eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 111. Data: 2019-02-15 20:54:46
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ech, drugi co na logice spal a na fizyce patrzyl za okno.

    Nie, to samo przeoczenie co u Radka.

    > Hint: Rolki na hamowni zadaja opor kolom samochodowym. Tak samo jak podczas jazdy
    pod gorke albo przy wietrze w pysk.
    > Ech. A niby to gimbaza niekumata.


    A swoją drogą, przy 160 opory w napędzie i kołach są na poziomie 70km
    (mówimy o hamowni). Serio, mnie klamota opadła! Co niby tyle ma zabierać
    z napędu, opony? Fakt, że na rolkach to opony nie mają lekko. Mechanik
    wspominał nawet o wystrzale (o latających kamieniach z bieżnika zresztą
    też, lepiej nie stać z tyłu/przodu, a z boku to ja się bałem że może
    zjechać z rolek). W ogóle hałas przy tych prędkościach jest nie do
    zniesienia. Rolki muszą być wyjątkowo wredne dla opon.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 112. Data: 2019-02-15 20:56:02
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być.

    Liczę na to, bo strasznie mi przypadł do gustu i chyba zostanie na dłużej :)

    Miłego.
    Irek.N.


  • 113. Data: 2019-02-15 21:27:02
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 15 Feb 2019 06:26:05 -0800 (PST), w
    <2...@g...c
    om>, s...@g...com
    napisał(-a):

    > > Brawo. Właśnie rozwiązałeś problem, z którym żaden inżynier do tej pory sobie
    > > nie poradził -- jak zniwelować (najlepiej do 0) opór powietrza.
    > >
    > > Rozumiem, że jazda z górki czy pod górkę to też ma nie za duże znaczenie?
    >
    > Widac w szkole na lekcji logiki spales. Bo na fizyce to tak jednym okiem patrzyles.
    >
    > Nie chce mi sie robic wykladu.
    > Podumaj dlaczego to nie istotne czy opor silnikowi na kolach powoduje gorka, opor
    powietrza czy rolka.
    > Hint: Zadajemy w kazdym przypadku ten sam opor i zmuszamy silnik do takiego samego
    wysilku.
    >
    > Ufam ze dojdziesz do poprawnego wniosku i zrozumiesz co napisalem.

    Ale jakie praktyczne znaczenie ma wykres z hamowni do realnego oporu na drodze?
    Przy 160km/h silnik na drodze będzie potrzebował znacznie większej ilości
    paliwa niż na hamowni przy 160km/h.
    Chyba że co innego chciałeś przekazać, ale to musisz potrenować pisanie z
    sensem, bo marnie idzie.


  • 114. Data: 2019-02-15 22:39:25
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-02-2019 o 22:10, Irek.N. pisze:
    >> No ale co, po tym spokojnym kawałku dolewasz do pełna i mierzysz ile
    >> weszło?
    >> Bo jak sugerujesz się wskazaniami kompa - no to już wiesz gdzie tkwi
    >> błąd.
    >
    > No właśnie nie, pierwszy samochód w którym każda ćwiartka wskaźnika
    > oznacza dokładnie 200km. Serio, wskazania wychyłowego i kompa są
    > podejrzanie zgodne z rzeczywistymi wartościami.

    Ale mówisz o tym ile wejdzie po dolaniu po tych 200 km, czy o tym, że w
    sumie wyjdzie 800?


  • 115. Data: 2019-02-15 22:44:02
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-02-2019 o 00:11, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Cavallino,
    >
    > Thursday, February 14, 2019, 5:12:07 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>>> Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym biegu.
    >>> Właśnie po to zapytałem tu, żeby dowiedzieć się, jaka to jest ta
    >>> "najniższa rozsądna" prędkość ;-)
    >> Zależy od tego po czym jedziesz.
    >> Na dwupasmówce, to tak ze 150. ;-)
    >
    > Zależy od wartości roboczogodziny i ceny paliwa.

    Nie - doszedł nowy parametr "rozsądna" - to i go uwzględniłem.
    Nijak oczywiście się to ma do ekonomicznej, albo albo.


  • 116. Data: 2019-02-15 22:44:11
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 20:18:43 +0100, Irek.N. napisał(a):
    >> To chyba nie o to chodzi.
    >>
    >> https://youtu.be/DL8zEWXsggo?t=29
    >>
    >> Jak taka fala zajmuje prawie caly obrot, to zaczyna byc o istotne czy na
    >> jezdnie trafia gorka czy dolek ...
    >
    > Bardzo punktowe obciążenie opony, poza tym zobacz, wygasza się w
    > pierwszej połówce :)

    Trzeba jechac szybciej, do dociagnie do drugiej :-)

    J.


  • 117. Data: 2019-02-15 22:50:49
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale mówisz o tym ile wejdzie po dolaniu po tych 200 km, czy o tym, że w
    > sumie wyjdzie 800?

    Pisałem dzisiaj, po tankowaniu, że jest zgodność na poziomie 1.6%
    pomiędzy realnym zużyciem, a podawanym przez komputer - w tym konkretnym
    tankowaniu oczywiście.

    Odnoszę się do tego, że po przejechaniu 200km mam 3/4 baku. Po kolejnych
    200km mam połowę i tak dalej. Po prostu zgadza się z grubsza (nie
    analizowałem grubości wskazówki!) odczyt z wskaźnika paliwa z
    przewidywalnym zużyciem.
    Nigdy nie tankowałem ćwiartki czy połówki, znaczy nie zwracałem na to
    uwagi, a zazwyczaj tankuję do pełna z rezerwy.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 118. Data: 2019-02-15 22:54:01
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 18:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:q46t2c$urb$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2019-02-15 o 15:19, s...@g...com pisze:
    >>> Mysle ze nawet jak te zjawiska zachodza to sa abyt male aby
    >>> zniwelowac dzialanie oporu powietrza miedzy 110-120kmh a 160-170kmh.
    >>
    >>> Ja co innego zauwazylem. Ze po zrobieniu okolo 350km jednym ciagiem
    >>> auto sie robi jakby zwawsze. I to juz po dotankowaniu przy domu.
    >> Przepalają się nagary, też to zauważyłem, już 50km w trasie robi cuda,
    >> ale musi to być min 120/h lub więcej.
    >
    > Albo filtr DFP.
    Mam benzynę poprzedni czysty 1,1L a teraz 1,6L zagazowana
    ina obu to samo stwierdzam.
    >
    > Niestety, u mnie po 50km na autostradzie potrafi sie na drugi dzien
    > wlaczyc procedura wypalania ...
    No diesle to chyba trzeba dalej pędzić niż 50km.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 119. Data: 2019-02-15 22:58:05
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-15 o 18:53, J.F. pisze:

    >> - "wydaje ci się" :-)
    >
    > I to chyba bedzie to ...
    Mylisz się, już dawno to zauważyli i do tłokowych
    silników lotniczych był dotrysk wody aby zwiększyć
    moc. W cywilnych się tego nie robi ze względu na korozję
    i niebezpieczeństwo "pociągnięcia" za duzo wody co zniszczyło
    by silnik.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 120. Data: 2019-02-15 22:59:56
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    >> No ale co, po tym spokojnym kawałku dolewasz do pełna i mierzysz
    >> ile weszło?
    >> Bo jak sugerujesz się wskazaniami kompa - no to już wiesz gdzie
    >> tkwi błąd.
    >
    > Właśnie tankowałem.
    > Wlałem 80,15 litra. Przejechane 788,9km. Komp podaje 10,0. Te 1,6%
    > błędu to dla mnie mistrzostwo świata.
    > Mów sobie co chcesz, ja ufam pokładowemu.

    Jeszcze dystans sprawdz :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: