  • 21. Data: 2012-11-10 19:27:17
    Temat: Re: Opis schematu tekstowo.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-10 18:30, Mario wrote:
    > Kicad ma plik schematu tekstowy. Ale nie jest to dokładnie to co chcesz.
    > W pliku są wymienione elementy z wartościami, położeniami i orientacją
    > oraz połączenia skąd dokąd w sensie współrzędnych. Nie ma listy połączeń
    > między elementami. Ale w uzupełnieniu z plikiem listy połączeń masz
    > komplet.

    To nie jest to czego szukam ze względu na to że nie chce serializować i
    deserializować schematu. Ja chcę go wykluczyc. Potrzebuje zapis human
    read/write.

  • 22. Data: 2012-11-10 19:36:03
    Od: Mario <M...@...pl>

    > To nie jest to czego szukam ze względu na to że nie chce serializować i
    > deserializować schematu. Ja chcę go wykluczyc. Potrzebuje zapis human
    > read/write.

    No to pracuj od razu z netlistą którą da się wczytać do projektu pcb.
    Wystarczy przyjrzeć się który z przyjętych formatów netlist najbardziej
    ci odpowiada. Czyli jest dla ciebie najbardziej human read/write :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 23. Data: 2012-11-10 20:16:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Mi jest wszystko jedno o ile elementy są zgrupowane blokami. To jest
    > przetwornica, to jest system procesorowy, to jest radio itd. To czy druty
    > idą dolem, górą nie ma znaczenia. De facto na moich schematach
    > nie ma w ogole drutów - każdy pin ma nazwę neta i koniec.

    To teraz wyobraź sobie, że ktoś teraz musi zrobić szczegółowy
    schemat tego co dla Ciebie jest pudełkiem o nazwie "radio"...

  • 24. Data: 2012-11-10 21:06:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-10 20:16, Pszemol wrote:

    > To teraz wyobraź sobie, że ktoś teraz musi zrobić szczegółowy
    > schemat tego co dla Ciebie jest pudełkiem o nazwie "radio"...

    Świetnie, tym lepiej że nie wie gdzie jest przetwornica z punktu
    widzienia *schematu*.

  • 25. Data: 2012-11-10 21:10:42
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Posiadanie obrazu całościowego jest
    > zadaniem menagera. Przeciętny wykonawca ma wiedzieć *jak* najmniej.
    > Myslę że w elektronice mistrzu projektujący przetwornicę nie wpowinien
    > wiedzieć gdzie do CPU kolega obok podpina przycisk.

    Bolesne doświadczenia lat ubiegłych przekonują mnie, że jest dokładnie
    odwrotnie. No, może przesadzam z tą bolesnością i odwrotnością...

    Chodzi mi o to, że często warto przy zlecaniu wykonania czegoś
    oprócz typowego zestawu danych dodać ów całościowy ogląd.
    Zleceniobiorca wówczas:
    - lepiej zrozumie, o co chodzi zleceniodawcy i nie popełni błędów;
    - być może wykryje błędy w otrzymanych danych, takie które powodują
    niespójności z całościowym oglądem.

    Stosuję tę metodę od paru lat i oszczędziłem już sporo czasu,
    o oszczędnościach pieniężnych obu stron nie wspominając.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 26. Data: 2012-11-10 21:49:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Świetnie, tym lepiej że nie wie gdzie jest przetwornica z punktu widzienia
    > *schematu*.

    Schematy modularne znane są od dawna, w postaci graficznej.
    Wchodzisz do modułów jak do modułów cyfrowych w FPGA.

    Mi chodziło raczej o kwestię tego, że jak masz pajęczynę
    drutów w takim radio to jednak lepiej to ogarniesz w grafice
    niż sam suchy tekst.

    Co do zboczenia programistycznego, zauważ że tworzy się
    narzędzia do graficznej reprezentacji dużych programów,
    powiązań między modułami, drzew wywołań funkcji czy
    użycia zmiennych oraz graficznej reprezentacji maszyn stanów.
    To dowód na to, że jednak dużo ludzi w tej branży to wzrokowcy.

  • 27. Data: 2012-11-10 21:55:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-10 21:49, Pszemol wrote:
    > Schematy modularne znane są od dawna, w postaci graficznej.
    > Wchodzisz do modułów jak do modułów cyfrowych w FPGA.

    Wspomniałem o tym kilka razy. Jednak jezyki opisu *hdl nie nadają się do
    opisu części analogowej.

    > Mi chodziło raczej o kwestię tego, że jak masz pajęczynę
    > drutów w takim radio to jednak lepiej to ogarniesz w grafice
    > niż sam suchy tekst.

    Zależy. Jesli mam pajęczynę drutów to już po mnie. Co z resztą szkodzi
    część schematu dostarczyć jako tekst a część jako rysunek?

> [...]
    > powiązań między modułami, drzew wywołań funkcji czy
    > użycia zmiennych oraz graficznej reprezentacji maszyn stanów.

    To jest *WIZUALIZACJA* a nie edycja. Nic nie stoi na przeszkodzie aby z
    opisu tekstowego uzyskać grafy, schematy, plany.

  • 28. Data: 2012-11-10 21:56:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.11.2012 20:16, Pszemol wrote:
    > To teraz wyobraź sobie, że ktoś teraz musi zrobić szczegółowy
    > schemat tego co dla Ciebie jest pudełkiem o nazwie "radio"...

    Ale to pudełko daje się podzielić na części składowe, więc w sumie nawet
    odpowiednio skomplikowany układ da się opisać. Coś jak VHDL - masz opisy
    wejścia-wyjścia i spinasz je ze sobą czo często jest znacznie
    czytelniejsze od schematu.

    Ja projektuję mniej-więcej w taki sposób - z podziałem na małe bloki:
    http://grota.be/~michoo/smieci/sch1.png
    potem piszę np. "show 3.3v" i mam ładnie zaznaczone na płytce gdzie co
    idzie:
    http://grota.be/~michoo/smieci/brd1.png
    i to by się w formie tekstowej całkiem nieźle prezentowało, ALE
    rozmieszczając elementy graficznie mogę już na etapie schematu
    stwierdzić mniej-więcej gdzie co wyląduje na płytce.

    Michoo

  • 29. Data: 2012-11-10 22:04:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-11-10 21:10, MKi wrote:
    > Bolesne doświadczenia lat ubiegłych przekonują mnie, że jest dokładnie
    > odwrotnie. No, może przesadzam z tą bolesnością i odwrotnością...

    Dziesiątki lat rozwoju informatyki wykazały dobitnie, że im mniejszy
    pogląda masz na całość, tym bezpieczniejszy kod piszesz bo nie robisz
    głupawych założeń. Języki opisu hardware idą tez w tym kierunku (modne
    stało się unit-testowanie w verilogu) co jest dokładnie tym co chcę
    uzyskać czyli podejściem podziału na moduły. NIGDY nie powinienem
    wiedzieć w jaki sposób podpiety jest przycisk "w lewo" w procesor żeby
    zaprojektować lepszy ADC. Unieszczenie ich na wspólnym schemacie jest
    bez sensu - nie są od siebie zależne.

    > Chodzi mi o to, że często warto przy zlecaniu wykonania czegoś
    > oprócz typowego zestawu danych dodać ów całościowy ogląd.

    Możesz go sobie wygenerować na żądanie w dowolnym poziomie szczegółowości.

    > Zleceniobiorca wówczas:
    > - lepiej zrozumie, o co chodzi zleceniodawcy i nie popełni błędów;
    > - być może wykryje błędy w otrzymanych danych, takie które powodują
    > niespójności z całościowym oglądem.

    Mowisz o tym jak wygląda gotowe urządzenie w konfrontacji z kupującym.
    Takie coś robi się po wykonaniu a nie w trakcie.

  • 30. Data: 2012-11-11 01:05:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To jest *WIZUALIZACJA* a nie edycja. Nic nie stoi na przeszkodzie
    > aby z opisu tekstowego uzyskać grafy, schematy, plany.

    Ja widzę jedną rzecz która szkodzi - mianowicie taki plik źródłowy,
    plik tekstowy musiałby zawierać informację nie tylko o tym, że
    punkt A jest połączony z punktem B ale i też o tym gdzie/którędy
    to połączenie przebiega. Inaczej gdy zostawisz maszynie generację
    obrazu schematu z czystego zapisu połączeń to otrzymasz takie
    potworki jakie Quartus Altery robi z konfiguracji FPGA gdy każesz
    mu wyświetlić graficzną reprezentację połączeń, czyli RTL. Tragedia :-)