  • 1. Data: 2014-03-25 00:13:59
    Temat: Operatorzy roamingowi
    Od: "Usnetowicz" <o...@g...com>

    Dostałem pisemko z play - mojego operatora, ze w związku ze zmianą prawa
    przez KE od 1.07 br będę mógł wybrać sobie operatora do rozmów w roamingu.
    Brak danych o tych operatorach - lista będzie ponoć gotowa z 1 lipca. O co
    chodzi?

  • 2. Data: 2014-03-25 10:11:02
    Temat: Re: Operatorzy roamingowi
    Od: K <...@...c>

    W dniu 25-03-2014 00:13, Usnetowicz pisze:
    > Dosta?em pisemko z play - mojego operatora, ze w zwi?zku ze zmian? prawa
    > przez KE od 1.07 br b?d? m?g? wybra? sobie operatora do rozm?w w roamingu.
    > Brak danych o tych operatorach - lista b?dzie pono? gotowa z 1 lipca. O co
    > chodzi?

    chodzi o to:

  • 3. Data: 2014-03-25 10:38:09
    Od: "Usnetowicz" <o...@g...com>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

    > chodzi o to:

    Okey, czyli wiemy tyle co w lutym a więc mało :(

  • 4. Data: 2014-03-25 12:43:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 25 Mar 2014 00:13:59 +0100, "Usnetowicz" <o...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >Brak danych o tych operatorach - lista będzie ponoć gotowa z 1 lipca. O co

    Zmiany wymuszone przez UE. W piśmie z play masz podaną podstawę
    prawną:
    ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 531/2012 z dnia
    13 czerwca 2012 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności
    ruchomej wewnątrz Unii.

    http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=C
    ELEX:32012R0531&qid=1395747796427

    Artykuł 4
    Odrębna sprzedaż detalicznych usług roamingu regulowanego

    1. Operatorzy krajowi umożliwiają swoim klientom dostęp do
    regulowanych usług połączeń głosowych, wiadomości SMS oraz transmisji
    danych w roamingu, oferowanych w pakiecie przez jakiegokolwiek
    alternatywnego dostawcę usług roamingu.
    Ani operatorzy krajowi, ani dostawcy usług roamingu nie mogą
    uniemożliwiać klientom dostępu do usług transmisji danych w roamingu
    regulowanym świadczonych przez alternatywnego dostawcę usług roamingu
    bezpośrednio w sieci odwiedzanej.

    2. Klientom korzystającym z roamingu przysługuje prawo do zmiany w
    każdej chwili dostawcy usług roamingu. W przypadku gdy klient
    korzystający z roamingu wybierze zmianę dostawcy usług roamingu,
    zmiana taka odbywa się bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w możliwie
    najkrótszym terminie w zależności od rozwiązania technicznego
    wybranego dla wdrożenia odrębnej sprzedaży detalicznej usług roamingu
    regulowanego, a w żadnym wypadku nie później niż w terminie trzech dni
    roboczych od dnia zawarcia umowy z nowym dostawcą usług roamingu.

    3. Zmiana na alternatywnego dostawcę usług roamingu lub między
    dostawcami usług roamingu jest nieodpłatna dla klientów i jest możliwa
    w każdym planie taryfowym. Nie wiąże się z nią jakikolwiek abonament
    ani dodatkowe stałe lub okresowe opłaty odnoszące się do elementów
    abonamentu innych niż usługa roamingu, w porównaniu z warunkami sprzed
    zmiany.

    [...]

    WAM
    --