  • 61. Data: 2010-06-06 14:10:35
    Temat: Re: Ogniskowa - glebia ostrosci
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 czerwca 2010 15:17, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:
    > On 2010-06-06 14:34:59 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl> said:

    > Proszę o definicję dopuszczalnego krążka rozproszenia dla:... odbiorcy do
    > 20 roku życia bez stwierdzonych wad wzroku.

    Robisz różne odbitki dla różnych grup wiekowych? I dla każdej wady wzroku
    osobno?? A co z wadami geometrii widzenia lub kataraktą?

    > Pozycja obserwacji powiększenia 13 m.

    I budujesz specjalne "obserwatoria" dla swoich zdjęć uniemożliwiające
    oglądanie ich z innego punktu niż Ty sobie wymyśliłeś????

    Łaaaaał, jestem pod wrażeniem :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    PS
    Chyba widzisz sam, że napisałeś coś, delikatnie mówiąc, mało sensownego?
    ;-)

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 62. Data: 2010-06-06 15:50:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 16:10:35 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    Podobno w CoC jest to wszystko zawarte.

    > Łaaaaał, jestem pod wrażeniem :-)

    A jak robię to już napisałem wcześniej.
    Mała GO i duża lub bez znaczenia. Na pewno nie obliczam jej w trakcie zdjęć.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2010-06-06 15:53:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 16:05:41 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Minuta kątowa? Jak zmusisz mnie do tego żebym nie oglądał zdjęcia z bliższej
    > odległości? Albo żebym w ogóle nie wziął lupy do ręki? A co z ludźmi którzy
    > mają super ostry wzrok?

    Właśnie o tym ciągle piszę.
    Nie wiem czy zauważyłeś, ale Twoje podejście z matematycznymi
    obliczeniami leżą i kwiczą.
    Możesz sobie gdzieś je włożyć, bo jak sam w końcu zauważyłeś nic się
    nie da przewidzieć.

  • 64. Data: 2010-06-06 15:55:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 16:05:41 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > No to weźmy problem praktyczny - jak na obrazie płaskim wyznaczysz rozmiar
    > minuty kątowej? To tak jakbyś powiedział "kopałem rów w sobotę 5 czerwca
    > 2010 roku od godziny pierwszej trzydzieści dwie minuty i piętnaście sekund
    > do drugiej osiemnaście i trzy sekundy" jesteś super precyzyjny ale dalej
    > nikt nie wie jak długi jest ten rów.

    Przecież to Ty obliczasz GO w trakcie zdjęcia i przesuwasz punkt
    ostrości wraz z zapotrzebowaniem.
    Przestań bo zaczynasz bronić mojej tezy przeciwstawiając ją mnie.

  • 65. Data: 2010-06-06 15:58:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 16:05:41 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > GO to czysta matematyka i fizyka, fizjologia co najwyżej "zamknięta" jest w
    > rozmiarze krążka rozproszenia

    Usuń ze wzoru CoC

  • 66. Data: 2010-06-06 18:26:32
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 czerwca 2010 17:53, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:
> [...]

    > obliczeniami leżą i kwiczą.
    > Możesz sobie gdzieś je włożyć, bo jak sam w końcu zauważyłeś nic się

    Uwzględniam w obliczeniach tylko to na co mam wpływ w trakcie robienia
    zdjęcia i w trakcie postprodukcji, czyli własności nośnika, optykę i
    własności medium na którym planuję prezentować zdjęcie, tylko to zależy ode
    mnie, nic więcej.

    Nie interesuje mnie w szczególności czy zdjęcie będzie oglądał ktoś z super
    wzrokiem czy ze wzrokiem totalnie rozregulowanym, czy będzie patrzył z
    odległości kilometra czy pracowicie przesuwał lupą o centymetry od zdjęcia -
    to już jest wybór oglądającego.

    Chce widzieć kompozycję - niech patrzy z daleka, nawet przymykając oczy co
    powoduje że szczegóły w ogóle zanikają, chce obserwować szczegóły i niuanse
    ostrości/nieostrości niech weźmie lupę i analizuje gdzie jest "ostrość" a
    gdzie zaczyna obszar nieostrości - i będzie to dokładnie ten punkt który ja
    zaplanowałem jako krańce GO.

    IMHO na tym właśnie polega świadome operowanie GO, ja robię zdjęcie tak jak
    chcę zrobić a oglądający mają wybór jak chcą je widzieć :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 67. Data: 2010-06-06 18:41:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 20:26:32 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > i będzie to dokładnie ten punkt który ja
    > zaplanowałem jako krańce GO.

    Nie będzie.

  • 68. Data: 2010-06-06 18:52:26
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 czerwca 2010 20:41, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:
    > On 2010-06-06 20:26:32 +0200, Dariusz Zygmunt

    > Nie będzie.

    No cóż, takie może są rezultaty gdy używasz swojej "teorii GO", ja używając
    mojej metodologii mam takie rezultaty jak napisałem, więc raczej nie dam się
    przekonać do zmiany podejścia :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 69. Data: 2010-06-06 21:14:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-06 20:52:26 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > No cóż, takie może są rezultaty gdy używasz swojej "teorii GO", ja używając
    > mojej metodologii mam takie rezultaty jak napisałem, więc raczej nie dam się
    > przekonać do zmiany podejścia :-)

    Sam sobie przeczysz.
    Kto czytał Twoje wypowiedzi z uwagą, łatwo to dostrzeże, innym i tak to wisi.

  • 70. Data: 2010-06-06 22:02:42
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 6 czerwca 2010 23:14, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wyraził
    następujacą opinię:

    > Sam sobie przeczysz.
    > Kto czytał Twoje wypowiedzi z uwagą, łatwo to dostrzeże, innym i tak to
    > wisi.

    No dobra, więc powiedz mi gdzie jest sprzeczność w tym co pisałem, bo ja
    żadnej sprzeczności nie widzę. Być może nie potrafię precyzyjne swojego
    zdania wyrazić i stąd wynikło nieporozumienie a może rzeczywiście istnieje
    jakaś luka w moim rozumowaniu?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --