  • 1. Data: 2010-08-16 18:14:35
    Temat: Popsuł się pipek :(
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    Witam.

    Zepsuł mi się pipek.. tzn klakson ;) Po wciśnięciu guzika na kierownicy
    słyszę tylko "cyknięcie" pochodzące od strony skrzynki z bezpiecznikami,
    i drugie takie samo, gdy przestaję trąbić (a raczej udawać, że trąbie,
    bo nie ma żadnego sygnału dźwiękowego).
    Bezpiecznik od klaksonu oczywiście sprawdziłem - działa, asekuracyjnie
    podmieniłem na nowy - efekt taki sam. Co to może być, gdzie szukać
    przyczyny?
    Pacjent to sig'owy Fiat Punto mk1 1.1 SPI.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 2. Data: 2010-08-16 18:30:48
    Temat: Re: Popsuł się pipek :(
    Od: Senipla <a...@w...dwa.pl>

    W dniu 2010-08-16 18:14, marjan pisze:
> [...]
    > podmieniłem na nowy - efekt taki sam. Co to może być, gdzie szukać
    > przyczyny?
    > Pacjent to sig'owy Fiat Punto mk1 1.1 SPI.

    Pipek do wymiany - miałem to samo w Foce - czyściłem wtyczki , i nic.
    Jedź na jakiś złom i wymontuj z jakiegoś wraka - opcja za kilka złoty.
    Jedna nakrętka plus dwa przewody i po bólu.
    Jeśli nie to nowy w sklepie jakieś 30 - 40 zeta .

    --
    Pozdrowienia
    Alpines

    Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    Canetti)

  • 3. Data: 2010-08-16 18:42:30
    Od: "WOJO" <i...@o...pl>

    Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podmieniłem na nowy - efekt taki sam. Co to może być, gdzie szukać
    > przyczyny?
    > Pacjent to sig'owy Fiat Punto mk1 1.1 SPI.
    W odróżnieniu od kolegi Sanipla, ja proponuję sprawdzić jeszcze przekaźnik,
    przed wydaniem kasy na "pipkę" :)
    WOJO

  • 4. Data: 2010-08-16 18:51:21
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 16.08.2010 18:42, WOJO pisze:

    > W odróżnieniu od kolegi Sanipla, ja proponuję sprawdzić jeszcze
    > przekaźnik, przed wydaniem kasy na "pipkę" :)

    A gdzie takowy się znajduje? Gdzieś koło pipka, czy koło skrzynki z
    bezpiecznikami raczej?

  • 5. Data: 2010-08-16 18:55:04
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 16.08.2010 18:30, Senipla pisze:

> [...]
    > Jedna nakrętka plus dwa przewody i po bólu.
    > Jeśli nie to nowy w sklepie jakieś 30 - 40 zeta .

    Pewnie wolałbym nowy, na Allegro się od 10 zł zaczynają.
    Swoją drogą, czy mogę w pełni legalnie zamontować sobie coś takiego:
    http://allegro.pl/item1180342530_klakson_fanfar_sygn
    al_glosny_2_tonowy.html
    i nie bać się kontroli policji czy przeglądu do DR?

  • 6. Data: 2010-08-16 18:59:30
    Od: "WOJO" <i...@o...pl>

    > A gdzie takowy się znajduje? Gdzieś koło pipka, czy koło skrzynki z
    > bezpiecznikami raczej?
    U mnie w skrzynce z bezpiecznikami w przedziale silnikowym, w Punto nie mam
    bladego pojęcia :)
    Może to okaże się pomocne:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1667750.html#8
    081292
    WOJO

  • 7. Data: 2010-08-16 19:08:27
    Od: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>

    W dniu 16.08.2010 18:59, WOJO pisze:
    > U mnie w skrzynce z bezpiecznikami w przedziale silnikowym, w Punto nie
> [...]

    Heh, od tej strony zacząłem poszukiwania, jeszcze przed napisaniem
    tematu na grupie, ale nie znalazłem tam pełnego rozwiązania problemu.
    Myślałem, że ktoś tu się z czymś podobnym spotkał (szukając tematów na
    elektrodzie nie zauważyłem, aby ktoś pisał o tym charakterystycznym
    cykaniu).

    Ale i tak dzięki za pomoc, zaraz znowu zejdę do auta, poszukam pipka i
    sprawdzę czy działa podpięty na "sztywno" pod 12V.

  • 8. Data: 2010-08-16 19:13:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 18:55:04 +0200, marjan napisał(a):

    > Swoją drogą, czy mogę w pełni legalnie zamontować sobie coś takiego:
    > http://allegro.pl/item1180342530_klakson_fanfar_sygn
    al_glosny_2_tonowy.html
    > i nie bać się kontroli policji czy przeglądu do DR?

    Sądzę że nie spełnia wymagania co do "ciągłego tonu".

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-08-16 19:25:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MadMan

    item1180342530_klakson_fanfar_sygnal_glosny_2_tonowy
    .html

    > Sądzę że nie spełnia wymagania co do "ciągłego tonu".

    I "nieprzeraźliwego" dźwięku.

    --
    ignorance is bliss

  • 10. Data: 2010-08-16 19:36:16
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-16 19:08, marjan pisze:
> [...]
    >
    > Ale i tak dzięki za pomoc, zaraz znowu zejdę do auta, poszukam pipka i
    > sprawdzę czy działa podpięty na "sztywno" pod 12V.

    Weź miernik i zobacz czy na przewodach przy klaksonie masz napięcie, jak
    nie masz miernika to jakaś mała żarówka 12V, albo probówka 12V.
    To cykanie to przekaźnik od klaksonu jak cyka to dobrze, ale jeżeli nie
    będzie napięcia przy klaksonie to możliwe że ten przekaźnik się zasyfił
    i sobie cyka ale nie załącza się prawidłowo.
    Jak będzie napięcie, wymień klakson, jak nie będzie napięcia daj znać.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1181081583.html