  • 71. Data: 2010-08-19 17:24:29
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > A z drugiej strony - ciezarowki nie potrzebuja autostrady.

    Chcesz odebrać kierowcom TIRów przyjemność wyprzedzania kolegi z
    prędkością o 1 km/h większą? ;-)

  • 72. Data: 2010-08-19 17:54:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 17:24:29 +0200, Bartłomiej Zieliński wrote:

    >Chcesz odebrać kierowcom TIRów przyjemność wyprzedzania kolegi z
    >prędkością o 1 km/h większą? ;-)

    Ich pracodawcow sie spytaj ile jest warta dla nich autostrada.
    Znaczy sie przy jakiej cenie kaza jezdzic innymi drogami :-)

    Co prawda na innych drogach mozna postawic 30 i dwa patrole :-)

    J.

  • 73. Data: 2010-08-19 19:27:48
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 17 Sie, 23:34, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > A zwie się E-ZPass, I-Pass, E-PAss, FasTrak / i klika innych.
    > W skrócie : elektroniczny system poboru opłat, oparty na technologii
    > radiowej - transponderach montowanych w samochodach i odpowiednich
    > czytników na bramce. Można mieć konto pre-paid ( i takie są
    > najpopularniejsze ), bądź też post-paid.
    >
    > Największą zaletą jest to, że nie ma przeszkód, aby bramki pokonywać z
    > prędkością 100 km/h ;-)
    >
    > --
    > Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
    > m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
    > "Sztuka idzie za chlebem. Lessing Gothold"
    Jak byłem w Chicago to jeździłem tym I-Pass Express. Odwiedzjący mnie
    znajomi z Ameryki pytają się "co za dummy-stupid projektuje u was te
    drogi?"

    Często jeździłem trasą Kraków-Katowice i tak mnie to stanie na
    bramkach irytowało, że napisałem do kilku oddziałów GDDKiA, do
    centrali, do Stalexportu, GTC, AW i redakcji edroga, że nie chodzi o
    to że płacę, ale żeby przynajmniej nie musieć stać pół godziny na
    bramce.
    Opisałem rozwiązanie I-Pass Express, podałem linki i kontakt. Zresztą
    na tej grupie też opisałem, to dostałem odpowiedź żebym sie wypchał bo
    kierowcy wolą winiety.
    Większość zwłaszcza GDDKiA olała to, ale ze Staleksportu dostałem
    ładnego maila, że podobne rozwiązanie jak I-Pass Express będą za kilka
    lat wdrażali.
    Jeszcze redakcja edroga też odpowiedziała, że "ciekawe rozwiązanie",
    ale później już zamilkli.

  • 74. Data: 2010-08-19 21:02:57
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010 10:27:48 -0700 (PDT), Lew2 <w...@h...com>
    wrote:

    >Większość zwłaszcza GDDKiA olała to, ale ze Staleksportu dostałem
    >ładnego maila, że podobne rozwiązanie jak I-Pass Express będą za kilka
    >lat wdrażali.

    Oby tylko wprowadzili rozwiązanie, które będzie działało na wszystkich
    autostradach w Polsce. Bo może być tak, że będziesz miał inne
    urządzenie na A4, inne na A2 a jeszcze inne na A1.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 75. Data: 2010-08-19 21:45:16
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 21:02:57 +0200, jerzu na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Oby tylko wprowadzili rozwiązanie, które będzie działało na wszystkich
    > autostradach w Polsce. Bo może być tak, że będziesz miał inne
    > urządzenie na A4, inne na A2 a jeszcze inne na A1.

    Myślę, że bardzo by im się to nie opłacało ... za mały wolumen na takie
    podziały.

    Chociaż w sumie - to tylko kwestia opowiedniego zaprogramowania
    transpondera - w Avisie wypożyczając samochód możesz poprosić go o
    wyposażenie w eToll ( czyli taki transponder ), który działa w kilku
    różnych systemach poboru opłat.

    "Wierzyć to znaczy ufać kiedy cudów nie ma. ks. Jan Twardowski"

  • 76. Data: 2010-08-20 09:45:02
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    krzysiek82 wrote:

    > To potwierdza moje przekonanie, że ten kraj to dno.

    Wypisujesz tu że nie jesteś Polakiem, że ten kraj to dno, piszesz Polska
    z małej litery itd...

    Pytanie:

    Po kiego ch... tu jeszcze siedzisz? Masochizm? Czy może po prostu nasze
    *polskie* pieprzenie dla samego pieprzenia ;) ?

    pzdr
    \SK

  • 77. Data: 2010-08-20 09:47:45
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    krzysiek82 wrote:

    > jak ja kocham takie wypowiedzi na poziomie szkoły podstawowej albo nawet
    > przedszkola

    Przepraszam, a na jakim poziomie jest Twoja wypowiedź (i parę innych)?

    pzdr
    \SK

  • 78. Data: 2010-08-20 09:50:34
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > A zarabiasz miesięcznie 4500 euro.

    Średnia krajowa? Netto?

    \SK

  • 79. Data: 2010-08-21 18:11:49
    Od: Lew2 <w...@h...com>

     x...@p...onet.plhttp://jerzu.waw.plGG:12928
    0
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

    Będziesz miał na szybie 5 transponderów. GDDKiA powinna ustalać
    standardy i wymóc na wszystkich koncesjonariuszach trzymanie się ich.
    Ale oni mają inne problemy.

  • 80. Data: 2010-08-21 18:32:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 09:11:49 -0700 (PDT), Lew2 napisał(a):

    > Będziesz miał na szybie 5 transponderów. GDDKiA powinna ustalać
    > standardy i wymóc na wszystkich koncesjonariuszach trzymanie się ich.
    > Ale oni mają inne problemy.

    prosty i ujednolicony system nie dawałby:
    a. władzy urzędnikom
    b. okazji do zarobienia na lewo.
    c. wianuszka bogatych firm dookoła całego biznesu, w których można znaleźć
    ciepłą posadkę po zakończeniu kadencji/kariery na stołku
    I dlatego nie ma szans na takie coś

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel