  • 1. Data: 2009-09-28 11:44:46
    Temat: Odnosnie spawania ramy
    Od: "BartekZX9R" <b...@g...com>

    Witam

    Zaniepokojony wizja trzasniecia ramy udalem sie do firmy OMB w Lodzi.
    Zajmuja sie obrobka i innymi rzeczami zwiazanymi z metalami.
    No i mam w zwiazku z tym pare pytan.
    Czy ramy w 9 sa kryte jakas farba? Okazalo sie, ze pekla "wierzchnia"
    warstwa farby a pod spodem rama jest jakoby cala.
    Zeby sprawdzic czy jest z nia wszystko ok, chca ja podgrzac zeby sprawdzic
    czy jest faktycznie uszkodzenie. No i teraz mam dylemat, czy takie
    podgrzanie nie oslabi metalu dodatkowo jesli rama jest cala?
    Pytano sie mnie rowniez z czego jest stop wykorzystany do produkcji ramy
    kawasaki, podobno znajac sklad stopu latwiej jest polaczyc pekniecia.
    No i ostatnie pytanie, czy nadspawac na "teoretycznie" pekniete miejsce
    jakiejs "laty" czy nie i czy w przypadku kiedy rama jeszcze jest cala bawic
    sie teraz w spawanie/wzmacnianie czy czekac na pierwsze pekniecie?

    pozdrawiam

    --
    Bartek szczesliwy posiadacz :>
    Blue9'99

  • 2. Data: 2009-09-28 12:28:36
    Temat: Re: Odnosnie spawania ramy
    Od: Magic <m...@w...pl>

    BartekZX9R pisze:
> [...]
    > Czy ramy w 9 sa kryte jakas farba? Okazalo sie, ze pekla "wierzchnia"
    > warstwa farby a pod spodem rama jest jakoby cala.

    Nie przypominam sobie żadnej farby.

    > Zeby sprawdzic czy jest z nia wszystko ok, chca ja podgrzac zeby sprawdzic
    > czy jest faktycznie uszkodzenie. No i teraz mam dylemat, czy takie
    > podgrzanie nie oslabi metalu dodatkowo jesli rama jest cala?

    Zależy co rozumieją przez podgrzanie :)

    > Pytano sie mnie rowniez z czego jest stop wykorzystany do produkcji ramy
    > kawasaki, podobno znajac sklad stopu latwiej jest polaczyc pekniecia.

    Pitolą, zwykły drut aluminiowy AlMg5 do TIGa i jadą.

    > No i ostatnie pytanie, czy nadspawac na "teoretycznie" pekniete miejsce
    > jakiejs "laty" czy nie i czy w przypadku kiedy rama jeszcze jest cala bawic
    > sie teraz w spawanie/wzmacnianie czy czekac na pierwsze pekniecie?

    Łaty sa brzydkie :) Jeśli widzisz pęknięcie to je spawasz i to
    wystarcza, nie słyszałem o znanych mi przypadkach by pękło drugi raz.

    Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają. Jeśli faktycznie jest tam
    farba to trzeba ją zdjąć i obejrzeć to co pod spodem. Jak kolesie będą
    nadal kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do
    mnie, po południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2009-09-28 13:01:46
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Na moje boją sie tego ugryźć i wydziwiają.

    A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia
    włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w
    którym ramy nie pękają :)

    b.

  • 4. Data: 2009-09-28 13:03:52
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Budyń pisze:
> [...]
    >
    > A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia
    > włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w

    a są takie teraz?

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 5. Data: 2009-09-28 13:06:08
    Od: "BartekZX9R" <b...@g...com>

> [...]
    >
    > A na moje to klient wydziwia, cos tam usłyszał że pekają i mu sie fobia
    > włączyła, z takim sie ciezko gada. Rada - sprzedaj ten motur, kup inny w
    Pewnie, i moze na taki w ktorym penkaja kierunki?
    _nie ma motocykli doskonalych_ a penkajaca rama to i tak maly pikus, musze
    sie przyzwyczaic ;)

    --
    Bartek
    Blue9'99

  • 6. Data: 2009-09-28 13:20:23
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    gildor napisał(a):
    > a są takie teraz?

    włoskie
    akurat znam kogos kto ma i mu nie penka

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 7. Data: 2009-09-28 13:25:21
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 15:03, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > a są takie teraz?

    Chyba nie, bo nawet w chińskich skuterach pękają.

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-09-28 13:37:10
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:

    > włoskie
    > akurat znam kogos kto ma i mu nie penka

    na pisanie o sobie w czeciej osobie są chyba jakieś lekarstwa. ponoć.

  • 9. Data: 2009-09-28 13:40:52
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    gildor wrote:

    > a są takie teraz?

    Pewnie.
    K.TM.

  • 10. Data: 2009-09-28 13:41:23
    Od: "BartekZX9R" <b...@g...com>

> [...]
    > kombinować jak koń pod górę to weź wolny dzień i przyjedź rano do mnie, po
    > południu poskładasz motocykl i wrócisz do domu.
    Ok, dzieki, jak przyjdzie pora odezwe sie na priv. Wole to naprawiac u kogos
    kto sie zna na motocyklach.
    W tym zakladzie padlo jeszcze zdanie o mozliwosci uszkodzenia elektryki
    podczas spawania a tego wolalbym uniknac.

    pozdr

    --
    Bartek
    Blue9'99