  • 1. Data: 2012-03-12 23:40:18
    Temat: Odporność na zakłócenia transmisji danych (Ethernet vs. RS485)
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Chciałem zapytać doświadczonych kolegów, który standard transmisji danych
    (Ethernet z kablem S/FTP czy RS485 z kablem ekranowanym) lepiej sprawdzi się
    w środowisku przemysłowym (sąsiedztwo falowników, transformatorów
    zgrzewalniczych)?

    Robbo

  • 2. Data: 2012-03-13 00:08:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robbo wrote:

> [...]
    > (Ethernet z kablem S/FTP czy RS485 z kablem ekranowanym) lepiej sprawdzi
    > się w środowisku przemysłowym (sąsiedztwo falowników, transformatorów

    Jak porządnie zrobione, to obie rzeczy są ok. Sprzedajemy kamery przemysłowe
    w wersjach na własnym systemie różnicowym (330Mbit/s) + sterowanie na RS485
    (chyba max. 3Mbit/s) oraz na S-FTP (1Gbit/s) + RS485. Systemy są instalowane
    w okolicy aparatów spawalniczych, zgrzewarek i pieców łukowych w
    odległościach od kilkunastu cm od głowicy spawarki. Bez żadnych problemów.
    Także w okolicach silnych pól EM (fMRI), ale tu cały majdan jest ekranowany
    i połączenie jest światłowodowe.
    Musisz uważać przede wszystkim na wtyki. Mamy LEMO, M12 i podobne. RJty się
    prawdopodobnie nie sprawdzą.

    Waldek

  • 3. Data: 2012-03-13 01:11:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 01:08, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > i połączenie jest światłowodowe.
    > Musisz uważać przede wszystkim na wtyki. Mamy LEMO, M12 i podobne. RJty się

    RJ nie sprawdza się z kablem typu Profinet bo jest bardzo sztywny i przy
    wibracjach przenosi drgania na gniazdko powodując przerwy w transmisji.
    Przy zwykłym kablu nie powinno być problemów. Ważne jest właściwe
    połączenie ekranu z obudową urządzenia. Jeśli urządzenie sieciowe jest
    wewnątrz szafki wyposażonej też w inną elektronikę, to ekran kabla musi
    być połączony z obudową szafki już przy wejściu do niej, bo będzie
    wewnątrz niej anteną wprowadzającą zakłócenia.

    MD

  • 4. Data: 2012-03-13 01:26:44
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 02:11, Mario pisze:

    > RJ nie sprawdza się z kablem typu Profinet bo jest bardzo sztywny

    Ten kabel oczywiście :)

    MD

  • 5. Data: 2012-03-13 07:09:15
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > być połączony z obudową szafki już przy wejściu do niej, bo będzie
    > wewnątrz niej anteną wprowadzającą zakłócenia.

    Ekran z obu stron jest łączony z obudową=masą=uziemieniem? Jeśli tak, to
    ekranem płyną prądy wyrównawcze?

    Michał

  • 6. Data: 2012-03-13 07:56:33
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > (Ethernet z kablem S/FTP czy RS485 z kablem ekranowanym) lepiej sprawdzi
    > się w środowisku przemysłowym (sąsiedztwo falowników, transformatorów

    Ethernet na kablu FTP kat 5, odległości 100-150m, kable idą razem z
    zasilającymi
    Działało bez problemu.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2012-03-13 08:26:29
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 13 Mar 2012 08:09:15 +0100, Michał Lankosz <m...@t...pl>
    wrote:

    >Ekran z obu stron jest łączony z obudową=masą=uziemieniem? Jeśli tak, to
    >ekranem płyną prądy wyrównawcze?

    ja jak robie instalacje ekranowana FTP/STP to robie punkt nieciaglosci
    ekranowania w gniezdzie abonenckim.

    Przy duzych polach wokolo, ja bym jednak bral technologie oparte o
    swiatlowody.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2012-03-13 08:28:27
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 13 Mar 2012 08:56:33 +0100, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    >Ethernet na kablu FTP kat 5, odległości 100-150m, kable idą razem z
    >zasilającymi
    >Działało bez problemu.

    poza standardem - kabel nie moze byc dluzszy niz 90-100m. Wiec prosisz
    sie o "jakies" problemy. Poza tym nikt ci nie da certyfikatu na taki
    kabel. Ale jak dziala, to sie ciesz.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2012-03-13 10:17:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 08:09, Michał Lankosz pisze:

    > Ekran z obu stron jest łączony z obudową=masą=uziemieniem? Jeśli tak, to
    > ekranem płyną prądy wyrównawcze?

    Z jednej strony. Z tej, która jest narażona na większe zakłócenia.

    MD

  • 10. Data: 2012-03-13 10:24:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robbo" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >danych (Ethernet z kablem S/FTP czy RS485 z kablem ekranowanym)
    >lepiej sprawdzi się w środowisku przemysłowym (sąsiedztwo falowników,

    Praktyki nie mam, ale pragne zwrocic uwage ze ethernet ma
    transformatorki na kartach i do pewnego stopnia izolacje galwaniczna
    wejsc i wyjsc.

    J.