  • 61. Data: 2019-02-04 01:21:32
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: kk <k...@o...pl>

    Autka to akurat da się https://www.youtube.com/watch?v=ReZ5Cbe1eas :-)

  • 62. Data: 2019-02-04 02:03:19
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-03 23:34, Marek S wrote:

    > Otóż to! :-) Jeśli zyskujesz warunki finansowe, to zmienia się
    > perspektywa. Najgorzej jest z nowobogackimi. Gdy nagle uderza im woda
    > sodowa do głowy, to czynią głupoty i generują się Frogi i inne.

    Przecież Ty jesteś jak Frog, tylko on bardziej

  • 63. Data: 2019-02-04 02:04:47
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-03 19:57, Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Chyba ze chciałes uzyc małej manipulacji polegajacej na sugestii ze
    > wypadki sa tylko z własnej winy zapominajac o winie drugiej strony...?
    >
    > Hmm...
    > Ostatnio był tu watek o uzywaniu ABS.
    > Teraz mielismy w Poznaniu troche sniegu, były momenty ze było slizgawo.
    > ABS właczył mi się dokladnie dwa razy przy predkosciach rzedu 20 km przy
    > bezposrednim dojezdzaniu do skrzyzowania na bocznych nieodsniezonych
    > drogach (raz to był lód bardziej). A jezdze obecnie po około 200km
    > dziennie po miescie. Jak wygladaja wasze statystyki?

    Mnie się ABS w ogóle nie włącza ...

    ...a to przez to, że w Seicento go nie ma :-)

  • 64. Data: 2019-02-04 18:54:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-03 o 22:43, J.F. pisze:

    > Jak sam nie umiesz, to nie pisz, ze sie nie da :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=qRZzS2p6Ll8

    Cool! :-D
    Sądzisz, że Krisowi chodziło o te dwa koła? :-D

    > Winne oczywiscie opony. Za dobre.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=g-LGeLWbpKw

    hahaha - spłakałem się :-D Kompletnie nie rozumiem o co im chodziło :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 65. Data: 2019-02-04 18:56:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-04 o 01:21, kk pisze:

    > Autka to akurat da się https://www.youtube.com/watch?v=ReZ5Cbe1eas :-)

    Nieźle ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 66. Data: 2019-02-04 19:00:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-04 o 01:17, kk pisze:

    > Coś ciężkie

    Te bardziej komfortowe niestety tak mają. To i tak nie jest dużo. A co
    dopiero taka Tesla gdzie 2 tony+ to norma. Gdyby zrobili te auta
    komfortowymi, to pewnie z 2.5 tony ważyłyby.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 67. Data: 2019-02-04 19:51:16
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-04 19:00, Marek S wrote:

    > Te bardziej komfortowe niestety tak mają. To i tak nie jest dużo. A co
    > dopiero taka Tesla gdzie 2 tony+ to norma. Gdyby zrobili te auta
    > komfortowymi, to pewnie z 2.5 tony ważyłyby.

    Co niby miałoby ważyć te pół tony? I co elektryczna Tesla ma z tym
    wspólnego?

  • 68. Data: 2019-02-04 19:52:53
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-03 o 22:18, J.F. pisze:

    > Jak nowoczesna skrzynia, to umieja i to dobrze.

    To było chwycenie za język bardziej niż merytoryczna uwaga. Jeśli o
    merytorykę chodzi, to w obecnym nie mam do czego się przyczepić. Robi to
    błyskawicznie i dobrze. Owszem, poprzedni Merc to był 124 więc automat
    nie pracował aż tak sprawnie. W tym samym czasie miałem Mazdę quasi
    rajdową z silnikiem turbo-benzynowym z manualem. Owszem, przyspieszała
    poniżej 6s ale to tylko przy "procedurze pomiarowej". W ruchu miejskim -
    zapomnij. Turbo-dziura przekraczała 3000 obr. W realnych warunkach jazdy
    miejskiej i pozamiejskiej, wyprzedzanie było koszmarem. Jeśli nie miałeś
    jednej ręki akurat na dźwigni zmiany biegów, to zapomnij o szybkiej
    reakcji na konieczność przyspieszenia. Po drugie moc przychodziła w
    granicach 4000 obr a kończyła się przy chyba 6000. W bieżącym dieslu moc
    jest praktycznie od zaraz (ok 1800 już wgniata w fotel) i trwa do 4400
    nie odpuszczając. Zupełnie inny zakres użyteczny.

    Dla mnie to właśnie nazywa się zdolnością przyspieszania w autach
    cywilnych w realnych warunkach. Przy benzynie trzeba się amfą
    naszprycować lub mieć ADHD by zawsze być gotowym do wyprzedzania.

    Aby Kris się nie przyp... wytykając niekonsekwencję, wyjaśnię, że jakiś
    czas temu narzekałem na skrzynię iż po tuningu silnika rozjechała się
    trochę z charakterystyką tegoż silnika. Obserwowałem falowanie mocy w
    funkcji obrotów. Jednakże przyczyna została przypadkiem znaleziona przy
    okazji jakiejś tam naprawy. Okazało się, że mój model ma seryjny feler:
    co 2 lata trzeba wymieniać/regenerować kolektory dolotowe, bo wycierają
    się plastikowe ramiona sterujące ustawieniem klap. Luzy były jak cholera
    więc klapy wirowe ustawiały się byle jak. Po regeneracji (= wymianie
    plastików) - jest naprawdę dobrze.

    > To zajrzyj do danych technicznych, jaki czas fabryka podaje dla 0-100.

    Fabryka podała 7.7s (przy 224KM i 1800kg) a po podrasowaniu mam ok 6.9s.
    Jaki z tego wniosek?

    > benzyna 240 kW (326 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1350
    > - 5000 obr/min. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy pozwala
    > BMW 340i Touring przyspieszać do setki w 5,1 s

    Więc właśnie. Lżejsze auto i dużo wyższa moc robią swoje.

    > diesel 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy
    > 400 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min. Dzięki temu BMW 320d
    > Touring EfficientDynamics Edition przyspiesza do setki w jedyne 7,7 -
    > 7,5 s.

    No ale z drugiej strony Tomek mówi o mocy a nie momencie. Mimo
    spadającego momentu, moc rośnie. W dodatku powyższy diesel ma jakąś
    trefną charakterystykę momentu. U mnie ostro zaczyna spadać przy ok 4000
    (nie mam przed nosem wykresu). Max jest przy 2100 a zaczyna się od 1800.
    Potem spada równomiernie lekko.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 69. Data: 2019-02-04 19:55:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-04 o 02:03, kk pisze:

    > Przecież Ty jesteś jak Frog, tylko on bardziej

    Bo błyskam na autostradzie od czasu do czasu światłami gdy widzę gościa
    na lewym gdy prawy jest pusty? Bo 180km/h tam dla mnie to norma? Coś
    jeszcze czyni mnie jego następcą?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2019-02-04 20:21:32
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-04 19:55, Marek S wrote:

    > Bo błyskam na autostradzie od czasu do czasu światłami gdy widzę gościa
    > na lewym gdy prawy jest pusty? Bo 180km/h tam dla mnie to norma? Coś
    > jeszcze czyni mnie jego następcą?

    No, sprawna jazda