  • 31. Data: 2013-04-10 14:38:25
    Temat: Re: Odpowiedzialnośc finansowa pracownika za szkodę parkingową.....
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Sąd Pracy tak orzekł?

    nie mam pojecia, dalsza znajoma wiec szczegolow brak

    P.

  • 32. Data: 2013-04-10 14:56:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Zgodnie z prawem jak najbardziej mógł tak orzec.

    I zgodnie z prawem mógł też orzec odwrotnie. Takie mamy prawo, a prawo pracy
    szczególnie. W znanych mi przypadkach orzekał tak jak napisałem - czyli że
    za brak ubezpieczenia odpowiada pracodawca, dlatego pytam, czy to orzekł Sąd
    Pracy czy jakiś inny, bo zwykle Sądy Pracy stają po stornie pracowników
    czasem nawet w dość absurdalny sposób.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2013-04-10 15:15:18
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-10 14:56, Ergie pisze:

    > I zgodnie z prawem mógł też orzec odwrotnie.

    Masz i nie błądź więcej:
    http://m.trojmiasto.pl/news/Wypadek-samochodem-sluzb
    owym-nasza-wina-nasz-problem-n59747.html

    > Takie mamy prawo, a prawo pracy szczególnie.

    Orzekł winę pracownika i tyle. Dokładnie jak w prawie pracy
    to opisano.

    > W znanych mi przypadkach orzekał tak jak napisałem -

    We wszystkich jednym...
    Zacytuję:
    "W przypadku samochodu brak AC na samochód jest rażącym zaniedbaniem ze
    strony pracodawcy." Daj linkę do takiego orzeczenia.

    > czyli że za brak ubezpieczenia odpowiada pracodawca,

    Co nie jest prawdą i nie należy tego traktować jako precedens,
    ponieważ polskie prawo nie jest prawem precedensowym.

    > dlatego pytam, czy
    > to orzekł Sąd Pracy czy jakiś inny, bo zwykle Sądy Pracy stają po
    > stornie pracowników czasem nawet w dość absurdalny sposób.

    Od czego są odwołania, apelacje itd.

  • 34. Data: 2013-04-10 15:35:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PJ,

    Wednesday, April 10, 2013, 1:53:53 PM, you wrote:

    > //W przypadku samochodu brak AC na samochód jest rażącym zaniedbaniem
    > ze strony pracodawcy. Sąd Pracy  w takich przypadkach nie raz już
    > stwierdził, że pracodawca sam jest sobie  winien, bo powinien
    > przewidzieć że wypadki się zdarzają.
    > tu bym polemizowal ... znajoma jechala sluzbowym autem, kiepskie
    > warunki drogowe, spieszyla sie i bach do rowu, dachowanie, karetka,
    > wynik zlamana noga i auto do kasacji, okazalo sie ze ktos w firmie
    > zapomnial przedluzyc AC wiec pociagneli ja do sadu, orzeczono
    > wspolwine (na miejscu przyjela mandat za niedostosowanie ...) i
> [...]

    Jakaś straszna bzdura. Jakakolwiek odpowiedzialność materialna wymaga
    uregulowania umownego. W przypadku umowy o pracę odpowiedzialność
    materialna jest ograniczona. A pierwszy raz słyszę o tym, żeby
    pracownik płacił za skutki wypadku samochodowego.
    Trzeba się było naprawdę mocno postarać, żeby taka sprawę przegrać. I
    dodatkowo jeszcze się od tego nie odwołać? W głowie się nie mieści.

    Ostatnie i nie najmniej ważne - w przypadku braku AC przepisy
    podatkowe zakazują wpisywania w koszty uzyskania przychodów wydatków
    na pokrycie napraw związanych ze zdarzeniami drogowymi. Ustawodawca
    traktuje brak AC jako niedbalstwo.
    Osobiście nie wsiadłbym do nieubezpieczonego samochodu służbowego. I
    nie chciałbym pracować u pracodawcy, który tak "oszczędza".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 35. Data: 2013-04-10 15:35:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Artur,

    Wednesday, April 10, 2013, 2:31:14 PM, you wrote:

    > Zgodnie z prawem jak najbardziej mógł tak orzec.

    Sad pracy orzeka o odpowiedzialności cywilnej?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-04-10 15:57:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Masz i nie błądź więcej:
    > http://m.trojmiasto.pl/news/Wypadek-samochodem-sluzb
    owym-nasza-wina-nasz-problem-n59747.html

    Gdzie jest jakiś wyrok w tym linku? Ja tu widzę tylko opinię prawnika. Ilu
    prawników tyle opinii.

    > Orzekł winę pracownika i tyle. Dokładnie jak w prawie pracy
    > to opisano.

    Kto orzekł? Wydaje mi się, że jednak ciągle w Polsce orzekają sądy, a nie
    dziennikarze albo prawnicy. To że jakiś prawnik skupia się na winie
    pracownika pomijając zaniedbanie ze strony pracodawcy o niczym nie świadczy.

    > We wszystkich jednym...
    > Zacytuję:
    > "W przypadku samochodu brak AC na samochód jest rażącym zaniedbaniem ze
    > strony pracodawcy." Daj linkę do takiego orzeczenia.

    Oczywiście, przecież prowadzę archiwum i wyszukiwarkę wyroków :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-04-10 17:23:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-10 15:57, Ergie pisze:

    owym-nasza-wina-nasz-problem-n59747.html

    > Gdzie jest jakiś wyrok w tym linku? Ja tu widzę tylko opinię prawnika.

    Jaki wyrok - to ogólna ocena prawników i to nie jednostkowa, a
    powszechna. Sądy orzekają różnie - w zależności od konkretnej sprawy.
    A te opinie prawników też nie wskazują pracownika jako jedynego
    i zawsze winnego, a wręcz odwrotnie.

    > Ilu prawników tyle opinii.

    Jakoś tak średnio - podejrzewam, że nawet nie przeczytałeś dokładnie
    co tam napisano.

    > Kto orzekł?

    Sąd jak mniemam - pamiętasz choć 3 postingi wstecz? Pamiętasz o czym
    pisał PJ?

> [...]
    > nie dziennikarze albo prawnicy. To że jakiś prawnik skupia się na winie
    > pracownika pomijając zaniedbanie ze strony pracodawcy o niczym nie

    Błądzisz - dostałeś materiał, który miał pokazać, że niekoniecznie
    jest tak jak sugerowałeś.

    > Oczywiście, przecież prowadzę archiwum i wyszukiwarkę wyroków :-)

    Nie musisz, ale skoro pisałeś "W znanych mi przypadkach orzekał tak jak
    napisałem" to jest tego dużo i pewnie coś znajdziesz.

    Poczekam.

  • 38. Data: 2013-04-10 17:46:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Sad pracy orzeka o odpowiedzialności cywilnej?

    W kontekście w którym to napisałeś to nie, ale złamanie przepisów
    ruchu drogowego i doprowadzenie przez to do wypadku w czasie
    pełnienia obowiązków służbowych, może być uznane przez sąd pracy
    jako rażące zaniedbanie pracownika, z pełnymi tego konsekwencjami.

  • 39. Data: 2013-04-10 21:37:54
    Temat: Re: Odpowiedzialno?c finansowa pracownika za szkod? parkingow?.....
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 9 Apr 2013 12:40:26 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >To odpowiedz mądralo co rzeczona kierowczyni podpisała w swojej firmie
    >przed odbiorem samochodu.

    W życiu nic nigdy nie podpisywałem. Ale ja nie pracowałem w
    korporacjach, może dlatego.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 40. Data: 2013-04-11 00:20:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 15:35:04 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Jakaś straszna bzdura. Jakakolwiek odpowiedzialność materialna wymaga
    > uregulowania umownego. W przypadku umowy o pracę odpowiedzialność
    > materialna jest ograniczona.

    Do 3 miesiecznych pensji. Tu akurat kwota mala, i umowy o prace nie
    ma.

> [...]
    > Trzeba się było naprawdę mocno postarać, żeby taka sprawę przegrać. I
    > dodatkowo jeszcze się od tego nie odwołać? W głowie się nie mieści.

    A i tak mozna przegrac. No bo w sumie dlaczego mialbys nie przegrac,
    wypadku nie spowodowales czy co ?

    Glosno bylo o policjantach, ktorzy ponosili odpowiedzialnosc za
    powierzony im sprzet sluzbowy. Inne firmy raczej po prostu AC maja.

    A tak swoja droga - ubezpieczycielowi nie przysluguje regres do
    pracownika ?

> [...]
    > podatkowe zakazują wpisywania w koszty uzyskania przychodów wydatków
    > na pokrycie napraw związanych ze zdarzeniami drogowymi. Ustawodawca

    A mozesz cos wiecej ?
    Niedbalstwo czy nie - dlaczego by nie mialo podlegac odliczeniu ?
    To sie kloci ze zdrowym rozsadkiem ... no i zawsze mozna wraka
    sprzedac zamiast naprawiac, i wtedy wpadnie w koszta.
    Moze to w leasingu ?

    > Osobiście nie wsiadłbym do nieubezpieczonego samochodu służbowego. I
    > nie chciałbym pracować u pracodawcy, który tak "oszczędza".

    No wiesz - zasadniczo ubezpieczanie sie nie oplaca.
    Im wieksza flota, tym bardziej sie nie oplaca :-)

    J.