  • 11. Data: 2012-09-05 12:37:16
    Temat: Re: Ogniwa Li-Ion L18650 - jak ładować?
    Od: rzymo <r...@g...com>

    W dniu środa, 5 września 2012 12:26:38 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Fachowcy mowia jedna rzecz - w fazie CV trzeba kontrolowac prad i jak
    > spadnie ponizej pewnego malego - odlaczyc ladowanie.
    > Nie zostawiac na dluzej pod napieciem 4.2V.

    Cały czas mam pewną obawę co do li-ionów (miałem już z nimi kilka atrakcji, w tym
    także audiowizualnych). Z ładowarki wyjmuję je niedługo po naładowaniu, nie ładuję
    gdy nikogo nie ma w domu, nie stosuję także ogniw bez zabezpieczeń.
    Pewnie przesadzam, ale przynajmniej jestem spokoniejszy :)

  • 12. Data: 2012-09-05 22:27:28
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-09-05 12:33, rzymo pisze:

    > Jasne, że są :)
    >
    > Ot chociażby http://www.jet-pol.pl/p135,akumulator-li-ion-2600mah
    -ultrafire18650p.html
    > ,z lepszych:
    http://www.jet-pol.pl/p47,akumulator-li-ion-18650p-a
    w-2200mah.html .

    O właśnie, na przykład takie - jak się je ładuje gdybym wmontował do
    swojego urządzenia? Wystarczy podłączyć te 4,2V z jakimś ograniczeniem
    prądu? Czy też nie można dłużej trzymać pod takim napięciem.
    Czy podczas ładowania/rozładowania mogą być (te z zabezpieczeniem)
    połączone szeregowo bądź równolegle? "Zwykłe" Li-Ion potrzebują
    balancera - to wiem.
    Jaki jest adres strony producenta AW, nie znalazłem.

    Michał

  • 13. Data: 2012-09-06 00:11:49
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:
    > W dniu 2012-09-05 12:33, rzymo pisze:
    [..]
> [...]
    > swojego urządzenia? Wystarczy podłączyć te 4,2V z jakimś ograniczeniem
    > prądu? Czy też nie można dłużej trzymać pod takim napięciem.

    4,2V i ogranicznik prądu to jest właśnie ładowarka do ogniw Li-xxx

> [...]
    > balancera - to wiem.
    > Jaki jest adres strony producenta AW, nie znalazłem.

    Ta elektronika zabezpieczająca jest prawdopodobnie wierną kopią
    elektroniki z baterii w telefonach, zadanie jej to odciąć ogniwo gdy:
    1. napięcie spadnie poniżej x
    2. napięcie wzrośnie powyżej y
    3. prąd z/do ogniwa przekroczy z
    4. temperatura ogniwa wzrośnie powyżej t

    wartości x y z t ustawiane w produkcji.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 14. Data: 2012-09-06 00:12:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik rzymo napisał:

> [...]
    gdy nikogo nie ma w domu, nie stosuję także ogniw bez zabezpieczeń.
    > Pewnie przesadzam, ale przynajmniej jestem spokoniejszy :)

    Mięczak :)