlata do cylindra i w nim paruje, zwiększając objętość gazu
woda nie wlata do cylindra, bo by musiala przeleciec przez wlot do
filtra i przeleciec przez filtr.
Moze wleciec jako para, ale wtedy nie ma tych wlasciwosci.
>- to nie woda, tylko powietrze gęstsze (bo zimniejsze)
>- to nie woda, tylko ciśnienie atmosferyczne inne podczas deszczu
Cisnienie "niskie". A para wodna zmniejsza zawartosc tlenu w
powietrzu.
>- wilgoć w powietrzu poprawia przewodzenie w instalacji elektrycznej
W benzyniaku raczej zaszkodzi. A w dieslu nie pomoze :-)
>- "wydaje ci się" :-)
I to chyba bedzie to ...
J.
-
97. Data: 2019-02-15 19:01:35
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
W dniu 14.02.2019 o 22:16, Irek.N. pisze:
>> Nie podales co za auto :-)
>
> Bo nie ma to zasadniczo znaczenia.
> Wózek ma ponad 360KM i 720Nm, diesel oczywiście (nie nie przetopię...,
> jest zajebisty taki jaki jest!)
>
>> Ogolnie mozliwe, zobacz
>> https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/dragspher
e.html
>>
>> zwykla kula, a spada wspolczynnik przy pewnej predkosci.
>> I to ponoc z powodu wiekszych turbulencji !
>
> No właśnie, kula, słabo kształtem nawiązuje do wozodła. Generalnie
> słyszę, że z aerodynamiką to nie jest za dobrze - cichy samochód, ale
> przy większych prędkościach robi się głośny. Poruszałem się też
> Tuaregiem, starszawym. Bardzo przyjemnie i cicho nawet przy szybkiej
> jeździe (za to inne aspekty - np. zawieszenie - koszmar).
>
>> Ale zeby "typowy suw" tez tak mial ? Troche watpie, pewnie z natury m
>> duzo turbulencji
>
> Ty wątpisz, ja nie wierzę :)
> O ile zjawisko jest do ogarnięcia, nawet można się go spodziewać, o tyle
> w przypadku bryły złożonej trochę gorzej u mnie z wyobraźnią :(
>
>> http://www.pl.vortex-generators.com/turbulizatory.ht
ml
>
> Pacz Pan jaka technika. Czyli co, mamy sobie ponaklejać elementy na
> karoserii? ;)
>
nie bez powodu piłeczka golfowa wygląda jak wygląda i nie jest gładka
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
98. Data: 2019-02-15 19:33:16
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Ja się zastanawiałem, czy jest możliwe, że turbo dostaje na wejściu
> trochę więcej powietrza z powodu jego naporu na wlot przy szybkiej
> jeździe. Wiesz, takie drugie turbo.
Turbo ma ładować ze stałym ciśnieniem, a nie "ile się uda".
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
99. Data: 2019-02-15 20:18:43
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> To chyba nie o to chodzi.
>
> https://youtu.be/DL8zEWXsggo?t=29
>
> Jak taka fala zajmuje prawie caly obrot, to zaczyna byc o istotne czy na
> jezdnie trafia gorka czy dolek ...
Bardzo punktowe obciążenie opony, poza tym zobacz, wygasza się w
pierwszej połówce :)
Miłego.
Irek.N.
-
100. Data: 2019-02-15 20:19:43
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> no nie wstydz sie :-) Multipla ?
Gorzej, SsangYong ;)
Miłego.
Irek.N.