  • 1. Data: 2009-09-28 10:45:41
    Temat: smarowanie łańcucha a jego żywotność
    Od: "darekfazer" <d...@o...pl>

    Witam
    Pytanko mam czy nalezy czyscic lancuch (jakies spraje badz inne metody) przed
    jego smarowaniem? Pytam, bo wlasnie konczy mi sie kolejny lancuch, smaruje
    srednio co ok 300-400 km, a po deszczu i myciu to obowiazkowo, odpowiedni
    naciag lancucha a mimo to przebiegi jakie uzyskuje na lancuchu to max 15 tys
    km. dodam ze jezdze duzo i w kazdych warunkach atmosferycznych, ale moze to
    wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej
    wytrzymalosci i tzw firmowe.
    pozdrawiam
    darek

  • 2. Data: 2009-09-28 11:09:31
    Temat: Re: smarowanie łańcucha a jego żywotność
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    Moze ja sie podlacze, tak bardziej w kwestii praktycznej-
    Co sie zuzywa w lancuchu motocyklowym?

    Laczenia sie wyciagaja? Rolki scieraja od wewnatrz i zewnatrz? O-ringi traca
    ksztalt?
    Serio pytam.

    pozdrawiam
    --
    Michal
    FJS600, Szkocja

  • 3. Data: 2009-09-28 11:34:20
    Od: "darekfazer" <d...@o...pl>

    > Moze ja sie podlacze, tak bardziej w kwestii praktycznej-
    > Co sie zuzywa w lancuchu motocyklowym?

    > Laczenia sie wyciagaja? Rolki scieraja od wewnatrz i zewnatrz? O-ringi traca
    > ksztalt?

    Witam
    Generalnie jest nierowno wyciagniety i do sie go na zebatce odciagnac (od
    zebatki) na dobre 5-6mm.
    pozdrawiam
    darek

  • 4. Data: 2009-09-28 11:42:05
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 12:45, "darekfazer" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    > Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej

    A może (nic nie wiem, tylko zasłyszałem) to nie są firmowe łańcuchy?
    Ponoć krążą na rynku podróbki D.I.D-ów.

    Nie wiem co jest u mnie ale jak kupowałem moto to łańcuch był przed 3
    znacznikiem, niedawno po 15kkm podciągnąłem o 1mm na znacznikach,
    jeżdżę dalej i myślę że jeszcze trochę zrobię :-)

    Głupie pytanie ale może warto zadać - zmieniasz zębatki? :-)
    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-09-28 11:55:09
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    darekfazer pisze:
> [...]
    > wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
    > Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej

    Nie wiem jak powinno się "fachowo" serwisować napęd ale ja robię tak:
    (koszt to w moim wypadku ok 100zł/sezon (ok 6000km)

    1) Czyszczę łańcuch używając MOTUL Chain Clean - działa super, bród i
    stary smar spływa jak woda. Psikam kilkukrotnie wycierając łańcuch
    szmatką. Po tym zabiegu łańcuch jest tak czysty, że można by go położyć
    ba białej koszuli i nie było by śladów.

    2) Smaruję napęd dokładnie (ale niezbyt oficie)za pomocą MOTUL CHAIN
    LUBE ROAD PLUS i zostawiam moto na noc.

    Powtarzam te czynności co ok 1000-1200km. Po tym przebiegu (gdy nie
    jeździmy w deszczu) łańcuch jest nadal "tłusty" i czysty.

  • 6. Data: 2009-09-28 11:56:22
    Od: "darekfazer" <d...@o...pl>

    > Głupie pytanie ale może warto zadać - zmieniasz zębatki? :-)

    Fakt - glupie to pytanie. Ale niech bedzie. zmianiam lancuch razem z zebatkami!

    pozdrawiam
    darek

  • 7. Data: 2009-09-28 12:05:51
    Od: "darekfazer" <d...@o...pl>

> [...]
    > stary smar spływa jak woda. Psikam kilkukrotnie wycierając łańcuch
    > szmatką. Po tym zabiegu łańcuch jest tak czysty, że można by go położyć
    Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to
    jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja
    pozdrawiam
    darek

  • 8. Data: 2009-09-28 12:12:15
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    darekfazer pisze:
    > Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to
    > jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja
    > pozdrawiam
    > darek

    Ja spotkałem się z taką opinią:
    http://www.scigacz.pl/Warsztat,Scigacz,pl,naciaganie
    ,lancucha,8132.html

    "- czyszczenie łańcucha o-ringowego wbrew obiegowym opinią nie wydłuża
    jego żywotności, ani nie poprawia jego stanu technicznego. Łańcuch
    oczyszcza się sam w trakcie pracy, natomiast brud oblepiający go z
    zewnątrz jest nieszkodliwy. Zamiast czyścić łańcuch lepiej skupić się na
    jego prawidłowym naciągu oraz na regularnym jego smarowaniu."

    Ale ja tam wolę mieć czyste, zadbane moto - napęd też

  • 9. Data: 2009-09-28 12:13:40
    Od: Marek Borowski <m...@l...com>

    darekfazer wrote:
    > Witam
    > Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to
    > jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja

    Raczej nie. Tez nigdy nie czyszcze, smaruje co 1 - 2kkm (ew. po deszczu)
    a mam przebieg 14kkm. Ino ja delikanie jezdze.

    Pozdr

    Marek

  • 10. Data: 2009-09-28 12:14:11
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 28 Wrz, 14:05, "darekfazer" <d...@o...pl> wrote:

    > Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to
    > jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja
    Generalnie jak wszędzie są dwie albo i więcej szkół ;-)

    Przykład jednej z nich:
    http://preview.tinyurl.com/yc2dhor

    Ja tam nie czyszczę a tylko smaruję :-)

    --