eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran Snow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 137

  • 21. Data: 2019-01-28 22:59:19
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q2npfs$hn8$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-01-27 o 22:44, J.F. pisze:
    >> Co by nie mowic, to przydrozne rowy raczej nie sa usłane
    >> samochodami
    >> na takich oponach.

    >Hmmm... mam przeciwne obserwacje oglądając klipy na YT, kanał
    >StopCham.

    Ale tam trafia film, jak jest co ogladac :-)

    Poza tym rzadko tam widac jakie byly opony :-)

    >A to, co powoduje, że rowów niektórzy z nich nie zaliczają, to fakt,
    >że jechali ze 20km/h - co i tak okazało się o wiele za szybko dla
    >posiadanych opon. Piruet 360 stopni i jedzie dalej :-)

    Bez przesady - az tak wolno to nie jezdza.
    A wielu jezdzi szybko ... i zaloze sie, ze

    >> Co nas wraca do pytania jak Ty jezdzisz ...
    >Wiele przecież powiedziałem. Mam opony i nie waham się ich używać.

    >>> Przy teście łosia i prędkości rzędu
    >>> 80km/h auto zmienia się w ponton. Rzuca nim we wszystkie strony.
    >
    >> A gdzie bezpiecznie zrobic taki test ?
    >> Moze bym swoje przetestowal ...

    >Wykup sobie godzinę na jakimś torze.

    Do toru mam daleko, chyba, ze starczy "Rakietowa".
    Najblizszy pas startowy mi rozebrali ...

    > Może masz gdzieś jakiś plac nie monitorowany przez policję :-) Co
    > to za pytanie?

    Mam. Ale plac jak to plac - krotki.


    >>> 2. Czy testowałeś porównawczo wykonując ostre manewry? Nie mówię o
    >>> profesjonalnym testowaniu z pomiarami lecz takim, które da bez
    >>> przyrządów efekt wow.
    >
    >> Ale po co ? Zeby sobie moc ponarzekac na opony ?

    >No bez jaj. Nie jest Ci do niczego potrzebna wiedza na temat granic
    >bezpieczeństwa korzystania z danych opon? Nie chcesz wiedzieć jak
    >samochód zachowa się i jak go opanować w krytycznej sytuacji, choćby
    >miała się ona przytrafić raz w całym życiu?

    Chce, ale tory daleko, a nieuzywanych lotnisk coraz mniej :-)

    Poza tym co mi po tej wiedzy o granicach, jak one od warunkow zależą ?
    Zle ocenie i row ?

    A na suchym asfalcie przyczepnosc jest wystarczajaco dobra :-)

    >Wolisz puścić kierownicę, zasłonić oczy i krzyczeć, gdy coś
    >niebezpiecznego przed maską się wydarzy? :-D

    Jak tak bede jezdzil na granicy, to nie bedzie to dobre zachowanie ?
    :-)

    J.


  • 22. Data: 2019-01-28 23:40:36
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-28 o 22:59, J.F. pisze:

    > Poza tym rzadko tam widac jakie byly opony :-)

    I jeszcze rzadziej przytrafiają się tak absurdalne poślizgi.

    >> No bez jaj. Nie jest Ci do niczego potrzebna wiedza na temat granic
    >> bezpieczeństwa korzystania z danych opon? Nie chcesz wiedzieć jak
    >> samochód zachowa się i jak go opanować w krytycznej sytuacji, choćby
    >> miała się ona przytrafić raz w całym życiu?
    >
    > Chce, ale tory daleko, a nieuzywanych lotnisk coraz mniej :-)

    Dobra, ale my nie o tym, że nie masz gdzie sprawdzić, ale o tym, że
    zanegowałeś celowość takich testów.

    Wbrew pozorom to dość popularne podejście kierowców - mam prawo jazdy,
    jeżdżę ostrożnie więc po co mi jakieś tam szkolenie w zakresie
    doskonalenia technik jazdy lub cokolwiek innego, co pozwoli poznać mi
    własne auto i opony.

    > Poza tym co mi po tej wiedzy o granicach, jak one od warunkow zależą ?
    > Zle ocenie i row ?

    Źle ocenisz, to rów oczywiście. Jasne, że nie przetrenujesz wszelkich
    sytuacji. Pewnie tylko rajdowcy mają takie doświadczenia. Fortunę trzeba
    by wydać na to plus mieć kupę wolnego czasu.

    Więc należy racjonalnie podejść i robić testy tego, co uznasz za
    najważniejsze dla siebie.

    > A na suchym asfalcie przyczepnosc jest wystarczajaco dobra :-)

    Tak właśnie powstają cmentarze :-D Ja nie znam takiego pojęcia. Jak się
    postarasz lub inny uczestnik ruchu pomoże, to bez problemu znajdzie się
    sytuacja, gdy bardzo dużo zabraknie tejże wystarczającej przyczepności.
    Nigdy, przy żadnej prędkości nie można za kierownicą czuć się
    nieśmiertelnym.

    > Jak tak bede jezdzil na granicy, to nie bedzie to dobre zachowanie ? :-)

    Rozwinę to nawet: jeśli Ty nie przekraczasz granic, to nie znaczy, że
    granica nie przekroczy Ciebie. I wtedy będzie jedno wielkie "ojej,
    przecież jeżdżę bezpiecznie więc dlaczego mam połamane żebra lub
    skonałem?". Ja wychodzę z założenia, że wiedzy za kółkiem jest zawsze za
    mało. Nigdy też nie da się przewidzieć wszystkich sytuacji i wtedy
    trzeba umieć minimalizować odruchowo straty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 23. Data: 2019-01-29 12:02:31
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-01-27 o 20:51, Maciek pisze:
    > Dębica ma swobodne kloce po środku które gryzą śnieg:
    > https://tinyurl.com/yaygdkx5
    > https://tinyurl.com/ycgo8r9y
    >
    > (tych modeli używałem i nie miałem nigdy żadnych problemóe jak samochód
    > wisiał podwoziem na śniegu czy też w górach)

    Na śniegu z frigo też nie miałem problemu, ale na asfalcie było uczucie,
    jakby opony były z żelu, zwłaszcza w cieplejsze dni.

    Pozdrawiam


  • 24. Data: 2019-01-29 12:59:56
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    >> Jak tak bede jezdzil na granicy, to nie bedzie to dobre zachowanie
    >> ? :-)
    >
    > Rozwinę to nawet: jeśli Ty nie przekraczasz granic, to nie znaczy,
    > że granica nie przekroczy Ciebie. I wtedy będzie jedno wielkie
    > "ojej, przecież jeżdżę bezpiecznie więc dlaczego mam połamane żebra
    > lub skonałem?". Ja wychodzę z założenia, że wiedzy za kółkiem jest
    > zawsze za mało. Nigdy też nie da się przewidzieć wszystkich sytuacji
    > i wtedy trzeba umieć minimalizować odruchowo straty.

    To jest imo bardzo madre podejscie.
    Ciekawe tylko ze u Ciebie łączy sie z "lubie pocisnac na drogach
    publicznych" oraz "potrzebne mi minimum 300koni" (ilośc wzieta z sufitu)
    :)

    IMO to troche niekonsekwentne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Cieszą się w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci.
    On prezentów ma bez liku, dl każdego po wągliku."


  • 25. Data: 2019-01-29 14:18:16
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 29 Jan 2019 11:59:56 +0000, Budzik wrote:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...
    >> Rozwinę to nawet: jeśli Ty nie przekraczasz granic, to nie znaczy,
    >> że granica nie przekroczy Ciebie. I wtedy będzie jedno wielkie "ojej,
    >> przecież jeżdżę bezpiecznie więc dlaczego mam połamane żebra lub
    >> skonałem?". Ja wychodzę z założenia, że wiedzy za kółkiem jest zawsze
    >> za mało. Nigdy też nie da się przewidzieć wszystkich sytuacji i wtedy
    >> trzeba umieć minimalizować odruchowo straty.
    >
    > To jest imo bardzo madre podejscie.

    Minimalizować straty - ogólnie - to nie aż takie mądre jak mogłoby się
    wydawać, bo może skończyć się tym że zminimalizuję straty swoje i te
    naprzeciwko, ale kosztem wprowadzenia wątpliwości co do winy. Przykład
    pierwszy co mi do głowy przychodzi: hebel przede mną. To i ja hebel. Ten
    z tyłu już nie zdążył i mam cały tył do roboty. Alternatywa: hebel z
    przodu, to ja - wiedząc że idiota co mi na zderzaku siedzi nie zdąży -
    sru w krzaki. Kraksa unikniona, wszyscy się rozjechali - a ja siedzę w
    krzakach z pogiętym zderzakiem jak głupi.

    > Ciekawe tylko ze u Ciebie łączy sie z "lubie pocisnac na drogach
    > publicznych" oraz "potrzebne mi minimum 300koni" (ilośc wzieta z sufitu)

    Zapomniałeś jeszcze o "stawianiu samochodu na dwa koła".

    > IMO to troche niekonsekwentne.

    Marek S. to nie jest kierowca jak my, niezdarne kaleki. To niemal pilot
    F1, jego obowiązują inne zasady i prawa (włącznie z innymi prawami
    fizyki).

    Mateusz


  • 26. Data: 2019-01-29 22:47:12
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-01-29 o 12:59, Budzik pisze:

    > Ciekawe tylko ze u Ciebie łączy sie z "lubie pocisnac na drogach
    > publicznych" oraz "potrzebne mi minimum 300koni" (ilośc wzieta z sufitu)
    > :)

    Eeee... ale ja mam tyle mniej więcej pod maską. Potrzebuję 400+ :-D :-D

    > IMO to troche niekonsekwentne.

    Przecież ilość koni pod maską, osiągane przyspieszenie nie ma nic
    wspólnego z bezpieczeństwem. Jeśli tak rozumować, to przyznasz, że
    strzelba jest niebezpieczna? Zdelegalizować myśliwych w związku z tym?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 27. Data: 2019-01-30 00:03:30
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-29 o 22:47, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-01-29 o 12:59, Budzik pisze:
    >
    >> Ciekawe tylko ze u Ciebie łączy sie z "lubie pocisnac na drogach
    >> publicznych" oraz "potrzebne mi minimum 300koni" (ilośc wzieta z sufitu)
    >> :)
    >
    > Eeee... ale ja mam tyle mniej więcej pod maską. Potrzebuję 400+ :-D :-D
    >
    >> IMO to troche niekonsekwentne.
    >
    > Przecież ilość koni pod maską, osiągane przyspieszenie nie ma nic
    > wspólnego z bezpieczeństwem. Jeśli tak rozumować, to przyznasz, że
    > strzelba jest niebezpieczna? Zdelegalizować myśliwych w związku z tym?
    >
    Hmm, długość chuja jest proporcjonalna do gwałtu. Jak ktoś ma małego to
    sobie wydłuża bo krótkim ciężko zgwałcić :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>
    DZIĘKI POLITYCE RZĄDU PIS
    MAMY KOLEJNY REKORD WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY


  • 28. Data: 2019-01-30 04:19:29
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q2o0d6$oij$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-01-28 o 22:59, J.F. pisze:
    >> Poza tym rzadko tam widac jakie byly opony :-)
    >I jeszcze rzadziej przytrafiają się tak absurdalne poślizgi.

    Ale jesli nie wiadomo na jakich oponach ... to moze na tych
    "najlepszych" tez ?

    >>> No bez jaj. Nie jest Ci do niczego potrzebna wiedza na temat
    >>> granic bezpieczeństwa korzystania z danych opon? Nie chcesz
    >>> wiedzieć jak samochód zachowa się i jak go opanować w krytycznej
    >>> sytuacji, choćby miała się ona przytrafić raz w całym życiu?
    >
    >> Chce, ale tory daleko, a nieuzywanych lotnisk coraz mniej :-)

    >Dobra, ale my nie o tym, że nie masz gdzie sprawdzić, ale o tym, że
    >zanegowałeś celowość takich testów.

    Tylko czesciowo. Jakbym mial gdzies blisko taki pas, to bym pojechal.
    Zreszta pare razy pojechalem.

    A jak mam poznac granice, po to , zeby jezdzic szybciej i zeby znalezc
    sie w rowie, bo sie okaze ze zle ocenilem granice, to szkoda czasu na
    testowanie :-)


    >Wbrew pozorom to dość popularne podejście kierowców - mam prawo
    >jazdy, jeżdżę ostrożnie więc po co mi jakieś tam szkolenie w zakresie
    >doskonalenia technik jazdy lub cokolwiek innego, co pozwoli poznać mi
    >własne auto i opony.

    Ja az tak ostroznie nie jezdze i troche mnie wkurza, ze nie bardzo
    wiem jakie sa te granice ... ale to by trzeba tor z deszczem, albo
    nawodnieniem ...

    >> Poza tym co mi po tej wiedzy o granicach, jak one od warunkow
    >> zależą ?
    >> Zle ocenie i row ?

    >Źle ocenisz, to rów oczywiście. Jasne, że nie przetrenujesz wszelkich
    >sytuacji. Pewnie tylko rajdowcy mają takie doświadczenia. Fortunę
    >trzeba by wydać na to plus mieć kupę wolnego czasu.

    >Więc należy racjonalnie podejść i robić testy tego, co uznasz za
    >najważniejsze dla siebie.

    >> A na suchym asfalcie przyczepnosc jest wystarczajaco dobra :-)

    >Tak właśnie powstają cmentarze :-D Ja nie znam takiego pojęcia. Jak
    >się postarasz lub inny uczestnik ruchu pomoże, to bez problemu
    >znajdzie się sytuacja, gdy bardzo dużo zabraknie tejże wystarczającej
    >przyczepności. Nigdy, przy żadnej prędkości nie można za kierownicą
    >czuć się nieśmiertelnym.

    Ale popatrz na to
    https://www.youtube.com/watch?v=fHF-G72LOfM


    Droga IMO gorsza niz "zwykla krajowka".
    A dwa samochody pomykaja po tych zakretach 200.
    BMW moze miec opony z wyzszej polki, ale policjanci maja najtansze
    opony z przetargu :-)

    To jak ja nie bede przekraczal 150km/h, to bede mial 100% zapasu
    przyczepnosci :-)

    A Ty ile jedziesz w takim miejscu ? 220, 200, 150, 120 ? :-)


    >> Jak tak bede jezdzil na granicy, to nie bedzie to dobre zachowanie
    >> ? :-)

    >Rozwinę to nawet: jeśli Ty nie przekraczasz granic, to nie znaczy, że
    >granica nie przekroczy Ciebie. I wtedy będzie jedno wielkie "ojej,
    >przecież jeżdżę bezpiecznie więc dlaczego mam połamane żebra lub
    >skonałem?".

    No to chyba lepiej miec ostrozne 120km/h niz jechac "na granicy" 150
    :-)

    >Ja wychodzę z założenia, że wiedzy za kółkiem jest zawsze za mało.
    >Nigdy też nie da się przewidzieć wszystkich sytuacji i wtedy trzeba
    >umieć minimalizować odruchowo straty.

    Jak najbardziej racja, tylko te tory jakos daleko ...

    J.


  • 29. Data: 2019-01-30 05:59:55
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    >> Ciekawe tylko ze u Ciebie łączy sie z "lubie pocisnac na drogach
    >> publicznych" oraz "potrzebne mi minimum 300koni" (ilośc wzieta z
    >> sufitu)
    >> :)
    >
    > Eeee... ale ja mam tyle mniej więcej pod maską. Potrzebuję 400+ :-D
    > :-D
    >
    Dlatego pisałem ze ilosc wzieta z sufitu.

    >> IMO to troche niekonsekwentne.
    >
    > Przecież ilość koni pod maską, osiągane przyspieszenie nie ma nic
    > wspólnego z bezpieczeństwem.

    aha...

    > Jeśli tak rozumować, to przyznasz, że
    > strzelba jest niebezpieczna?

    oczywiście.

    > Zdelegalizować myśliwych w związku z
    > tym?
    >
    Chcesz powiedziec, ze nigdy nie słyszałes o przypadkowych postrzeleniach?
    Czy zdelegalizowac? Kontrowersyjny temat. Porównujac do jazdy na pewno
    ograniczyc strzelanie w pełnym biegu w centrum miasta :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.


  • 30. Data: 2019-01-30 06:59:55
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    >>> Rozwinę to nawet: jeśli Ty nie przekraczasz granic, to nie znaczy,
    >>> że granica nie przekroczy Ciebie. I wtedy będzie jedno wielkie
    >>> "ojej, przecież jeżdżę bezpiecznie więc dlaczego mam połamane
    >>> żebra lub skonałem?". Ja wychodzę z założenia, że wiedzy za
    >>> kółkiem jest zawsze za mało. Nigdy też nie da się przewidzieć
    >>> wszystkich sytuacji i wtedy trzeba umieć minimalizować odruchowo
    >>> straty.
    >>
    >> To jest imo bardzo madre podejscie.
    >
    > Minimalizować straty - ogólnie - to nie aż takie mądre jak mogłoby
    > się wydawać, bo może skończyć się tym że zminimalizuję straty swoje
    > i te naprzeciwko, ale kosztem wprowadzenia wątpliwości co do winy.
    > Przykład pierwszy co mi do głowy przychodzi: hebel przede mną. To i
    > ja hebel. Ten z tyłu już nie zdążył i mam cały tył do roboty.
    > Alternatywa: hebel z przodu, to ja - wiedząc że idiota co mi na
    > zderzaku siedzi nie zdąży - sru w krzaki. Kraksa unikniona, wszyscy
    > się rozjechali - a ja siedzę w krzakach z pogiętym zderzakiem jak
    > głupi.

    Minimalizowanie strat w tym przypadku to byłoby raczej posiadanie kamerki
    i udowodnienie temu z prZodu ze zaheblował bez powodu (proba spowodowania
    stłuczki?)
    Ale nie przesadzajmy - nie jestes tego w stanie ocenic zza kierownicy.
    Jezeli byłbys to znaczy ze czasu było duzo a hamowanie wcale nie było
    takie gwałtowne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: