  • 111. Data: 2019-02-15 20:54:46
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ech, drugi co na logice spal a na fizyce patrzyl za okno.

    Nie, to samo przeoczenie co u Radka.

    > Hint: Rolki na hamowni zadaja opor kolom samochodowym. Tak samo jak podczas jazdy
    pod gorke albo przy wietrze w pysk.
    > Ech. A niby to gimbaza niekumata.

    A swoją drogą, przy 160 opory w napędzie i kołach są na poziomie 70km
    (mówimy o hamowni). Serio, mnie klamota opadła! Co niby tyle ma zabierać
    z napędu, opony? Fakt, że na rolkach to opony nie mają lekko. Mechanik
    wspominał nawet o wystrzale (o latających kamieniach z bieżnika zresztą
    też, lepiej nie stać z tyłu/przodu, a z boku to ja się bałem że może
    zjechać z rolek). W ogóle hałas przy tych prędkościach jest nie do
    zniesienia. Rolki muszą być wyjątkowo wredne dla opon.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 112. Data: 2019-02-15 20:56:02
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być.

    Liczę na to, bo strasznie mi przypadł do gustu i chyba zostanie na dłużej :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 113. Data: 2019-02-15 21:27:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 15 Feb 2019 06:26:05 -0800 (PST), w
    <2...@g...c
    om>, s...@g...com
    napisał(-a):

    > Widac w szkole na lekcji logiki spales. Bo na fizyce to tak jednym okiem patrzyles.
    >
    > Nie chce mi sie robic wykladu.
    > Podumaj dlaczego to nie istotne czy opor silnikowi na kolach powoduje gorka, opor
    powietrza czy rolka.
    > Hint: Zadajemy w kazdym przypadku ten sam opor i zmuszamy silnik do takiego samego
    wysilku.

    > Ufam ze dojdziesz do poprawnego wniosku i zrozumiesz co napisalem.

    Ale jakie praktyczne znaczenie ma wykres z hamowni do realnego oporu na drodze?
    Przy 160km/h silnik na drodze będzie potrzebował znacznie większej ilości
    paliwa niż na hamowni przy 160km/h.
    Chyba że co innego chciałeś przekazać, ale to musisz potrenować pisanie z
    sensem, bo marnie idzie.

  • 114. Data: 2019-02-15 22:39:25
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-02-2019 o 22:10, Irek.N. pisze:

    > No właśnie nie, pierwszy samochód w którym każda ćwiartka wskaźnika
    > oznacza dokładnie 200km. Serio, wskazania wychyłowego i kompa są
    > podejrzanie zgodne z rzeczywistymi wartościami.

    Ale mówisz o tym ile wejdzie po dolaniu po tych 200 km, czy o tym, że w
    sumie wyjdzie 800?

  • 115. Data: 2019-02-15 22:44:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Hello Cavallino,
    >
    > Thursday, February 14, 2019, 5:12:07 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zależy od wartości roboczogodziny i ceny paliwa.

    Nie - doszedł nowy parametr "rozsądna" - to i go uwzględniłem.
    Nijak oczywiście się to ma do ekonomicznej, albo albo.

  • 116. Data: 2019-02-15 22:44:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 20:18:43 +0100, Irek.N. napisał(a):

    > Bardzo punktowe obciążenie opony, poza tym zobacz, wygasza się w
    > pierwszej połówce :)

    Trzeba jechac szybciej, do dociagnie do drugiej :-)

    J.

  • 117. Data: 2019-02-15 22:50:49
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale mówisz o tym ile wejdzie po dolaniu po tych 200 km, czy o tym, że w
    > sumie wyjdzie 800?

    Pisałem dzisiaj, po tankowaniu, że jest zgodność na poziomie 1.6%
    pomiędzy realnym zużyciem, a podawanym przez komputer - w tym konkretnym
    tankowaniu oczywiście.

    Odnoszę się do tego, że po przejechaniu 200km mam 3/4 baku. Po kolejnych
    200km mam połowę i tak dalej. Po prostu zgadza się z grubsza (nie
    analizowałem grubości wskazówki!) odczyt z wskaźnika paliwa z
    przewidywalnym zużyciem.
    Nigdy nie tankowałem ćwiartki czy połówki, znaczy nie zwracałem na to
    uwagi, a zazwyczaj tankuję do pełna z rezerwy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 118. Data: 2019-02-15 22:54:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 18:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Albo filtr DFP.
    Mam benzynę poprzedni czysty 1,1L a teraz 1,6L zagazowana
    ina obu to samo stwierdzam.

    > Niestety, u mnie po 50km na autostradzie potrafi sie na drugi dzien
    > wlaczyc procedura wypalania ...
    No diesle to chyba trzeba dalej pędzić niż 50km.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 119. Data: 2019-02-15 22:58:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 18:53, J.F. pisze:

    > I to chyba bedzie to ...
    Mylisz się, już dawno to zauważyli i do tłokowych
    silników lotniczych był dotrysk wody aby zwiększyć
    moc. W cywilnych się tego nie robi ze względu na korozję
    i niebezpieczeństwo "pociągnięcia" za duzo wody co zniszczyło
    by silnik.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 120. Data: 2019-02-15 22:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Właśnie tankowałem.
    > Wlałem 80,15 litra. Przejechane 788,9km. Komp podaje 10,0. Te 1,6%
    > błędu to dla mnie mistrzostwo świata.
    > Mów sobie co chcesz, ja ufam pokładowemu.

    Jeszcze dystans sprawdz :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest