  • Data: 2011-10-23 22:08:12
    Temat: Odp: Płyty recovery a nowy dysk
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magdalena" napisał w wiadomości grup

    > Mam laptopa na którego dysku jest ukryta partycja recovery. Rozumiem, że
    > służy ona do przywracania systemu (ponownej instalacji systemu, ze
    > wszystkimi sterownikami itd.). [...]

    > Magdalena

    Rozumiem, że na nowym dysku chcesz mieć również partycję typu recovery i
    chcesz również, aby w razie kłopotów móc odzyskiwać "fabryczny" system po
    uruchomieniu laptopa i naciśnięciu jakiejś kombinacji klawiszy funkcyjnych,
    tak jak było przy dysku fabrycznym.
    W tym celu musisz sklonować nie tylko partycję serwisową, ale również
    program rozruchowy (bootstrap) znajdujący się w master boot recordzie (MBR)
    dysku. Ten program współpracuje z BIOSem.
    W przypadku ACERów sprawa jest dość prosta. W przypadku innego sprzętu nie
    sprawdzałem. Po prostu nie miałem takiej potrzeby.
    Co do zwrócenia się do producenta, różnie bywa. Zależy od polityki dostawcy
    i na kogo personalnie trafisz szukając pomocy u producenta. Na serwisie,
    oczywiście za opłatą bez wątpienia Ci to zrobią, ale informacje szczegółowe
    znajdziesz prędzej na grupach, forach, czy za pomocą google.
    Pozdrawiam.

    Jurek W