-
11. Data: 2012-07-19 10:09:34
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>
W dniu 19.07.2012 08:53, WW pisze:
> Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
> homologacji.
> Olewasz to?
Gdyby miał jakieś dodatkowe diodki czy coś, to ktoś mógłby się pytać o
homologację. A tak to wygląda normalnie - wątpie by to ktoś zauważył ;-)
-
12. Data: 2012-07-19 10:37:25
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>
Marcin N<m...@o...pl> wrote:
> Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
> długie (dwie żarówki H4).
Który rok?
--
Ivam
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk
-
13. Data: 2012-07-19 11:11:30
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: WW <w...@v...pl>
W dniu 2012-07-19 10:09, Krzysztof Magosa pisze:
> W dniu 19.07.2012 08:53, WW pisze:
>> Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
>> homologacji.
>> Olewasz to?
>
> Gdyby miał jakieś dodatkowe diodki czy coś, to ktoś mógłby się pytać o
> homologację. A tak to wygląda normalnie - wątpie by to ktoś zauważył ;-)
W to nie wątpię, ale intencja pytania była inna.
Chciałem wiedzieć, czy łamanie przepisów wynika z niewiedzy, czy też
jest celowym działaniem.
Skoro świadomie łamie przepisy, to niech po prostu nie włącza świateł.
Dostanie jeszcze większego skoku adrenaliny.
Pozdrawiam
WW
-
14. Data: 2012-07-19 18:32:23
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Hinek" <h...@t...pl>
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał
>
> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około 7V.
> Oszczędzam z 70W.
>
>
Ale po co??
--
Hinek
-
15. Data: 2012-07-19 19:00:57
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ju79bv$v75
> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
ogólnie spoko. Chodź lepiej by było wsadzić xenona, to by lepiej świecił, a
żarł prądu mniej.
Byłoby nielegalnie:)
To co zrobiles jest dość rozsądne i nie powinien się nikt przyczepić.
BTW w motocyklu przez 24h obowiazuje jazda na światłach mijania. Dla
motocykli przepisy nie przewidują świateł DRL
-
16. Data: 2012-07-19 20:33:19
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl...
> Niedawno rozegrała się tu bitwa na światła drogowe (długie) używane za
> dnia.
>
> Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
> mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.
>
> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około 7V.
> Oszczędzam z 70W.
>
> Efekt jest taki:
> http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
>
> Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami dziennymi
> i mijania.
IMVHO w oślepianiu ważniejsze jest to, w którą strone kierowany jest
strumień swiatła, a nie jaką ma jasność.
Światła mijania swiecą bardziej w prawo (mówiąc oględnie) i niżej - strumień
swiatła nie jest kierowany w oczy kierowców nadjeżdzających z naprzeciwka.
Drogowe świecą do przodu i bardziej w góre - swiecą dokładnie w oczy
kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Nawet jeśli jasność będzie mniejsza
to i tak będzie świecić im prosto w oczy...
Twoje rozwiązanie jest do dupy.
ps. pytanie z innej beczki - dlaczego uważasz, ze alternator pracuje "na
limicie"? Jak to zmierzyłeś?
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
17. Data: 2012-07-19 21:35:44
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ju8c0t$uvu$...@n...task.gda.pl...
> Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
> długie (dwie żarówki H4). Znakomite światła do jazdy po ciemku.
Napisz ktory rok, bo szukam i nigdzie nie moge znalezc takiej informacji.
Jedyne co znajduje to angielskie fora, na ktorych ludzie albo przerabiali
lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie wciaz narzekali, ze nie
poprawili glupoty z FZS'a.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo
-
18. Data: 2012-07-19 21:55:18
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-07-19 21:35, Ivam pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ju8c0t$uvu$...@n...task.gda.pl...
>> Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
>> długie (dwie żarówki H4). Znakomite światła do jazdy po ciemku.
>
> Napisz ktory rok, bo szukam i nigdzie nie moge znalezc takiej
> informacji. Jedyne co znajduje to angielskie fora, na ktorych ludzie
> albo przerabiali lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie
> wciaz narzekali, ze nie poprawili glupoty z FZS'a.
Rocznik 2002-2003. Ostatni model FZS 600. Potem pojawił się FZ6.
--
MN
-
19. Data: 2012-07-19 22:02:02
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: jeDrASS <b...@u...gov>
W dniu 2012-07-19 18:32, Hinek pisze:
> Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał
>>
>> Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około
>> 7V. Oszczędzam z 70W.
>>
>>
> Ale po co??
przecie kryzys wszędzie ;-)
--
jeDrASS
-
20. Data: 2012-07-19 22:14:47
Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
Od: "Ivam" <f...@p...fm>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ju9on1$957$...@n...task.gda.pl...
> Rocznik 2002-2003.
Aaa... kocie oczy. To ok, 2xH4.
Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli
nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie
drogi zakup.
--
pzdr:
Ivam
scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo