    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 26 Sep 2013 16:14:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C
    From: k...@g...com

    W dniu czwartek, 26 września 2013 22:28:48 UTC+2 użytkownik yorgus napisał:

    > Szybkie ladowarki zabija Ci kazde ogniwa a zwlascza niemarkowe i polaczene
    >
    > w dlugi szereg. Mialem kiedys zielonego boscha i aku zdechly po kilku ladowaniach
    >
    > (tez byla szybka ladowarka). Na twoim miejscu jesli juz kupiles te ogniwa
    >
    > to zrob jakas prosta powolna ladowarke 0.1-0.2C to ogniwa dlugo wytrzymaja.
    >

    > --
    >
    > pozdrawia
    >
    > yorgus

    Rosjanie mieli patent na akumulatorki łączone szeregowo. Akademik Kadmow wykombinował
    że równolegle do każdego akumulatorka trzeba dać dwie diody połączone szeregowo. Jak
    napiecie na akumulatorze zaczynało przekraczać ok 1,4V to diody przepuszczały przez
    siebie nadwyżkę prądu. Miałem tak zrobioną ładowarkę made in ZSRR. Akumulatorki w
    niej ładowane były praktycznie niezniszczalne. Jak się mechanicznie uszkodziła to się
    okazało że ładowarka made in Kitaj zabiła akumulatorki prawie od razu. To dolutowałem
    po dwie diody do zacisków i znowu nowe akumulatorki zrobiły się wieczne. Przy dużych
    prądach może być problem z ciepłem jakie się wydzieli w diodach. Napisałem tylko
    dlatego ze może ktoś kiedyś skorzysta z pomysłu akademika Kadmowa.