-
1. Data: 2012-07-18 23:21:28
Temat: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Marcin N <m...@o...pl>
Niedawno rozegrała się tu bitwa na światła drogowe (długie) używane za dnia.
Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.
Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
7V. Oszczędzam z 70W.
Efekt jest taki:
http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami
dziennymi i mijania.
--
MN
-
2. Data: 2012-07-18 23:58:57
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Drzewo" <d...@w...pl>
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl...
> Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
> mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.
Nie prościej byłoby dać np. LEDa na tył?
--
Drzewo
www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktów motocyklowych w jednym
miejscu
-
3. Data: 2012-07-19 00:10:45
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>
W dniu 18.07.2012 23:21, Marcin N pisze:
> Niedawno rozegrała się tu bitwa na światła drogowe (długie) używane za
> dnia.
>
> Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
> mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.
>
> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
> 7V. Oszczędzam z 70W.
>
> Efekt jest taki:
> http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
>
> Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami
> dziennymi i mijania.
Żarówki halogenowe pracujące przy obniżonym napięciu będą mieć niższą
temperaturę pracy. Jest niestety duża szansa, że nie będzie zachodzić
prawidłowy cykl halogenowy, przez co bańka może szybciej się zaczernić.
Wyjdzie w praniu ;-) Daj znać za jakiś czas jeśli możesz ;-)
-
4. Data: 2012-07-19 00:53:17
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-18, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> Niedawno rozegrała się tu bitwa na światła drogowe (długie) używane za dnia.
>
> Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
> mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.
>
> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
> 7V. Oszczędzam z 70W.
>
> Efekt jest taki:
> http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
>
> Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami
> dziennymi i mijania.
>
We FZSie jest "motocyklowy" alternator na stalych magnesach? Jezeli tak,
to regulator bedzie mial wiecej mocy do puszczania w cieplo.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2012-07-19 00:58:57
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-07-18, AZ <a...@g...com> wrote:
>
> We FZSie jest "motocyklowy" alternator na stalych magnesach? Jezeli tak,
> to regulator bedzie mial wiecej mocy do puszczania w cieplo.
>
Aaa i popracuj nad pozycja.
--
Artur
ZZR 1200
-
6. Data: 2012-07-19 08:53:40
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-07-18 23:21, Marcin N pisze:
> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
> 7V. Oszczędzam z 70W.
Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
homologacji.
Olewasz to?
Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
-
7. Data: 2012-07-19 08:56:38
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>
AZ<a...@g...com> wrote:
> We FZSie jest "motocyklowy"
> alternator na stalych magnesach?
Tak. Poza tym to fazer ma jedna lampe od krótkich a drugą od mijania (krótkie h1,
długie h4-jedno włókno nieużywane). Czyli kolega ma coś na starcie pomieszane.
--
Ivam
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk
-
8. Data: 2012-07-19 09:12:30
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-07-19 08:56, Ivam pisze:
> AZ<a...@g...com> wrote:
>> We FZSie jest "motocyklowy"
>> alternator na stalych magnesach?
>
> Tak. Poza tym to fazer ma jedna lampe od krótkich a drugą od mijania
> (krótkie h1, długie h4-jedno włókno nieużywane). Czyli kolega ma coś na
> starcie pomieszane.
Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
długie (dwie żarówki H4). Znakomite światła do jazdy po ciemku.
--
MN
-
9. Data: 2012-07-19 09:27:49
Temat: Odp: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Johnny" <j...@p...pl>
Użytkownik "WW" czyli ordnung must sein:
>> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
>> 7V. Oszczędzam z 70W.
> Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
> homologacji.
> Olewasz to?
Ja dziś puściłem cichacza pod kołdrą. W pracy wydajność spadła do absolutnie
nietolerowalnego poziomu. Muszę złożyć samokrytykę. Zapodaj gdzie się udać,
bo nie umiem z tym żyć ;-(
Zdroofka Johnny
-
10. Data: 2012-07-19 10:08:06
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>
W dniu 19.07.2012 01:06, Adam Wysocki pisze:
> Tu piszą, że będzie ok:
>
> http://www.swiatlo.tak.pl/oswietlenie/halogeny-efekt
-halogenowy.php
>
> "Można je ściemniać praktycznie bez ograniczeń, gdyż poprzez
> zredukowanie przepływu prądu najpierw obniża się parowanie wolframu,
> a dopiero potem następuje przerwanie obiegu halogenu. Ewentualne
> zaczernienie bańki ustępuje natychmiast po uzyskaniu przez lampę
> pełnej mocy."
No to super ;-)