-
111. Data: 2019-02-15 20:54:46
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Ech, drugi co na logice spal a na fizyce patrzyl za okno.
Nie, to samo przeoczenie co u Radka.
> Hint: Rolki na hamowni zadaja opor kolom samochodowym. Tak samo jak podczas jazdy
pod gorke albo przy wietrze w pysk.
> Ech. A niby to gimbaza niekumata.
A swoją drogą, przy 160 opory w napędzie i kołach są na poziomie 70km
(mówimy o hamowni). Serio, mnie klamota opadła! Co niby tyle ma zabierać
z napędu, opony? Fakt, że na rolkach to opony nie mają lekko. Mechanik
wspominał nawet o wystrzale (o latających kamieniach z bieżnika zresztą
też, lepiej nie stać z tyłu/przodu, a z boku to ja się bałem że może
zjechać z rolek). W ogóle hałas przy tych prędkościach jest nie do
zniesienia. Rolki muszą być wyjątkowo wredne dla opon.
Miłego.
Irek.N.
-
112. Data: 2019-02-15 20:56:02
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być.
Liczę na to, bo strasznie mi przypadł do gustu i chyba zostanie na dłużej :)
Miłego.
Irek.N.
-
113. Data: 2019-02-15 21:27:02
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Fri, 15 Feb 2019 06:26:05 -0800 (PST), w
<2...@g...c
om>, s...@g...com
napisał(-a):
> > Brawo. Właśnie rozwiązałeś problem, z którym żaden inżynier do tej pory sobie
> > nie poradził -- jak zniwelować (najlepiej do 0) opór powietrza.
> >
> > Rozumiem, że jazda z górki czy pod górkę to też ma nie za duże znaczenie?
>
> Widac w szkole na lekcji logiki spales. Bo na fizyce to tak jednym okiem patrzyles.
>
> Nie chce mi sie robic wykladu.
> Podumaj dlaczego to nie istotne czy opor silnikowi na kolach powoduje gorka, opor
powietrza czy rolka.
> Hint: Zadajemy w kazdym przypadku ten sam opor i zmuszamy silnik do takiego samego
wysilku.
>
> Ufam ze dojdziesz do poprawnego wniosku i zrozumiesz co napisalem.
Ale jakie praktyczne znaczenie ma wykres z hamowni do realnego oporu na drodze?
Przy 160km/h silnik na drodze będzie potrzebował znacznie większej ilości
paliwa niż na hamowni przy 160km/h.
Chyba że co innego chciałeś przekazać, ale to musisz potrenować pisanie z
sensem, bo marnie idzie.
-
114. Data: 2019-02-15 22:39:25
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 14-02-2019 o 22:10, Irek.N. pisze:
>> No ale co, po tym spokojnym kawałku dolewasz do pełna i mierzysz ile
>> weszło?
>> Bo jak sugerujesz się wskazaniami kompa - no to już wiesz gdzie tkwi
>> błąd.
>
> No właśnie nie, pierwszy samochód w którym każda ćwiartka wskaźnika
> oznacza dokładnie 200km. Serio, wskazania wychyłowego i kompa są
> podejrzanie zgodne z rzeczywistymi wartościami.
Ale mówisz o tym ile wejdzie po dolaniu po tych 200 km, czy o tym, że w
sumie wyjdzie 800?
-
115. Data: 2019-02-15 22:44:02
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 15-02-2019 o 00:11, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Cavallino,
>
> Thursday, February 14, 2019, 5:12:07 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>> Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym biegu.
>>> Właśnie po to zapytałem tu, żeby dowiedzieć się, jaka to jest ta
>>> "najniższa rozsądna" prędkość ;-)
>> Zależy od tego po czym jedziesz.
>> Na dwupasmówce, to tak ze 150. ;-)
>
> Zależy od wartości roboczogodziny i ceny paliwa.
Nie - doszedł nowy parametr "rozsądna" - to i go uwzględniłem.
Nijak oczywiście się to ma do ekonomicznej, albo albo.
-
116. Data: 2019-02-15 22:44:11
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 15 Feb 2019 20:18:43 +0100, Irek.N. napisał(a):
>> To chyba nie o to chodzi.
>>
>> https://youtu.be/DL8zEWXsggo?t=29
>>
>> Jak taka fala zajmuje prawie caly obrot, to zaczyna byc o istotne czy na
>> jezdnie trafia gorka czy dolek ...
>
> Bardzo punktowe obciążenie opony, poza tym zobacz, wygasza się w
> pierwszej połówce :)
Trzeba jechac szybciej, do dociagnie do drugiej :-)
J.
-
117. Data: 2019-02-15 22:50:49
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Ale mówisz o tym ile wejdzie po dolaniu po tych 200 km, czy o tym, że w
> sumie wyjdzie 800?
Pisałem dzisiaj, po tankowaniu, że jest zgodność na poziomie 1.6%
pomiędzy realnym zużyciem, a podawanym przez komputer - w tym konkretnym
tankowaniu oczywiście.
Odnoszę się do tego, że po przejechaniu 200km mam 3/4 baku. Po kolejnych
200km mam połowę i tak dalej. Po prostu zgadza się z grubsza (nie
analizowałem grubości wskazówki!) odczyt z wskaźnika paliwa z
przewidywalnym zużyciem.
Nigdy nie tankowałem ćwiartki czy połówki, znaczy nie zwracałem na to
uwagi, a zazwyczaj tankuję do pełna z rezerwy.
Miłego.
Irek.N.
-
118. Data: 2019-02-15 22:54:01
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-02-15 o 18:48, J.F. pisze:
> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:q46t2c$urb$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2019-02-15 o 15:19, s...@g...com pisze:
>>> Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby
>>> zniwelowac dzialanie oporu powietrza miedzy 110-120kmh a 160-170kmh.
>>
>>> Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem
>>> auto sie robi jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
>> Przepalają się nagary, też to zauważyłem, już 50km w trasie robi cuda,
>> ale musi to być min 120/h lub więcej.
>
> Albo filtr DFP.
Mam benzynę poprzedni czysty 1,1L a teraz 1,6L zagazowana
ina obu to samo stwierdzam.
>
> Niestety, u mnie po 50km na autostradzie potrafi sie na drugi dzien
> wlaczyc procedura wypalania ...
No diesle to chyba trzeba dalej pędzić niż 50km.
--
Pozdr
Janusz
-
119. Data: 2019-02-15 22:58:05
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-02-15 o 18:53, J.F. pisze:
>> - "wydaje ci się" :-)
>
> I to chyba bedzie to ...
Mylisz się, już dawno to zauważyli i do tłokowych
silników lotniczych był dotrysk wody aby zwiększyć
moc. W cywilnych się tego nie robi ze względu na korozję
i niebezpieczeństwo "pociągnięcia" za duzo wody co zniszczyło
by silnik.
--
Pozdr
Janusz
-
120. Data: 2019-02-15 22:59:56
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...
>> No ale co, po tym spokojnym kawałku dolewasz do pełna i mierzysz
>> ile weszło?
>> Bo jak sugerujesz się wskazaniami kompa - no to już wiesz gdzie
>> tkwi błąd.
>
> Właśnie tankowałem.
> Wlałem 80,15 litra. Przejechane 788,9km. Komp podaje 10,0. Te 1,6%
> błędu to dla mnie mistrzostwo świata.
> Mów sobie co chcesz, ja ufam pokładowemu.
Jeszcze dystans sprawdz :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem" - Charlie Chaplin